Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Nóż w wodzie 01:35'31", film fabularny, 1961

    Nóż w wodzie

    Film po rekonstrukcji cyfrowej. Andrzej, znany dziennikarz sportowy, wyjeżdża ze swą znacznie młodszą i atrakcyjną żoną Krystyną na krótki wypoczynek na Mazury. Prowadzony przez niego samochód zostaje zatrzymany na szosie przez młodego autostopowicza, przy czym omal nie dochodzi do wypadku, bo chłopak do ostatniej chwili nie schodzi z drogi pędzącego pojazdu, zmuszając Andrzeja do gwałtownego hamowania. Ta brawura imponuje dziennikarzowi, decyduje się zabrać chłopaka do samochodu. W przystani na małżonków czeka piękny jacht. Chłopak daje się namówić do wejścia na pokład i jacht wypływa na jeziora.

    Nóż w wodzie

    Film po rekonstrukcji cyfrowej. Andrzej, znany dziennikarz sportowy, wyjeżdża ze swą znacznie młodszą i atrakcyjną żoną Krystyną na krótki wypoczynek na Mazury. Prowadzony przez niego samochód zostaje zatrzymany na szosie przez młodego autostopowicza, przy czym omal nie dochodzi do wypadku, bo chłopak do ostatniej chwili nie schodzi z drogi pędzącego pojazdu, zmuszając Andrzeja do gwałtownego hamowania. Ta brawura imponuje dziennikarzowi, decyduje się zabrać chłopaka do samochodu. W przystani na małżonków czeka piękny jacht. Chłopak daje się namówić do wejścia na pokład i jacht wypływa na jeziora.

    01:35'31", film fabularny, 1961
  • H. 01:55'41", spektakl teatralny, 2006

    H.

    Spektakl „H.” to współczesna adaptacja „Hamleta” Williama Shakespeare’a. Aktorzy odtwarzają swoje role w scenerii Stoczni Gdańskiej, ubrani w białe stroje do szermierki. Taki dobór kostiumów ma wskazywać na współczesną aktualność walki bohaterów.

    H.

    Spektakl „H.” to współczesna adaptacja „Hamleta” Williama Shakespeare’a. Aktorzy odtwarzają swoje role w scenerii Stoczni Gdańskiej, ubrani w białe stroje do szermierki. Taki dobór kostiumów ma wskazywać na współczesną aktualność walki bohaterów.

    01:55'41", spektakl teatralny, 2006
  • Wymazywanie (akt 4) / Audiodeskrypcja 01:23'14", spektakl teatralny, 2010

    Wymazywanie (akt 4) / Audiodeskrypcja

    Rejestracja spektaklu na podstawie powieści Thomasa Bernharda "Wymazywanie" wystawiona na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie w 2010 roku.

    Wymazywanie (akt 4) / Audiodeskrypcja

    Rejestracja spektaklu na podstawie powieści Thomasa Bernharda "Wymazywanie" wystawiona na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie w 2010 roku.

    01:23'14", spektakl teatralny, 2010
  • Historia pewnej miłości 52'12", film fabularny, 1974

    Historia pewnej miłości

    Bohater filmu, Edek Wieczorek (w tej roli rewelacyjny Andrzej Mellin), to chłopak czysty jak kryształ i naiwny jak dziecko. Pracuje w fabryce, mieszka z matką, marzy o szczęśliwym ożenku i własnym kącie. Pewnego dnia dowiaduje się, że rada zakładowa przydzieliła mu mieszkanie. Ale lokal jest "rozwojowy", więc Edek, chcąc otrzymać klucze, musi jak najszybciej założyć rodzinę. Chłopak nie jest wyrachowany, pragnie ożenić się z miłości. Mimo to jego wybór pada na dziewczynę, którą ledwie zna z widzenia.

