Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Aria dla atlety 01:44'33", film fabularny, 1979

    Aria dla atlety

    Historia filmowego atlety Władysława Góralewicza została luźno oparta na wspomnieniach autentycznego zapaśnika – Zbyszka Cyganiewicza - żyjącego na przełomie XIX i XX wieku. U schyłku życia W. Góralewicz opowiada dzieje swojej sportowej kariery. Jako młody chłopak marzy, by wystąpić w cyrku Siedelmayera , tam tez zaprzyjaźnia się z Bolciem i Cyklopem, poznaje smak porażki i upokorzenia. Hitzler, guru w świecie zapaśników, zabiera go do Charlottenburga, by stoczył noworoczną walkę w Sali operowej. Tam też spotyka słynnego tenora Messaliniego i swoja przyszłą żonę Cecylię. Dostaje również angaż do cyrku Breitkopfa, który rywalizuje z cyrkiem Knappa. Manipulacje Breitkopfa, który cynicznie wykorzystuje nienawiść zapaśnika do braci Absów, doprowadzają do pożaru cyrku Knappa. W. Góralewicz dostaje się do Paryża, gdzie spotyka w ringu jednego z braci Absów. Walka w Casino de Parisa przynosi mu wielką sławę. Zwieńczeniem owych sukcesów jest ślub z Cecylią i luksusowe życie. Pojawia się starszy z braci Absów i zmusza Góralewicza do walki. Bohater zwycięża, ale jest to zwycięstwo okupione moralną klęska. (Opis pochodzi z broszury Filmoteka Szkolna)

    Aria dla atlety

    Historia filmowego atlety Władysława Góralewicza została luźno oparta na wspomnieniach autentycznego zapaśnika – Zbyszka Cyganiewicza - żyjącego na przełomie XIX i XX wieku. U schyłku życia W. Góralewicz opowiada dzieje swojej sportowej kariery. Jako młody chłopak marzy, by wystąpić w cyrku Siedelmayera , tam tez zaprzyjaźnia się z Bolciem i Cyklopem, poznaje smak porażki i upokorzenia. Hitzler, guru w świecie zapaśników, zabiera go do Charlottenburga, by stoczył noworoczną walkę w Sali operowej. Tam też spotyka słynnego tenora Messaliniego i swoja przyszłą żonę Cecylię. Dostaje również angaż do cyrku Breitkopfa, który rywalizuje z cyrkiem Knappa. Manipulacje Breitkopfa, który cynicznie wykorzystuje nienawiść zapaśnika do braci Absów, doprowadzają do pożaru cyrku Knappa. W. Góralewicz dostaje się do Paryża, gdzie spotyka w ringu jednego z braci Absów. Walka w Casino de Parisa przynosi mu wielką sławę. Zwieńczeniem owych sukcesów jest ślub z Cecylią i luksusowe życie. Pojawia się starszy z braci Absów i zmusza Góralewicza do walki. Bohater zwycięża, ale jest to zwycięstwo okupione moralną klęska. (Opis pochodzi z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:44'33", film fabularny, 1979
  • Rejs 01:06'45", film fabularny, 1970

    Rejs

    Przed rzecznym statkiem wycieczkowym zbierają się pasażerowie. Załoga opala się i obserwuje zmagania pasażerów podczas wsiadania na pokład. Widzimy wręczanie łapówki w zamian za bilet. Dwóch pasażerów dostaje się na statek dzięki tupetowi jednego z nich: kapitan jest przekonany, że to oczekiwany przez niego pracownik "kulturalno-oświatowy" (kaowiec). Na specjalnym zebraniu kapitan przedstawia go innym pasażerom. Między wycieczkowiczami nie ma porozumienia, więc fałszywy kaowiec łatwo staje się panem sytuacji i podporządkowuje sobie działania reszty grupy pod pozorem organizowania występów dla kapitana. Program artystyczny jest żenująca składanką popisów gimnastycznych, wokalnych, tanecznych oraz konkursów, które przypominają występy dzieci na letniej kolonii. Pasażerowie zaczynają zachowywać się coraz bardziej infantylnie, czemu towarzyszą konflikty i donosy. Im większy chaos i niezgoda panująca na statku, tym bardziej sugestywne jest wrażenie, ze samozwańczy kaowiec wprowadził ład i słusznie panuje nad anarchiczną masa ludzką. (opis filmu z broszury Filmoteka Szkolna)

    Rejs

    Przed rzecznym statkiem wycieczkowym zbierają się pasażerowie. Załoga opala się i obserwuje zmagania pasażerów podczas wsiadania na pokład. Widzimy wręczanie łapówki w zamian za bilet. Dwóch pasażerów dostaje się na statek dzięki tupetowi jednego z nich: kapitan jest przekonany, że to oczekiwany przez niego pracownik "kulturalno-oświatowy" (kaowiec). Na specjalnym zebraniu kapitan przedstawia go innym pasażerom. Między wycieczkowiczami nie ma porozumienia, więc fałszywy kaowiec łatwo staje się panem sytuacji i podporządkowuje sobie działania reszty grupy pod pozorem organizowania występów dla kapitana. Program artystyczny jest żenująca składanką popisów gimnastycznych, wokalnych, tanecznych oraz konkursów, które przypominają występy dzieci na letniej kolonii. Pasażerowie zaczynają zachowywać się coraz bardziej infantylnie, czemu towarzyszą konflikty i donosy. Im większy chaos i niezgoda panująca na statku, tym bardziej sugestywne jest wrażenie, ze samozwańczy kaowiec wprowadził ład i słusznie panuje nad anarchiczną masa ludzką. (opis filmu z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:06'45", film fabularny, 1970
  • Oczy uroczne 40'48", film fabularny, 1976

    Oczy uroczne

    Fabuła filmu nawiązuje do motywów zaczerpniętych z ludowego folkloru. W posępnych ruinach zamku żyje samotnie demoniczny Pan. Towarzyszy mu jedynie oddany sługa. Postać możnowładcy budzi lęk mieszkańców okolicznych wsi. Właściciel zamku słynie, bowiem ze spojrzenia zdolnego sprowadzić na każdego natychmiastowa śmierć. Pewnego dnia w okolice przybywa stary szlachcic wraz ze swą piękną córką. Po groźnym wypadku nieoczekiwanych gości ratuje służący ‘urocznego Pana”. Dziewczyna wzbudza w możnowładcy gwałtowną miłość i wkrótce zostaje jego żoną. Tuż prze narodzinami dziecka Pan wyłupia sobie oczy w obawie, aby ich urok nie sprowadził na rodzinę jakiegoś nieszczęścia. (opiz z broszury Filmoteka Szkolna)

    Oczy uroczne

    Fabuła filmu nawiązuje do motywów zaczerpniętych z ludowego folkloru. W posępnych ruinach zamku żyje samotnie demoniczny Pan. Towarzyszy mu jedynie oddany sługa. Postać możnowładcy budzi lęk mieszkańców okolicznych wsi. Właściciel zamku słynie, bowiem ze spojrzenia zdolnego sprowadzić na każdego natychmiastowa śmierć. Pewnego dnia w okolice przybywa stary szlachcic wraz ze swą piękną córką. Po groźnym wypadku nieoczekiwanych gości ratuje służący ‘urocznego Pana”. Dziewczyna wzbudza w możnowładcy gwałtowną miłość i wkrótce zostaje jego żoną. Tuż prze narodzinami dziecka Pan wyłupia sobie oczy w obawie, aby ich urok nie sprowadził na rodzinę jakiegoś nieszczęścia. (opiz z broszury Filmoteka Szkolna)

    40'48", film fabularny, 1976