Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Epizod z Narodowym (3) 2009-11-16 28'49", audycja, 2009

    Epizod z Narodowym (3) 2009-11-16

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W trzecim odcinku Barbara Osterloff przybliża historię czasów, kiedy Teatr Współczesny został połączony z Teatrem Narodowym tworząc w 1955 roku "Państwowe Teatry: Narodowy i Współczesny" pod dyrekcją Erwina Axera.

    Epizod z Narodowym (3) 2009-11-16

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W trzecim odcinku Barbara Osterloff przybliża historię czasów, kiedy Teatr Współczesny został połączony z Teatrem Narodowym tworząc w 1955 roku "Państwowe Teatry: Narodowy i Współczesny" pod dyrekcją Erwina Axera.

    28'49", audycja, 2009
  • Sprawa jednego konia 51'06", słuchowisko, 1951

    Sprawa jednego konia

    Słuchowisko na podstawie reportażu śledczego Józefa Kuśmierka. Opowiedziana historia jest autentyczna. Oparta została na materiałach zebranych przez autora, dziennikarza i korespondenta terenowego podczas jego powojennych podróży po polskich wsiach. Obraz działalności i wpływów szabrowników, Głównego Urzędu Likwidacyjnego [1946], władz samorządowych i partyjnych w pierwszych latach władzy ludowej w Polsce. Akcja rozpoczyna się jesienią 1948 roku. Dziennikarz słyszy w pociągu rozmowę dwóch kobiet. Jej treść sprawia, że postanawia zbadać sprawę, o której była mowa - spór Leona Zawidowskiego z Zadrzewia z Karolem Koroną z Krzepic o konia.

    Sprawa jednego konia

    Słuchowisko na podstawie reportażu śledczego Józefa Kuśmierka. Opowiedziana historia jest autentyczna. Oparta została na materiałach zebranych przez autora, dziennikarza i korespondenta terenowego podczas jego powojennych podróży po polskich wsiach. Obraz działalności i wpływów szabrowników, Głównego Urzędu Likwidacyjnego [1946], władz samorządowych i partyjnych w pierwszych latach władzy ludowej w Polsce. Akcja rozpoczyna się jesienią 1948 roku. Dziennikarz słyszy w pociągu rozmowę dwóch kobiet. Jej treść sprawia, że postanawia zbadać sprawę, o której była mowa - spór Leona Zawidowskiego z Zadrzewia z Karolem Koroną z Krzepic o konia.

    51'06", słuchowisko, 1951
  • Noc tysięczna i druga 50'45", słuchowisko, 1955

    Noc tysięczna i druga

    Słuchowisko według komedii w jednym akcie "Noc tysiączna druga". Rzecz dzieje się w Castel-Fermo pod Weroną. Jest noc, burza. Do oberży przybywa Roger z Czarnolesia, wrażliwy artysta. Zajmuje jeden z najładniejszych pokoi, z którego rozciąga się przepiękny widok. Roger przeżywa miłosny zawód. Czyta list od swojej ukochanej, mając nadzieję, że ta ustosunkuje się do wyznanych przez niego przed wyjazdem uczuć. Czuje się zawiedziony i zlekceważony gdy okazuje się, że część listu od kochanki to fragment jego listu miłosnego. Przybyła do oberży dama chce skorzystać z pokoju Rogera, aby móc podziwiać piękny widok za oknem. Okazuje się, że ową damą jest Klaudia - jego ukochana.

    Noc tysięczna i druga

    Słuchowisko według komedii w jednym akcie "Noc tysiączna druga". Rzecz dzieje się w Castel-Fermo pod Weroną. Jest noc, burza. Do oberży przybywa Roger z Czarnolesia, wrażliwy artysta. Zajmuje jeden z najładniejszych pokoi, z którego rozciąga się przepiękny widok. Roger przeżywa miłosny zawód. Czyta list od swojej ukochanej, mając nadzieję, że ta ustosunkuje się do wyznanych przez niego przed wyjazdem uczuć. Czuje się zawiedziony i zlekceważony gdy okazuje się, że część listu od kochanki to fragment jego listu miłosnego. Przybyła do oberży dama chce skorzystać z pokoju Rogera, aby móc podziwiać piękny widok za oknem. Okazuje się, że ową damą jest Klaudia - jego ukochana.

    50'45", słuchowisko, 1955
  • Pigmalion 01:33'29", słuchowisko, 1953

    Pigmalion

    Słuchowisko według komedii G.B. Shaw'a "Pigmalion: przygoda romantyczna w pięciu aktach". Profesor Higgins zakłada się ze swym przyjacielem Pickeringiem, że w ciągu 6 miesięcy wprowadzi na salony biedną kwiaciarkę Elizę.

    Pigmalion

    Słuchowisko według komedii G.B. Shaw'a "Pigmalion: przygoda romantyczna w pięciu aktach". Profesor Higgins zakłada się ze swym przyjacielem Pickeringiem, że w ciągu 6 miesięcy wprowadzi na salony biedną kwiaciarkę Elizę.

    01:33'29", słuchowisko, 1953
  • Niedźwiedź 39'53", słuchowisko, 1953

    Niedźwiedź

    Słuchowisko według komedii w jednym akcie Opowieść o tym, jak rodzi się miłość. Do bogatej wdowy przyjeżdża wdowiec, aby odebrać dług zaciągnięty przez jej zmarłego męża. Popowa udaje niedostępną, ale tak naprawdę jest kobietą pełną uczuć i temperamentu. W końcu Smirnow zakochuje się Helenie i o zadłużeniu nie ma już więcej mowy.