    Historia pewnej miłości

    Bohater filmu, Edek Wieczorek (w tej roli rewelacyjny Andrzej Mellin), to chłopak czysty jak kryształ i naiwny jak dziecko. Pracuje w fabryce, mieszka z matką, marzy o szczęśliwym ożenku i własnym kącie. Pewnego dnia dowiaduje się, że rada zakładowa przydzieliła mu mieszkanie. Ale lokal jest "rozwojowy", więc Edek, chcąc otrzymać klucze, musi jak najszybciej założyć rodzinę. Chłopak nie jest wyrachowany, pragnie ożenić się z miłości. Mimo to jego wybór pada na dziewczynę, którą ledwie zna z widzenia.

    52'12", film fabularny, 1974
  • Wanda Gościmińska. Włókniarka 20'40", film fabularny, 1975

    Wanda Gościmińska. Włókniarka

    Portret łódzkiej włókniarki, zasłużonej przodownicy pracy. Inscenizowany film dokumentalny Wojciecha Wiszniewskiego, jedno z najlepszych dzieł tego utalentowanego reżysera, zrealizowany na kanwie historii Wandy Gościmińskiej, łódzkiej włókniarki, słynnej przodowniczki pracy, symbolu i produktu epoki socjalistycznej propagandy sukcesu. Ówczesny aparat ideowej propagandy uczynił z niej najsłynniejszą włókniarkę PRL-u, robiono o niej filmy, pokazywano ją często w kronikach filmowych, była obecna na łamach ogólnopolskiej prasy.

    Wanda Gościmińska. Włókniarka

    Portret łódzkiej włókniarki, zasłużonej przodownicy pracy. Inscenizowany film dokumentalny Wojciecha Wiszniewskiego, jedno z najlepszych dzieł tego utalentowanego reżysera, zrealizowany na kanwie historii Wandy Gościmińskiej, łódzkiej włókniarki, słynnej przodowniczki pracy, symbolu i produktu epoki socjalistycznej propagandy sukcesu. Ówczesny aparat ideowej propagandy uczynił z niej najsłynniejszą włókniarkę PRL-u, robiono o niej filmy, pokazywano ją często w kronikach filmowych, była obecna na łamach ogólnopolskiej prasy.

    20'40", film fabularny, 1975
  • Opowieść o człowieku, który wykonał 552% normy 25'20", etiuda filmowa, 1973

    Opowieść o człowieku, który wykonał 552% normy

    Film o górniku, Bernardzie Bugdole, przodowniku pracy z końca lat czterdziestych. Bernard i Rudolf Bugdolowie, górnicy z Kopalni Śląsk w Chrobaczewie osiągnęli 552% normy.

    Opowieść o człowieku, który wykonał 552% normy

    Film o górniku, Bernardzie Bugdole, przodowniku pracy z końca lat czterdziestych. Bernard i Rudolf Bugdolowie, górnicy z Kopalni Śląsk w Chrobaczewie osiągnęli 552% normy.

    25'20", etiuda filmowa, 1973
  • Major albo rewolucja krasnoludków 30'14", film dokumentalny, 1989

    Major albo rewolucja krasnoludków

    Fenomen Pomarańczowej Alternatywy z Wrocławia: Historia narodzin ruchu i jego współczesne oblicze.

    Major albo rewolucja krasnoludków

    Fenomen Pomarańczowej Alternatywy z Wrocławia: Historia narodzin ruchu i jego współczesne oblicze.

    30'14", film dokumentalny, 1989
  • Twarz 01:27'34", film fabularny, 2017

    Twarz

    Film o człowieku, który w wypadku stracił twarz. Po nowatorskiej operacji otrzymuje nowa twarz i wraca do rodzinnej miejscowości ale ludzie nie wiedzą jak go traktować. Staje się dla nich kimś obcym.

    Twarz

    Film o człowieku, który w wypadku stracił twarz. Po nowatorskiej operacji otrzymuje nowa twarz i wraca do rodzinnej miejscowości ale ludzie nie wiedzą jak go traktować. Staje się dla nich kimś obcym.

