Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Moralność pani Dulskiej / 1950 01:18'47", słuchowisko, 1950

    Moralność pani Dulskiej / 1950

    Słuchowisko na podstawie tragifarsy Gabrieli Zapolskiej. Utwór o hipokryzji i zakłamaniu mieszczaństwa. Tytułowa pani Dulska poucza wszystkich i udziela rad sama się do nich nie stosując.

    Moralność pani Dulskiej / 1950

    Słuchowisko na podstawie tragifarsy Gabrieli Zapolskiej. Utwór o hipokryzji i zakłamaniu mieszczaństwa. Tytułowa pani Dulska poucza wszystkich i udziela rad sama się do nich nie stosując.

    01:18'47", słuchowisko, 1950
  • Orzeł 01:45'50", film fabularny, 1958

    Orzeł

    Pełnometrażowy film fabularny o losach załogi polskiego okrętu podwodnego walczącego podczas kampanii wrześniowej.

    Orzeł

    Pełnometrażowy film fabularny o losach załogi polskiego okrętu podwodnego walczącego podczas kampanii wrześniowej.

    01:45'50", film fabularny, 1958
  • Ptasie Radio 2009-07-11 24'31", felieton, 2009

    Ptasie Radio 2009-07-11

    Felieton Piotra Kamińskiego o historii i fenomenie Polskiego Radia.

    Ptasie Radio 2009-07-11

    Felieton Piotra Kamińskiego o historii i fenomenie Polskiego Radia.

    24'31", felieton, 2009
  • Rewizor 01:59'37", słuchowisko, 1952

    Rewizor

    Słuchowisko według sztuki Mikołaja Gogola "Rewizor".

    Rewizor

    Słuchowisko według sztuki Mikołaja Gogola "Rewizor".

    01:59'37", słuchowisko, 1952
  • Opera za trzy grosze 01:26'40", słuchowisko, 1973

    Opera za trzy grosze

    Słuchowisko według dramatu "Opera za trzy grosze" Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla. Sceny mówione oraz songi i piosenki przedstawiają historię miłości króla londyńskich opryszków Mackiego Majchra i pięknej Polly - córki chytrego przedsiębiorcy Jonatana Peachuma.

    Opera za trzy grosze

    Słuchowisko według dramatu "Opera za trzy grosze" Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla. Sceny mówione oraz songi i piosenki przedstawiają historię miłości króla londyńskich opryszków Mackiego Majchra i pięknej Polly - córki chytrego przedsiębiorcy Jonatana Peachuma.

    01:26'40", słuchowisko, 1973
  • Poskromienie złośnicy 02:02'17", słuchowisko, 1954

    Poskromienie złośnicy

    Słuchowisko oparte na komedii Williama Szekspira "Poskromienie złośnicy". Bogaty kupiec z Padwy, Baptista Minola, ma dwie córki, które chciałby wydać za mąż. Starsza – nieznośna, wiecznie nadąsana Katarzyna, nie narzeka na nadmiar adoratorów w przeciwieństwie do młodszej siostry, dobrze ułożonej, pełnej wdzięku Bianki, otoczonej gronem licznych kandydatów do ręki. Ojciec stawia jednak warunek – wyda za mąż młodszą córkę dopiero wtedy, gdy na ślubnym kobiercu stanie już niepokorna Kasia.

    Poskromienie złośnicy

    Słuchowisko oparte na komedii Williama Szekspira "Poskromienie złośnicy". Bogaty kupiec z Padwy, Baptista Minola, ma dwie córki, które chciałby wydać za mąż. Starsza – nieznośna, wiecznie nadąsana Katarzyna, nie narzeka na nadmiar adoratorów w przeciwieństwie do młodszej siostry, dobrze ułożonej, pełnej wdzięku Bianki, otoczonej gronem licznych kandydatów do ręki. Ojciec stawia jednak warunek – wyda za mąż młodszą córkę dopiero wtedy, gdy na ślubnym kobiercu stanie już niepokorna Kasia.