    Niedźwiedź

    Słuchowisko według komedii w jednym akcie Opowieść o tym, jak rodzi się miłość. Do bogatej wdowy przyjeżdża wdowiec, aby odebrać dług zaciągnięty przez jej zmarłego męża. Popowa udaje niedostępną, ale tak naprawdę jest kobietą pełną uczuć i temperamentu. W końcu Smirnow zakochuje się Helenie i o zadłużeniu nie ma już więcej mowy.

    39'53", słuchowisko, 1953
  • Wieczór Trzech Króli 01:59'13", słuchowisko, 1951

    Wieczór Trzech Króli

    Słuchowisko według komedii "Wieczór Trzech Króli" Williama Shakespeare'a. Główna bohaterka, Viola rozbija się wraz ze swoim bratem bliźniakiem, Sebastianem u wybrzeży Ilirii. Rodzeństwo jednak traci ze sobą kontakt i nie potrafi się odnaleźć. Viola postanawia przebrać się za mężczyznę i rozpoczyna służbę na dworze księcia Orsino, zakochanego w pięknej damie, Olivii. Książę postanawia więc użyć rozbitka jako posłańca między nimi. Olivia, wierząc, że Viola jest mężczyzną, zakochuje się w niej. Ta zaś podkochuje się w księciu, który uznaje ją za swoją powierniczkę. Kiedy na scenie pojawia się Sebastian, zamieszanie staje się jeszcze większe. Olivia, biorąc Sebastiana za Violę, bierze z nim potajemnie ślub. Kiedy wreszcie na scenie pojawia się cała czwórka, nie ma już wątpliwości, że Viola jest kobietą w przebraniu, a Sebastian jest jej zaginionym bratem Muzykę na motywach staroangielskich opracowała Franciszka Leszczyńska

    Wieczór Trzech Króli

    Słuchowisko według komedii "Wieczór Trzech Króli" Williama Shakespeare'a. Główna bohaterka, Viola rozbija się wraz ze swoim bratem bliźniakiem, Sebastianem u wybrzeży Ilirii. Rodzeństwo jednak traci ze sobą kontakt i nie potrafi się odnaleźć. Viola postanawia przebrać się za mężczyznę i rozpoczyna służbę na dworze księcia Orsino, zakochanego w pięknej damie, Olivii. Książę postanawia więc użyć rozbitka jako posłańca między nimi. Olivia, wierząc, że Viola jest mężczyzną, zakochuje się w niej. Ta zaś podkochuje się w księciu, który uznaje ją za swoją powierniczkę. Kiedy na scenie pojawia się Sebastian, zamieszanie staje się jeszcze większe. Olivia, biorąc Sebastiana za Violę, bierze z nim potajemnie ślub. Kiedy wreszcie na scenie pojawia się cała czwórka, nie ma już wątpliwości, że Viola jest kobietą w przebraniu, a Sebastian jest jej zaginionym bratem Muzykę na motywach staroangielskich opracowała Franciszka Leszczyńska

    01:59'13", słuchowisko, 1951
  • Domek z kart 01:41'57", słuchowisko, 1957

    Domek z kart

    Słuchowisko według dramatu w trzech aktach. Nagranie spektaklu z Państwowego Teatru Współczesnego w Warszawie, z udziałem publiczności, z dnia 30.04.1953 roku, uzupełnione narracją.

    Domek z kart

    Słuchowisko według dramatu w trzech aktach. Nagranie spektaklu z Państwowego Teatru Współczesnego w Warszawie, z udziałem publiczności, z dnia 30.04.1953 roku, uzupełnione narracją.

    01:41'57", słuchowisko, 1957
  • Czy pan istnieje Mr. Johns? 24'35", słuchowisko, 1955

    Czy pan istnieje Mr. Johns?

    Słuchowisko według opowiadania science-fiction Przebieg rozprawy sądowej wytoczonej kierowcy wyścigowemu Jonesowi przez firmę Cybernetyk Company.

    Czy pan istnieje Mr. Johns?

    Słuchowisko według opowiadania science-fiction Przebieg rozprawy sądowej wytoczonej kierowcy wyścigowemu Jonesowi przez firmę Cybernetyk Company.

    24'35", słuchowisko, 1955
  • Bardell contra Pickwik 01:18'00", słuchowisko, 1954

    Bardell contra Pickwik

    Słuchowisko według fragmentu powieści Karola Dickensa "Klub Pickwicka". Satyra na angielski wymiar sprawiedliwości. Przebieg procesu w sprawie wytoczonej przez panią Bardell panu Pickwickowi o niedotrzymanie obietnicy małżeństwa.

    Bardell contra Pickwik

    Słuchowisko według fragmentu powieści Karola Dickensa "Klub Pickwicka". Satyra na angielski wymiar sprawiedliwości. Przebieg procesu w sprawie wytoczonej przez panią Bardell panu Pickwickowi o niedotrzymanie obietnicy małżeństwa.

    01:18'00", słuchowisko, 1954
  • Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna 01:00'04", słuchowisko, 1949

    Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna

    Trzecie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna

    Trzecie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:00'04", słuchowisko, 1949
  • Dziady - Salon warszawski, Bal u Senatora 23'00", słuchowisko, 1955

    Dziady - Salon warszawski, Bal u Senatora

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie fragmentów trzeciej części dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - Salon warszawski, Bal u Senatora

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie fragmentów trzeciej części dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    23'00", słuchowisko, 1955