Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Apollo z Bellac Ninateka
    59'49", spektakl teatralny, 1961

    Apollo z Bellac

    Rejestracja spektaklu teatralnego zrealizowanego na podstawie francuskiej komedii Jeana Giraudoux z 1942 roku.

    Apollo z Bellac

    Rejestracja spektaklu teatralnego zrealizowanego na podstawie francuskiej komedii Jeana Giraudoux z 1942 roku.

    Ninateka
    59'49", spektakl teatralny, 1961
  • Aria dla atlety 01:44'33", film fabularny, 1979

    Aria dla atlety

    Historia filmowego atlety Władysława Góralewicza została luźno oparta na wspomnieniach autentycznego zapaśnika – Zbyszka Cyganiewicza - żyjącego na przełomie XIX i XX wieku. U schyłku życia W. Góralewicz opowiada dzieje swojej sportowej kariery. Jako młody chłopak marzy, by wystąpić w cyrku Siedelmayera , tam tez zaprzyjaźnia się z Bolciem i Cyklopem, poznaje smak porażki i upokorzenia. Hitzler, guru w świecie zapaśników, zabiera go do Charlottenburga, by stoczył noworoczną walkę w Sali operowej. Tam też spotyka słynnego tenora Messaliniego i swoja przyszłą żonę Cecylię. Dostaje również angaż do cyrku Breitkopfa, który rywalizuje z cyrkiem Knappa. Manipulacje Breitkopfa, który cynicznie wykorzystuje nienawiść zapaśnika do braci Absów, doprowadzają do pożaru cyrku Knappa. W. Góralewicz dostaje się do Paryża, gdzie spotyka w ringu jednego z braci Absów. Walka w Casino de Parisa przynosi mu wielką sławę. Zwieńczeniem owych sukcesów jest ślub z Cecylią i luksusowe życie. Pojawia się starszy z braci Absów i zmusza Góralewicza do walki. Bohater zwycięża, ale jest to zwycięstwo okupione moralną klęska. (Opis pochodzi z broszury Filmoteka Szkolna)

    Aria dla atlety

    Historia filmowego atlety Władysława Góralewicza została luźno oparta na wspomnieniach autentycznego zapaśnika – Zbyszka Cyganiewicza - żyjącego na przełomie XIX i XX wieku. U schyłku życia W. Góralewicz opowiada dzieje swojej sportowej kariery. Jako młody chłopak marzy, by wystąpić w cyrku Siedelmayera , tam tez zaprzyjaźnia się z Bolciem i Cyklopem, poznaje smak porażki i upokorzenia. Hitzler, guru w świecie zapaśników, zabiera go do Charlottenburga, by stoczył noworoczną walkę w Sali operowej. Tam też spotyka słynnego tenora Messaliniego i swoja przyszłą żonę Cecylię. Dostaje również angaż do cyrku Breitkopfa, który rywalizuje z cyrkiem Knappa. Manipulacje Breitkopfa, który cynicznie wykorzystuje nienawiść zapaśnika do braci Absów, doprowadzają do pożaru cyrku Knappa. W. Góralewicz dostaje się do Paryża, gdzie spotyka w ringu jednego z braci Absów. Walka w Casino de Parisa przynosi mu wielką sławę. Zwieńczeniem owych sukcesów jest ślub z Cecylią i luksusowe życie. Pojawia się starszy z braci Absów i zmusza Góralewicza do walki. Bohater zwycięża, ale jest to zwycięstwo okupione moralną klęska. (Opis pochodzi z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:44'33", film fabularny, 1979
  • Zezowate szczęście 01:48'11", film fabularny, 1960

