Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Lata 70. - czas stabilizacji (5) 2009-12-07 30'49", audycja, 2009

    Lata 70. - czas stabilizacji (5) 2009-12-07

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W piątym odcinku Barbara Osterloff omawia wydarzenia, które miały miejsce w Teatrze Współczesnym w latach 70, które były czasem stabilizacji dla tej instytucji.

    Lata 70. - czas stabilizacji (5) 2009-12-07

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W piątym odcinku Barbara Osterloff omawia wydarzenia, które miały miejsce w Teatrze Współczesnym w latach 70, które były czasem stabilizacji dla tej instytucji.

    30'49", audycja, 2009
  • Lata 90. część druga - wierność w zmienności (9) 2010-04-24 30'17", audycja, 2010

    Lata 90. część druga - wierność w zmienności (9) 2010-04-24

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W dziewiątym odcinku Barbara Osterloff omawia wydarzenia, które miały miejsce na deskach Teatru Współczesnego w drugiej połowie lat 90 oraz o powstaniu nowej Sceny w Baraku i jej repertuarze.

    Lata 90. część druga - wierność w zmienności (9) 2010-04-24

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W dziewiątym odcinku Barbara Osterloff omawia wydarzenia, które miały miejsce na deskach Teatru Współczesnego w drugiej połowie lat 90 oraz o powstaniu nowej Sceny w Baraku i jej repertuarze.

    30'17", audycja, 2010
  • Lata 80. - nowa dyrekcja i zmiany (6) 2009-12-14 27'59", audycja, 2009

    Lata 80. - nowa dyrekcja i zmiany (6) 2009-12-14

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W szóstym odcinku Barbara Osterloff omawia wydarzenia, które miały miejsce w Teatrze Współczesnym w latach 80, szczególnie przybliżając kulisy odejścia Erwina Axera ze stanowiska dyrektora Teatru i mianowania na swoje miejsce Macieja Englerta.

    Lata 80. - nowa dyrekcja i zmiany (6) 2009-12-14

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W szóstym odcinku Barbara Osterloff omawia wydarzenia, które miały miejsce w Teatrze Współczesnym w latach 80, szczególnie przybliżając kulisy odejścia Erwina Axera ze stanowiska dyrektora Teatru i mianowania na swoje miejsce Macieja Englerta.

    27'59", audycja, 2009
  • Kameralny, czasy łódzkie (1) 2009-10-12 27'18", audycja, 2009

    Kameralny, czasy łódzkie (1) 2009-10-12

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W pierwszym odcinku Barbara Osterloff przybliża historię początków Teatru, którego pierwsza siedziba mieściła się w Łodzi i działała pod szyldem Teatru Kameralnego.

    Kameralny, czasy łódzkie (1) 2009-10-12

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W pierwszym odcinku Barbara Osterloff przybliża historię początków Teatru, którego pierwsza siedziba mieściła się w Łodzi i działała pod szyldem Teatru Kameralnego.

    27'18", audycja, 2009
  • Pierwsze lata w Warszawie (2) 2009-10-26 30'27", audycja, 2009

    Pierwsze lata w Warszawie (2) 2009-10-26

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W drugim odcinku Barbara Osterloff przybliża historię działalności Teatru po jego przeniesieniu z Łodzi do Warszawy.

    Pierwsze lata w Warszawie (2) 2009-10-26

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W drugim odcinku Barbara Osterloff przybliża historię działalności Teatru po jego przeniesieniu z Łodzi do Warszawy.

    30'27", audycja, 2009
  • Epizod z Narodowym (3) 2009-11-16 28'49", audycja, 2009

    Epizod z Narodowym (3) 2009-11-16

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W trzecim odcinku Barbara Osterloff przybliża historię czasów, kiedy Teatr Współczesny został połączony z Teatrem Narodowym tworząc w 1955 roku "Państwowe Teatry: Narodowy i Współczesny" pod dyrekcją Erwina Axera.

    Epizod z Narodowym (3) 2009-11-16

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W trzecim odcinku Barbara Osterloff przybliża historię czasów, kiedy Teatr Współczesny został połączony z Teatrem Narodowym tworząc w 1955 roku "Państwowe Teatry: Narodowy i Współczesny" pod dyrekcją Erwina Axera.

    28'49", audycja, 2009
  • Bernhard, Mrożek i inni. Lata 90. - część pierwsza. (8) 2010-04-15 30'16", audycja, 2010

    Bernhard, Mrożek i inni. Lata 90. - część pierwsza. (8) 2010-04-15

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W ósmym odcinku Barbara Osterloff omawia wydarzenia, które miały miejsce na deskach Teatru Współczesnego w latach 90.

    Bernhard, Mrożek i inni. Lata 90. - część pierwsza. (8) 2010-04-15

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W ósmym odcinku Barbara Osterloff omawia wydarzenia, które miały miejsce na deskach Teatru Współczesnego w latach 90.