    01:27'34", film fabularny, 2017
  • Na podobieństwo Jacka (napisy angielskie) 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy angielskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy angielskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy niemieckie) 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy niemieckie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy niemieckie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy polskie) 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy polskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy polskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy rosyjskie) 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy rosyjskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy rosyjskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy francuskie) 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy francuskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy francuskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Na podobieństwo Jacka 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Stolarz 13'50", film dokumentalny, 1975

    Stolarz

    Jan Himilsbach, czyta życiorys fikcyjnego stolarza. Ujęcia z perspektywy żabiej, ‘rybie oko’ kamery – takie zabiegi formalne mają konkretne przełożenie na treść filmu – reżyser podważa wiarygodność przedstawionych wydarzeń.

    Stolarz

    Jan Himilsbach, czyta życiorys fikcyjnego stolarza. Ujęcia z perspektywy żabiej, ‘rybie oko’ kamery – takie zabiegi formalne mają konkretne przełożenie na treść filmu – reżyser podważa wiarygodność przedstawionych wydarzeń.

    13'50", film dokumentalny, 1975
  • ...Sztygar na zagrodzie... 13'06", film dokumentalny, 1978

    ...Sztygar na zagrodzie...

    Filmowa ballada o sztygarze, który chciał zostać rolnikiem

    ...Sztygar na zagrodzie...

    Filmowa ballada o sztygarze, który chciał zostać rolnikiem

    13'06", film dokumentalny, 1978
  • Elementarz 09'42", film kombinowany, 1978

    Elementarz

    Film kombinowany przedstawiający dalsze losy bohaterów powojennego "Elementarza" Mariana Falskiego. Z wykorzystaniem nagrań archiwalnych zostaje ukazane dorosłe życie Ali i jej męża, rodziców oraz dzieci. Całość składa się na społeczno-psychologiczny portret polskiej rodziny końca lat 70. XX wieku.

    Elementarz

    Film kombinowany przedstawiający dalsze losy bohaterów powojennego "Elementarza" Mariana Falskiego. Z wykorzystaniem nagrań archiwalnych zostaje ukazane dorosłe życie Ali i jej męża, rodziców oraz dzieci. Całość składa się na społeczno-psychologiczny portret polskiej rodziny końca lat 70. XX wieku.

    09'42", film kombinowany, 1978
  • Zawał serca 07'09", etiuda filmowa, 1967

    Zawał serca

    Bohater będący najprawdopodobniej księgowym porusza się autem w upale. Obserwujemy najpierw pierwsze symptomy, a następnie jego śmierć w wyniku zawału serca.

    Zawał serca

    Bohater będący najprawdopodobniej księgowym porusza się autem w upale. Obserwujemy najpierw pierwsze symptomy, a następnie jego śmierć w wyniku zawału serca.

    07'09", etiuda filmowa, 1967
  • Ślad (reż. Wojciech Wiszniewski) 06'10", etiuda filmowa, 1969

    Ślad (reż. Wojciech Wiszniewski)

    Pietrakiewicz, stary pracownik parowozowni przechodzi na emeryturę. Wydaje się, że jego życie straciło zupełnie sens. Dawniej wypełnione było hałasem, pospiechem i celowością. Tymczasem emerytura oferuje mu nudę codzienności brak jakiegokolwiek celu.

    Ślad (reż. Wojciech Wiszniewski)

    Pietrakiewicz, stary pracownik parowozowni przechodzi na emeryturę. Wydaje się, że jego życie straciło zupełnie sens. Dawniej wypełnione było hałasem, pospiechem i celowością. Tymczasem emerytura oferuje mu nudę codzienności brak jakiegokolwiek celu.

    06'10", etiuda filmowa, 1969
  • Jutro. 31 kwietnia - 1 maja 1970 08'44", etiuda filmowa, 1970

    Jutro. 31 kwietnia - 1 maja 1970

    Opowieść o kolejnym pokoleniu robotniczym - tzw. bumelanckiej młodzieży, która nie podziela już ideałów swoich rodziców. Nie ma w nich żadnego etosu pracy - pragną tylko wygodnego, łatwego z życia.

    Jutro. 31 kwietnia - 1 maja 1970

    Opowieść o kolejnym pokoleniu robotniczym - tzw. bumelanckiej młodzieży, która nie podziela już ideałów swoich rodziców. Nie ma w nich żadnego etosu pracy - pragną tylko wygodnego, łatwego z życia.