    Zezowate szczęście

    Jan Piszczyk prosi naczelnika początkowo bliżej nieokreślonej placówki o możliwości pozostania tu, gdzie obecnie się znajduje. By zmiękczyć jego serce, opowiada o pechu, który prześladował go przez całe życie. Od dzieciństwa Piszczyk nie był lubiany przez kolegów. Nawet przynależność do różnych organizacji młodzieżowych nie chroniła go przed szykanami. Nie miał tez powodzenia u płci pięknej. By temu zaradzić, postanowił wstąpić do szkoły podchorążych, na przeszkodzie stanął mu jednak wybuch wojny. Piszczyk trafił do obozu jenieckiego. Kiedy jego zmyślone, bohaterskie historie zostały zdemaskowane, w desperacji zgłosił się na ochotnika do pracy, skąd został zwolniony z powodu wycieńczenia. Po powrocie do Warszawy zajął się nielegalnym handlem, który przyniósł mu pokaźne zyski i romansem z łączniczką podziemia. Miłość i potencjalna kariera wojskowa legły w gruzach, gdy został rozpoznany przez współwięźnia. Po wojnie Piszczyk zajął się zawodowym pisaniem podań, co sprowadziło mu na głowę Urząd Bezpieczeństwa i pozbawiło z trudem zaoszczędzonej gotówki. Po wyjściu z aresztu podjął pracę w biurze, gdzie wykazywał się gorliwością i służalczością, za co spotkała go zemsta kolegów. Ostatecznie trafił do więzienia. To tu właśnie prosi naczelnika o możliwość pozostania na stałe, ale strażnicy na siłę wyrzucają go na wolność. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Zezowate szczęście

    Jan Piszczyk prosi naczelnika początkowo bliżej nieokreślonej placówki o możliwości pozostania tu, gdzie obecnie się znajduje. By zmiękczyć jego serce, opowiada o pechu, który prześladował go przez całe życie. Od dzieciństwa Piszczyk nie był lubiany przez kolegów. Nawet przynależność do różnych organizacji młodzieżowych nie chroniła go przed szykanami. Nie miał tez powodzenia u płci pięknej. By temu zaradzić, postanowił wstąpić do szkoły podchorążych, na przeszkodzie stanął mu jednak wybuch wojny. Piszczyk trafił do obozu jenieckiego. Kiedy jego zmyślone, bohaterskie historie zostały zdemaskowane, w desperacji zgłosił się na ochotnika do pracy, skąd został zwolniony z powodu wycieńczenia. Po powrocie do Warszawy zajął się nielegalnym handlem, który przyniósł mu pokaźne zyski i romansem z łączniczką podziemia. Miłość i potencjalna kariera wojskowa legły w gruzach, gdy został rozpoznany przez współwięźnia. Po wojnie Piszczyk zajął się zawodowym pisaniem podań, co sprowadziło mu na głowę Urząd Bezpieczeństwa i pozbawiło z trudem zaoszczędzonej gotówki. Po wyjściu z aresztu podjął pracę w biurze, gdzie wykazywał się gorliwością i służalczością, za co spotkała go zemsta kolegów. Ostatecznie trafił do więzienia. To tu właśnie prosi naczelnika o możliwość pozostania na stałe, ale strażnicy na siłę wyrzucają go na wolność. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:48'11", film fabularny, 1960
  • Człowiek na torze 01:22'11", film fabularny, 1956

    Człowiek na torze

    Dramat psychologiczny opowiadający losy tragicznie zmarłego starego maszynisty Orzechowskiego, który ginie pod kołami pociągu.

    Człowiek na torze

    Dramat psychologiczny opowiadający losy tragicznie zmarłego starego maszynisty Orzechowskiego, który ginie pod kołami pociągu.

    01:22'11", film fabularny, 1956
  • Eurydyka 01:55'38", słuchowisko, 1957

    Eurydyka

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie sztuki francuskiego dramaturga Jeana Anouilha pod tym samym tytułem, stanowiące unowocześnioną wersję mitu o Orfeuszu i Eurydyce. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Eurydyka

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie sztuki francuskiego dramaturga Jeana Anouilha pod tym samym tytułem, stanowiące unowocześnioną wersję mitu o Orfeuszu i Eurydyce. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:55'38", słuchowisko, 1957
  • Lekcja kina - Grzegorz Królikiewicz 01:12'55", wywiad, 2011

    Lekcja kina - Grzegorz Królikiewicz

    Materiał jest rejestracją spotkania z cyklu "Lekcje kina. Spowiedź twórcy filmowego" z polskim reżyserem Grzegorzem Królikowskim, które odbyło się podczas 5. Festiwalu Sztuki i Filmu "Dwa Brzegi". Spotkanie prowadzone przez Grażynę Torbicką.

    Lekcja kina - Grzegorz Królikiewicz

    Materiał jest rejestracją spotkania z cyklu "Lekcje kina. Spowiedź twórcy filmowego" z polskim reżyserem Grzegorzem Królikowskim, które odbyło się podczas 5. Festiwalu Sztuki i Filmu "Dwa Brzegi". Spotkanie prowadzone przez Grażynę Torbicką.

    01:12'55", wywiad, 2011