    30'16", audycja, 2010
  • Ostry dyżur 01:25'03", słuchowisko, 1955

    Ostry dyżur

    Słuchowisko według sztuki pod tym samym tytułem. Konfrontacja postaw politycznych i moralnych, których katalizatorem staje się sprawa operacji ważnej osobistości partyjnej, przywiezionej na ostry dyżur do prowincjonalnego szpitala, z ostrym zapaleniem wyrostka, wymagającym natychmiastowej ingerencji chirurgicznej. W szpitalu tym pracuje świetny chirurg doktor Tadeusz Osiński, ale miejscowi przedstawiciele Urzędu Bezpieczeństwa nie mają do niego zaufania, gdyż doktor Osiński był kiedyś skazany, za udzielanie pomocy lekarskiej członkom bandy dywersyjnej, aczkolwiek nie zdawał sobie sprawy, kim są ranni.

    Ostry dyżur

    Słuchowisko według sztuki pod tym samym tytułem. Konfrontacja postaw politycznych i moralnych, których katalizatorem staje się sprawa operacji ważnej osobistości partyjnej, przywiezionej na ostry dyżur do prowincjonalnego szpitala, z ostrym zapaleniem wyrostka, wymagającym natychmiastowej ingerencji chirurgicznej. W szpitalu tym pracuje świetny chirurg doktor Tadeusz Osiński, ale miejscowi przedstawiciele Urzędu Bezpieczeństwa nie mają do niego zaufania, gdyż doktor Osiński był kiedyś skazany, za udzielanie pomocy lekarskiej członkom bandy dywersyjnej, aczkolwiek nie zdawał sobie sprawy, kim są ranni.

    01:25'03", słuchowisko, 1955
  • Wieczór Trzech Króli 01:59'13", słuchowisko, 1951

    Wieczór Trzech Króli

    Słuchowisko według komedii "Wieczór Trzech Króli" Williama Shakespeare'a. Główna bohaterka, Viola rozbija się wraz ze swoim bratem bliźniakiem, Sebastianem u wybrzeży Ilirii. Rodzeństwo jednak traci ze sobą kontakt i nie potrafi się odnaleźć. Viola postanawia przebrać się za mężczyznę i rozpoczyna służbę na dworze księcia Orsino, zakochanego w pięknej damie, Olivii. Książę postanawia więc użyć rozbitka jako posłańca między nimi. Olivia, wierząc, że Viola jest mężczyzną, zakochuje się w niej. Ta zaś podkochuje się w księciu, który uznaje ją za swoją powierniczkę. Kiedy na scenie pojawia się Sebastian, zamieszanie staje się jeszcze większe. Olivia, biorąc Sebastiana za Violę, bierze z nim potajemnie ślub. Kiedy wreszcie na scenie pojawia się cała czwórka, nie ma już wątpliwości, że Viola jest kobietą w przebraniu, a Sebastian jest jej zaginionym bratem Muzykę na motywach staroangielskich opracowała Franciszka Leszczyńska

    Wieczór Trzech Króli

    Słuchowisko według komedii "Wieczór Trzech Króli" Williama Shakespeare'a. Główna bohaterka, Viola rozbija się wraz ze swoim bratem bliźniakiem, Sebastianem u wybrzeży Ilirii. Rodzeństwo jednak traci ze sobą kontakt i nie potrafi się odnaleźć. Viola postanawia przebrać się za mężczyznę i rozpoczyna służbę na dworze księcia Orsino, zakochanego w pięknej damie, Olivii. Książę postanawia więc użyć rozbitka jako posłańca między nimi. Olivia, wierząc, że Viola jest mężczyzną, zakochuje się w niej. Ta zaś podkochuje się w księciu, który uznaje ją za swoją powierniczkę. Kiedy na scenie pojawia się Sebastian, zamieszanie staje się jeszcze większe. Olivia, biorąc Sebastiana za Violę, bierze z nim potajemnie ślub. Kiedy wreszcie na scenie pojawia się cała czwórka, nie ma już wątpliwości, że Viola jest kobietą w przebraniu, a Sebastian jest jej zaginionym bratem Muzykę na motywach staroangielskich opracowała Franciszka Leszczyńska

    01:59'13", słuchowisko, 1951
  • Domek z kart 01:41'57", słuchowisko, 1957

    Domek z kart

    Słuchowisko według dramatu w trzech aktach. Nagranie spektaklu z Państwowego Teatru Współczesnego w Warszawie, z udziałem publiczności, z dnia 30.04.1953 roku, uzupełnione narracją.

    Domek z kart

    Słuchowisko według dramatu w trzech aktach. Nagranie spektaklu z Państwowego Teatru Współczesnego w Warszawie, z udziałem publiczności, z dnia 30.04.1953 roku, uzupełnione narracją.

    01:41'57", słuchowisko, 1957
  • Męczeństwo Piotra Ohey'a Ninateka
    54'48", spektakl teatralny, 1962

    Męczeństwo Piotra Ohey'a

    Rejestracja spektaklu teatralnego przedstawiający jednoaktową sztukę zrealizowaną na podstawie tekstu Sławomira Mrożka.

    Męczeństwo Piotra Ohey'a

    Rejestracja spektaklu teatralnego przedstawiający jednoaktową sztukę zrealizowaną na podstawie tekstu Sławomira Mrożka.

    Ninateka
    54'48", spektakl teatralny, 1962