    02:02'17", słuchowisko, 1954
  • Pan Jowialski 02:17'55", słuchowisko, 1949

    Pan Jowialski

    Słuchowisko według komedii w czterech aktach. Ludomir, młody literat, wyjeżdża z miasta wspólnie z Wiktorem, artystą malarzem. Pierwszy z nich poszukuje tematów do nowej książki. I właśnie on trafia do domu państwa Jowialskich, gdzie mieszka tytułowy bohater z drugą żoną, córką z pierwszego małżeństwa oraz z synem i jego żoną. Zalotnikiem Heleny jest hreczkosiej Janusz. Helena zakochuje się natomiast w Ludomirze. Tytułowy pan Jowialski to gawędziarz. I to z tej komedii pochodzą znane powiedzonka: o osiołku, któremu w żłoby dano; z żartem jak ze solą, nie przesadź, bo bolą; stary, ale jary, lepszy czasem od młokosa; im kot starszy tym ogon twardszy; człowiek strzela, Pan Bóg kule nosi.

    Pan Jowialski

    Słuchowisko według komedii w czterech aktach. Ludomir, młody literat, wyjeżdża z miasta wspólnie z Wiktorem, artystą malarzem. Pierwszy z nich poszukuje tematów do nowej książki. I właśnie on trafia do domu państwa Jowialskich, gdzie mieszka tytułowy bohater z drugą żoną, córką z pierwszego małżeństwa oraz z synem i jego żoną. Zalotnikiem Heleny jest hreczkosiej Janusz. Helena zakochuje się natomiast w Ludomirze. Tytułowy pan Jowialski to gawędziarz. I to z tej komedii pochodzą znane powiedzonka: o osiołku, któremu w żłoby dano; z żartem jak ze solą, nie przesadź, bo bolą; stary, ale jary, lepszy czasem od młokosa; im kot starszy tym ogon twardszy; człowiek strzela, Pan Bóg kule nosi.

    02:17'55", słuchowisko, 1949
  • Kiedy ktoś zapuka 01:03'42", słuchowisko, 1974

    Kiedy ktoś zapuka

    Słuchowisko oryginalne Spokojne życie mieszkańców pewnej kamienicy zostaje zakłócone pojawieniem się tajemniczego osobnika, który puka do ich drzwi. Wprowadza zamęt ich życie, dotąd pełne stabilizacji. Lokatorzy, dotąd sobie obcy, organizują się, by złapać "pukającego" człowieka. Ich życie ulega zmianie.

    Kiedy ktoś zapuka

    Słuchowisko oryginalne Spokojne życie mieszkańców pewnej kamienicy zostaje zakłócone pojawieniem się tajemniczego osobnika, który puka do ich drzwi. Wprowadza zamęt ich życie, dotąd pełne stabilizacji. Lokatorzy, dotąd sobie obcy, organizują się, by złapać "pukającego" człowieka. Ich życie ulega zmianie.

    01:03'42", słuchowisko, 1974
  • Zemsta (Złota Setka Teatru) 01:35'09", słuchowisko, 1974

    Zemsta (Złota Setka Teatru)

    Słuchowisko według komedii Słuchowisko ilustrowane muzyką. Brak informacji o wykorzystanych utworach muzycznych, ich autorach i wykonawcach. Brak zapowiedzi.

    Zemsta (Złota Setka Teatru)

    Słuchowisko według komedii Słuchowisko ilustrowane muzyką. Brak informacji o wykorzystanych utworach muzycznych, ich autorach i wykonawcach. Brak zapowiedzi.

    01:35'09", słuchowisko, 1974
  • Kartoteka rozrzucona 01:00'06", słuchowisko, 1996

    Kartoteka rozrzucona

    Słuchowisko według dramatu. To próba przeniesienia "Kartoteki" z 1959 roku i jej Bohatera w rok 1992, z całym bagażem zmian, które dokonały się w tym czasie. Bohaterem sztuki jest człowiek bez określonego dokładniej wieku, zajęcia i wyglądu. Autor wraca raz jeszcze do problematyki niepokojów i goryczy pokolenia, które dojrzewało i walczyło w tragicznym okresie okupacji hitlerowskiej; pokolenia, które nie umie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na podstawowe pytania światopoglądowe.

