Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Aria dla atlety 01:44'33", film fabularny, 1979

    Aria dla atlety

    Historia filmowego atlety Władysława Góralewicza została luźno oparta na wspomnieniach autentycznego zapaśnika – Zbyszka Cyganiewicza - żyjącego na przełomie XIX i XX wieku. U schyłku życia W. Góralewicz opowiada dzieje swojej sportowej kariery. Jako młody chłopak marzy, by wystąpić w cyrku Siedelmayera , tam tez zaprzyjaźnia się z Bolciem i Cyklopem, poznaje smak porażki i upokorzenia. Hitzler, guru w świecie zapaśników, zabiera go do Charlottenburga, by stoczył noworoczną walkę w Sali operowej. Tam też spotyka słynnego tenora Messaliniego i swoja przyszłą żonę Cecylię. Dostaje również angaż do cyrku Breitkopfa, który rywalizuje z cyrkiem Knappa. Manipulacje Breitkopfa, który cynicznie wykorzystuje nienawiść zapaśnika do braci Absów, doprowadzają do pożaru cyrku Knappa. W. Góralewicz dostaje się do Paryża, gdzie spotyka w ringu jednego z braci Absów. Walka w Casino de Parisa przynosi mu wielką sławę. Zwieńczeniem owych sukcesów jest ślub z Cecylią i luksusowe życie. Pojawia się starszy z braci Absów i zmusza Góralewicza do walki. Bohater zwycięża, ale jest to zwycięstwo okupione moralną klęska. (Opis pochodzi z broszury Filmoteka Szkolna)

    Aria dla atlety

    Historia filmowego atlety Władysława Góralewicza została luźno oparta na wspomnieniach autentycznego zapaśnika – Zbyszka Cyganiewicza - żyjącego na przełomie XIX i XX wieku. U schyłku życia W. Góralewicz opowiada dzieje swojej sportowej kariery. Jako młody chłopak marzy, by wystąpić w cyrku Siedelmayera , tam tez zaprzyjaźnia się z Bolciem i Cyklopem, poznaje smak porażki i upokorzenia. Hitzler, guru w świecie zapaśników, zabiera go do Charlottenburga, by stoczył noworoczną walkę w Sali operowej. Tam też spotyka słynnego tenora Messaliniego i swoja przyszłą żonę Cecylię. Dostaje również angaż do cyrku Breitkopfa, który rywalizuje z cyrkiem Knappa. Manipulacje Breitkopfa, który cynicznie wykorzystuje nienawiść zapaśnika do braci Absów, doprowadzają do pożaru cyrku Knappa. W. Góralewicz dostaje się do Paryża, gdzie spotyka w ringu jednego z braci Absów. Walka w Casino de Parisa przynosi mu wielką sławę. Zwieńczeniem owych sukcesów jest ślub z Cecylią i luksusowe życie. Pojawia się starszy z braci Absów i zmusza Góralewicza do walki. Bohater zwycięża, ale jest to zwycięstwo okupione moralną klęska. (Opis pochodzi z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:44'33", film fabularny, 1979
  • Najważniejsze to się nie łamać 23'44", słuchowisko, 1983

    Najważniejsze to się nie łamać

    Historia z życia dwóch ołówków z drzewa cedrowego. Aby mieć tylko dla siebie pół bloku do rysowania muszą pokonać złośliwą Temperówę, która każdego dnia pożera jedną kredkę. Udaje się to Ołówkowi Miękkiemu dzięki pomocy Wiecznego Pióra, które Ołówek uratował od śmierci głodowej. Zaklęcie Wiecznego Pióra zadziałało. Temperówa została wyszczerbiona.

    Najważniejsze to się nie łamać

    Historia z życia dwóch ołówków z drzewa cedrowego. Aby mieć tylko dla siebie pół bloku do rysowania muszą pokonać złośliwą Temperówę, która każdego dnia pożera jedną kredkę. Udaje się to Ołówkowi Miękkiemu dzięki pomocy Wiecznego Pióra, które Ołówek uratował od śmierci głodowej. Zaklęcie Wiecznego Pióra zadziałało. Temperówa została wyszczerbiona.

    23'44", słuchowisko, 1983
  • Juliusz Kossak 1974-05-23 29'18", audycja, 1974

    Juliusz Kossak 1974-05-23

    Audycja poświęcona życiu i twórczości Juliusza Kossaka

    Juliusz Kossak 1974-05-23

    Audycja poświęcona życiu i twórczości Juliusza Kossaka

    29'18", audycja, 1974
  • Wybory pana burmistrza 50'13", słuchowisko, 1997

    Wybory pana burmistrza

    Słuchowisko oryginalne. Postawy ludzi i ich mentalność ujawniająca się w nietypowych sytuacjach. Okoliczności wyboru burmistrza w pewnym polskim mieście, w którym więcej jest agencji towarzyskich niż szkół. Rzecz dzieje się po 1989 roku.

    Wybory pana burmistrza

    Słuchowisko oryginalne. Postawy ludzi i ich mentalność ujawniająca się w nietypowych sytuacjach. Okoliczności wyboru burmistrza w pewnym polskim mieście, w którym więcej jest agencji towarzyskich niż szkół. Rzecz dzieje się po 1989 roku.

    50'13", słuchowisko, 1997
  • Kartoteka 01:26'43", słuchowisko, 1969

    Kartoteka

    Słuchowisko na podstawie dramatu. Główną osobą dramatu jest Bohater - były partyzant. Na utwór składają się wyrywkowe, nie powiązane ze sobą sceny z jego życia o charakterze realistycznym i surrealistycznym. Bohater ukazany jest w rzeczywistości powojennej, gdy ma 7, 38 i 40 lat, nosi kilka imion, jest urzędnikiem. Nie posiada spójnej osobowości. Wartości, w które wierzył straciły swój autentyczny sens – funkcjonują jedynie w wyświechtanych frazesach. Pojęcie człowieczeństwa zostało zniszczone przez wojnę. Uwidacznia się jego bezsilność, niewiara, autoironia, trudności z porozumieniem.

    Kartoteka

    Słuchowisko na podstawie dramatu. Główną osobą dramatu jest Bohater - były partyzant. Na utwór składają się wyrywkowe, nie powiązane ze sobą sceny z jego życia o charakterze realistycznym i surrealistycznym. Bohater ukazany jest w rzeczywistości powojennej, gdy ma 7, 38 i 40 lat, nosi kilka imion, jest urzędnikiem. Nie posiada spójnej osobowości. Wartości, w które wierzył straciły swój autentyczny sens – funkcjonują jedynie w wyświechtanych frazesach. Pojęcie człowieczeństwa zostało zniszczone przez wojnę. Uwidacznia się jego bezsilność, niewiara, autoironia, trudności z porozumieniem.

    01:26'43", słuchowisko, 1969