Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Fantome 02'45", wideo-art, 2007

    Fantome

    Wideo-art przedstawiający pragnienia jednostki będącej częścią społeczności wielkiego miasta.

    Fantome

    Wideo-art przedstawiający pragnienia jednostki będącej częścią społeczności wielkiego miasta.

    02'45", wideo-art, 2007
  • Paris 01'38", wideo-art, 2001

    Paris

    Wideo-art polskiej artystki sztuk wizualnych Agnieszki Brzeżańskiej będący wariacją na temat kobiecości i nagości.

    Paris

    Wideo-art polskiej artystki sztuk wizualnych Agnieszki Brzeżańskiej będący wariacją na temat kobiecości i nagości.

    01'38", wideo-art, 2001
  • Wizualizacja w Pawilonie Emilia 2 00'12", wideo-art, 2013

    Wizualizacja w Pawilonie Emilia 2

    Wideo-art polskiej artystki sztuk wizualnych Katarzyny Krakowiak będący wizualizacją wnętrza pawilonu handlowego Emilia przy ulicy Emilii Plater w Warszawie.

    Wizualizacja w Pawilonie Emilia 2

    Wideo-art polskiej artystki sztuk wizualnych Katarzyny Krakowiak będący wizualizacją wnętrza pawilonu handlowego Emilia przy ulicy Emilii Plater w Warszawie.

    00'12", wideo-art, 2013
  • Wizualizacja w Pawilonie Emilia 1 00'21", wideo-art, 2013

    Wizualizacja w Pawilonie Emilia 1

    Wideo-art polskiej artystki sztuk wizualnych Katarzyny Krakowiak będący wizualizacją bryły pawilonu handlowego Emilia przy ulicy Emilii Plater w Warszawie.

    Wizualizacja w Pawilonie Emilia 1

    Wideo-art polskiej artystki sztuk wizualnych Katarzyny Krakowiak będący wizualizacją bryły pawilonu handlowego Emilia przy ulicy Emilii Plater w Warszawie.

    00'21", wideo-art, 2013
  • Pałac 08:06'00", wideo-art, 2006

    Pałac

    Wideo-art polskiego artysty sztuk wizualnych Igora Krenza, którego tematem jest Pałac Kultury i Nauki w Warszawie.

    Pałac

    Wideo-art polskiego artysty sztuk wizualnych Igora Krenza, którego tematem jest Pałac Kultury i Nauki w Warszawie.

    08:06'00", wideo-art, 2006
  • Films from home 06'42", wideo-art, 2011

    Films from home

    Wideo art, który pokazuje przetworzone przez polskiego artystę multimedialnego Mateusza Sadowskiego fragmenty rzeczywistości.

    Films from home

    Wideo art, który pokazuje przetworzone przez polskiego artystę multimedialnego Mateusza Sadowskiego fragmenty rzeczywistości.

    06'42", wideo-art, 2011
  • Kurówko 2010 10'44", wideo-art, 2010

    Kurówko 2010

    Wideo-art polskiego artysty Daniela Rycharskiego o polskiej wsi widzianej z kosmosu.

    Kurówko 2010

    Wideo-art polskiego artysty Daniela Rycharskiego o polskiej wsi widzianej z kosmosu.

    10'44", wideo-art, 2010
  • Dorota Dywańska. The Rise of a Dancing Sun 14'58", wideo-art, 2012

    Dorota Dywańska. The Rise of a Dancing Sun

    Wideo-art będący połączeniem nagrania Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia oraz wizualizacji „Eurydyka wśród kwiatów” z utworem „The Rise of a Dancing Sun” Doroty Dywańskiej. Tematem nagrania jest energia słoneczna.

    Dorota Dywańska. The Rise of a Dancing Sun

    Wideo-art będący połączeniem nagrania Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia oraz wizualizacji „Eurydyka wśród kwiatów” z utworem „The Rise of a Dancing Sun” Doroty Dywańskiej. Tematem nagrania jest energia słoneczna.

    14'58", wideo-art, 2012
  • Historie d'hysterie 01'36", wideo-art, 2009

    Historie d'hysterie

    Wideo-art wykorzystujący technikę kolażu.

    Historie d'hysterie

    Wideo-art wykorzystujący technikę kolażu.