    Kartoteka rozrzucona

    Słuchowisko według dramatu. To próba przeniesienia "Kartoteki" z 1959 roku i jej Bohatera w rok 1992, z całym bagażem zmian, które dokonały się w tym czasie. Bohaterem sztuki jest człowiek bez określonego dokładniej wieku, zajęcia i wyglądu. Autor wraca raz jeszcze do problematyki niepokojów i goryczy pokolenia, które dojrzewało i walczyło w tragicznym okresie okupacji hitlerowskiej; pokolenia, które nie umie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na podstawowe pytania światopoglądowe.

    01:00'06", słuchowisko, 1996
  • Jezus we wsi 53'55", słuchowisko, 2002

    Jezus we wsi

    Słuchowisko oryginalne. Słuchowisko komediowe opowiadające o niezwykłym wydarzeniu w pewnej typowo polskiej wsi. Ludzie spotykają we wsi żywego Jezusa, oddają mu hołd, bowiem Jezus jest dokładnym ucieleśnieniem wyobrażenia o Panu Jezusie "jak z obrazka".

    Jezus we wsi

    Słuchowisko oryginalne. Słuchowisko komediowe opowiadające o niezwykłym wydarzeniu w pewnej typowo polskiej wsi. Ludzie spotykają we wsi żywego Jezusa, oddają mu hołd, bowiem Jezus jest dokładnym ucieleśnieniem wyobrażenia o Panu Jezusie "jak z obrazka".

    53'55", słuchowisko, 2002
  • Grube ryby 01:25'35", słuchowisko, 1954

    Grube ryby

    Słuchowisko według komedii Michała Bałuckiego "Grube ryby". Do Ciaputkiewiczów przyjeżdża wnuczka Wanda z koleżanką Helenką. Częstymi gośćmi małżonków i partnerami do wista są dwaj starzy kawalerowie Wistowski i Pagatowicz, którzy sami określają siebie jako „grube ryby” czyli świetne partie na mężów. Wanda zakochana jest w Henryku, nauczycielu muzyki na pensji. Henryk, jak się okazuje, jest bratanek Wistowskiego. Sprytne i rezolutne panienki, zyskując to o co im chodziło - Wanda zgodę na małżeństwo z Henrykiem, Helenka materiał na wymarzoną sukienkę - dowodzą starym kawalerom, że „grube ryby” nie zawsze są zdobyczą pożądaną przez płeć piękną. Brak zapowiedzi początkowej i końcowej.

    Grube ryby

    Słuchowisko według komedii Michała Bałuckiego "Grube ryby". Do Ciaputkiewiczów przyjeżdża wnuczka Wanda z koleżanką Helenką. Częstymi gośćmi małżonków i partnerami do wista są dwaj starzy kawalerowie Wistowski i Pagatowicz, którzy sami określają siebie jako „grube ryby” czyli świetne partie na mężów. Wanda zakochana jest w Henryku, nauczycielu muzyki na pensji. Henryk, jak się okazuje, jest bratanek Wistowskiego. Sprytne i rezolutne panienki, zyskując to o co im chodziło - Wanda zgodę na małżeństwo z Henrykiem, Helenka materiał na wymarzoną sukienkę - dowodzą starym kawalerom, że „grube ryby” nie zawsze są zdobyczą pożądaną przez płeć piękną. Brak zapowiedzi początkowej i końcowej.

    01:25'35", słuchowisko, 1954
  • Bohaterowie prawdziwi i kreowani - Henryk Brühl - jako minister, polityk, dyplomata 1980-09-28 29'13", audycja, 1980

    Bohaterowie prawdziwi i kreowani - Henryk Brühl - jako minister, polityk, dyplomata 1980-09-28

    Audycja biograficzna przedstawiająca postać polityka i dyplomaty, pierwszego ministra Augusta III Henryka Bruehla (1700-1763).

    Bohaterowie prawdziwi i kreowani - Henryk Brühl - jako minister, polityk, dyplomata 1980-09-28

    Audycja biograficzna przedstawiająca postać polityka i dyplomaty, pierwszego ministra Augusta III Henryka Bruehla (1700-1763).