    08'44", etiuda filmowa, 1970
  • Pirouette 06'53", performance, 1984

    Pirouette

    Performance polskiej artystki sztuk wizualnych Ewy Partum będący próbą zmierzenia się performerki z przeszłością, zrealizowany w Galerii Dialog w Berlinie Zachodnim, 23 listopada 1984 roku.

    Pirouette

    Performance polskiej artystki sztuk wizualnych Ewy Partum będący próbą zmierzenia się performerki z przeszłością, zrealizowany w Galerii Dialog w Berlinie Zachodnim, 23 listopada 1984 roku.

    06'53", performance, 1984
  • Ja i AIDS 03'25", wideo-art, 1996

    Ja i AIDS

    Wideo art polskiego artysty Artura Żmijewskiego, który porusza tematykę lęku przed zespołem nabytego niedoboru odporności (AIDS).

    Ja i AIDS

    Wideo art polskiego artysty Artura Żmijewskiego, który porusza tematykę lęku przed zespołem nabytego niedoboru odporności (AIDS).

    03'25", wideo-art, 1996
  • Kocham kino 2014-12-07 Ninateka
    26'32", program publicystyczny, 2014

    Kocham kino 2014-12-07

    Cykliczna audycja publicystyczna o tematyce filmowej prowadzone przez Grażynę Torbicką. Ten odcinek poświęcony jest premierze filmów: „Obce ciało” w reżyserii Krzysztofa Zanussiego, „Piąte: nie odchodź” w reżyserii Katarzyny Jungowskiej, „Ida” w reżyserii Pawła Pawlikowskiego, „Droga krzyżowa” w reżyserii Dietricha Bruggemanna oraz o nadchodzącym w 2015 roku jubileuszu dziesięciolecia istnienia Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

    Kocham kino 2014-12-07

    Cykliczna audycja publicystyczna o tematyce filmowej prowadzone przez Grażynę Torbicką. Ten odcinek poświęcony jest premierze filmów: „Obce ciało” w reżyserii Krzysztofa Zanussiego, „Piąte: nie odchodź” w reżyserii Katarzyny Jungowskiej, „Ida” w reżyserii Pawła Pawlikowskiego, „Droga krzyżowa” w reżyserii Dietricha Bruggemanna oraz o nadchodzącym w 2015 roku jubileuszu dziesięciolecia istnienia Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

    Ninateka
    26'32", program publicystyczny, 2014
  • Kocham Kino Cafe - Andrzej Barański, twórcy filmu "Księstwo" 42'44", wywiad, 2011

    Kocham Kino Cafe - Andrzej Barański, twórcy filmu "Księstwo"

    Materiał jest rejestracją spotkania z cyklu "Kocham Kino Cafe", zrealizowanego podczas 5. Festiwalu Sztuki i Filmu "Dwa Brzegi" z twórcami filmu „Księstwo".

    Kocham Kino Cafe - Andrzej Barański, twórcy filmu "Księstwo"

    Materiał jest rejestracją spotkania z cyklu "Kocham Kino Cafe", zrealizowanego podczas 5. Festiwalu Sztuki i Filmu "Dwa Brzegi" z twórcami filmu „Księstwo".

    42'44", wywiad, 2011
  • Ślizgiem do nieba 15'06", film dokumentalny, 1985

    Ślizgiem do nieba

    Portret dokumentalny Waldemara Marszałka, z zawodu mechanika, 6-krotnego mistrza świata i 33-krotnego mistrza Polski w sportach motorowodnych, w okresie realizacji filmu - jednego z najpopularniejszych sportowców. Film konfrontuje jego opowieść o sobie, zawierającą zarówno wspomnienia dramatycznych epizodów kariery zawodniczej ( w tym ciężkiego wypadku, z którego ledwie uszedł z życiem), jak i poważny autokomentarz z ujęciami reportażowymi, pokazującymi zawody i trening. (opis z broszury Jacek Bławut. Polska Szkoła Dokumentu)

    Ślizgiem do nieba

    Portret dokumentalny Waldemara Marszałka, z zawodu mechanika, 6-krotnego mistrza świata i 33-krotnego mistrza Polski w sportach motorowodnych, w okresie realizacji filmu - jednego z najpopularniejszych sportowców. Film konfrontuje jego opowieść o sobie, zawierającą zarówno wspomnienia dramatycznych epizodów kariery zawodniczej ( w tym ciężkiego wypadku, z którego ledwie uszedł z życiem), jak i poważny autokomentarz z ujęciami reportażowymi, pokazującymi zawody i trening. (opis z broszury Jacek Bławut. Polska Szkoła Dokumentu)

    15'06", film dokumentalny, 1985
  • Nienormalni 01:14'31", film dokumentalny, 1990

    Nienormalni

    Fabularyzowany dokument, zrealizowany w ośrodku dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w Kozicach Dolnych. Do ośrodka przyjeżdza nauczyciel-terapeuta, który ma za zadanie stworzyć amatorski zespół muzyczny składający sie z dzieci upośledzonych umysłowo. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Nienormalni

    Fabularyzowany dokument, zrealizowany w ośrodku dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w Kozicach Dolnych. Do ośrodka przyjeżdza nauczyciel-terapeuta, który ma za zadanie stworzyć amatorski zespół muzyczny składający sie z dzieci upośledzonych umysłowo. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:14'31", film dokumentalny, 1990
  • Z punktu widzenia nocnego portiera Ninateka
    15'57", film dokumentalny, 1977

    Z punktu widzenia nocnego portiera

    Portret fabrycznego strażnika, fanatyka dyscypliny, którego pasją jest sprawowanie wszelkiego rodzaju kontroli: wędkarzy dokonujących połowy bez zezwolenia, młodzieży w w parkach.

    Z punktu widzenia nocnego portiera

    Portret fabrycznego strażnika, fanatyka dyscypliny, którego pasją jest sprawowanie wszelkiego rodzaju kontroli: wędkarzy dokonujących połowy bez zezwolenia, młodzieży w w parkach.

    Ninateka
    15'57", film dokumentalny, 1977
  • Byłem Generałem Wermachtu 18'50", film dokumentalny, 1988

    Byłem Generałem Wermachtu

    Portret dokumentalny Kazimierza Leskiego, inżyniera, lotnika, byłego kapitana i pracownika wywiadu AK, represjonowanego po 1945 r

    Byłem Generałem Wermachtu

    Portret dokumentalny Kazimierza Leskiego, inżyniera, lotnika, byłego kapitana i pracownika wywiadu AK, represjonowanego po 1945 r

    18'50", film dokumentalny, 1988
  • Kostka cukru 09'36", film dokumentalny, 1987

    Kostka cukru

    Reportaż z Wielkiej Pardubickiej, ukazujący nie tylko trud samej gonitwy, ale i sprawy zakulisowe - los zwierząt, ich strach, zmęczenie, śmierć w wyniku odniesionych kontuzji.

    Kostka cukru

    Reportaż z Wielkiej Pardubickiej, ukazujący nie tylko trud samej gonitwy, ale i sprawy zakulisowe - los zwierząt, ich strach, zmęczenie, śmierć w wyniku odniesionych kontuzji.

    09'36", film dokumentalny, 1987
  • Konferencja BAAC "Second life of heritage collections - management and use of audiovisual content" 05:27'16", wykład, 2017

    Konferencja BAAC "Second life of heritage collections - management and use of audiovisual content"

    Rejestracja konferencji BAAC "Second life of heritage collections - management and use of audiovisual content" w siedzibie Filmoteki Narodowej Instytutu Audiowizualnego (FINA).

    Konferencja BAAC "Second life of heritage collections - management and use of audiovisual content"

    Rejestracja konferencji BAAC "Second life of heritage collections - management and use of audiovisual content" w siedzibie Filmoteki Narodowej Instytutu Audiowizualnego (FINA).

    05:27'16", wykład, 2017