    29'13", audycja, 1980
  • Dziady - słuchowisko drugie / wersja pełna 01:06'44", słuchowisko, 1949

    Dziady - słuchowisko drugie / wersja pełna

    Drugie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - słuchowisko drugie / wersja pełna

    Drugie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:06'44", słuchowisko, 1949
  • Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna 01:00'04", słuchowisko, 1949

    Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna

    Trzecie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna

    Trzecie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:00'04", słuchowisko, 1949
  • Osobliwe przygody Dyla Sowizdrzała 45'21", słuchowisko, 1951

    Osobliwe przygody Dyla Sowizdrzała

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie baśni belgijskiego pisarza Charlesa de Costera o tym samym tytule, przedstawiające przygody ludowego bohatera z Flandrii Dyla Sowizdrzała, który walczy przeciwko okupacji hiszpańskiej w XVI wieku. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Osobliwe przygody Dyla Sowizdrzała

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie baśni belgijskiego pisarza Charlesa de Costera o tym samym tytule, przedstawiające przygody ludowego bohatera z Flandrii Dyla Sowizdrzała, który walczy przeciwko okupacji hiszpańskiej w XVI wieku. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    45'21", słuchowisko, 1951
  • Eurydyka 01:55'38", słuchowisko, 1957

    Eurydyka

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie sztuki francuskiego dramaturga Jeana Anouilha pod tym samym tytułem, stanowiące unowocześnioną wersję mitu o Orfeuszu i Eurydyce. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Eurydyka

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie sztuki francuskiego dramaturga Jeana Anouilha pod tym samym tytułem, stanowiące unowocześnioną wersję mitu o Orfeuszu i Eurydyce. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:55'38", słuchowisko, 1957
  • Baśń o kołatce i warszawskim moście 01:36'59", słuchowisko, 1953

    Baśń o kołatce i warszawskim moście

    Słuchowisko utrzymane w konwencji wodewilu, komediowego utworu scenicznego o cechach farsy, łączącego dialog ze śpiewem, tańcem i pantomimą. Pan Kukiełka przeprowadza się ze wsi do miasta, planując wydać swoją córkę za szlachcica. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Baśń o kołatce i warszawskim moście

    Słuchowisko utrzymane w konwencji wodewilu, komediowego utworu scenicznego o cechach farsy, łączącego dialog ze śpiewem, tańcem i pantomimą. Pan Kukiełka przeprowadza się ze wsi do miasta, planując wydać swoją córkę za szlachcica. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:36'59", słuchowisko, 1953
  • Dziady - Salon warszawski, Bal u Senatora 23'00", słuchowisko, 1955

    Dziady - Salon warszawski, Bal u Senatora

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie fragmentów trzeciej części dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - Salon warszawski, Bal u Senatora

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie fragmentów trzeciej części dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    23'00", słuchowisko, 1955
  • Jak być kochaną 01:37'33", film fabularny, 1962

    Jak być kochaną

    Akcja filmu rozgrywa się na dwóch płaszczyznach czasowych. Pierwsza obejmuje okres współczesny, czyli lata 60. kiedy to Felicja, znana ze słuchowisk radiowych aktorka leci samolotem do Paryża. Drugą płaszczyznę tworzy kilka rozległych sekwencji retrospektywnych obrazujących wspomnienia bohaterów z czasów wojny i okupacji, która przetrwała dobrze rokująca karierę młodziutkiej aktorki, zmuszając ją do podjęcia pracy w kawiarni.

    Jak być kochaną

    Akcja filmu rozgrywa się na dwóch płaszczyznach czasowych. Pierwsza obejmuje okres współczesny, czyli lata 60. kiedy to Felicja, znana ze słuchowisk radiowych aktorka leci samolotem do Paryża. Drugą płaszczyznę tworzy kilka rozległych sekwencji retrospektywnych obrazujących wspomnienia bohaterów z czasów wojny i okupacji, która przetrwała dobrze rokująca karierę młodziutkiej aktorki, zmuszając ją do podjęcia pracy w kawiarni.

    01:37'33", film fabularny, 1962