    01'36", wideo-art, 2009
  • Sceny narciarskie z Franzem Klammerem Ninateka
    20'40", wideo-art, 1980

    Sceny narciarskie z Franzem Klammerem

    Wideo-art Bogdana Dziworskiego, Geralda Kargla i Zbigniewa Rybczyńskiego, którego bohaterem jest austriacki narciarz alpejski Franz Klammer.

    Sceny narciarskie z Franzem Klammerem

    Wideo-art Bogdana Dziworskiego, Geralda Kargla i Zbigniewa Rybczyńskiego, którego bohaterem jest austriacki narciarz alpejski Franz Klammer.

    Ninateka
    20'40", wideo-art, 1980
  • Moment Musical 05'47", wideo-art, 2005

    Moment Musical

    Wideo art amerykańskiego reżysera Bruce'a Checefsky'ego będący wariacją na temat filmu reklamowego zrealizowanego przez polskich filmowców: Stefana i Franciszkę Themersonów w 1933 r. dla firmy galanteryjnej Wandy Golińskiej.

    Moment Musical

    Wideo art amerykańskiego reżysera Bruce'a Checefsky'ego będący wariacją na temat filmu reklamowego zrealizowanego przez polskich filmowców: Stefana i Franciszkę Themersonów w 1933 r. dla firmy galanteryjnej Wandy Golińskiej.

    05'47", wideo-art, 2005
  • Warstwy poezji 3 00'20", wideo-art, 2012

    Warstwy poezji 3

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać grafikę przedstawiającą na czarnym tle białą falująca siatkę. Na jej tle widać podkreślone na żółto fragmenty tekstu oraz duże nawiasy, pomiędzy które wypadają i wypadają kolorowe kropki. Po chwili pojawia się napis „Poezja tańcem znaków które udają ma rozgwieżdżone " oraz „znaków cień udawać, że przed urodzeniem Gra ". W tle słychać odgłosy komputerów.

    Warstwy poezji 3

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać grafikę przedstawiającą na czarnym tle białą falująca siatkę. Na jej tle widać podkreślone na żółto fragmenty tekstu oraz duże nawiasy, pomiędzy które wypadają i wypadają kolorowe kropki. Po chwili pojawia się napis „Poezja tańcem znaków które udają ma rozgwieżdżone " oraz „znaków cień udawać, że przed urodzeniem Gra ". W tle słychać odgłosy komputerów.

    00'20", wideo-art, 2012
  • My ikony 2 00'20", wideo-art, 2012

    My ikony 2

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór ikon jak na pulpicie komputera. Pod ikonami widnieją słowa. W niektóre ikony uderza strumień żółtych kwadracików. W tle słychać jednostajny dźwięk, jaki wydają komputery.

    My ikony 2

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór ikon jak na pulpicie komputera. Pod ikonami widnieją słowa. W niektóre ikony uderza strumień żółtych kwadracików. W tle słychać jednostajny dźwięk, jaki wydają komputery.

    00'20", wideo-art, 2012
  • Chmura znaczników 1 00'20", wideo-art, 2012

    Chmura znaczników 1

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór znaczników, które przesuwane są za pomocą kursora. W tle biją dzwony, a obraz jest imitacją tafli wody.

    Chmura znaczników 1

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór znaczników, które przesuwane są za pomocą kursora. W tle biją dzwony, a obraz jest imitacją tafli wody.

    00'20", wideo-art, 2012
  • This Is What I Leave You after Myself 07'49", wideo-art, 1973

    This Is What I Leave You after Myself

    Film dokumentalny o spuściźnie polskiej rzeźbiarki i graficzki Aliny Szapocznikowej. Materiał został nakręcony w kwietniu 1973 r. w pracowni artystki w podparyskiej miejscowości Malakoff dwa tygodnie po jej śmierci.

    This Is What I Leave You after Myself

    Film dokumentalny o spuściźnie polskiej rzeźbiarki i graficzki Aliny Szapocznikowej. Materiał został nakręcony w kwietniu 1973 r. w pracowni artystki w podparyskiej miejscowości Malakoff dwa tygodnie po jej śmierci.

    07'49", wideo-art, 1973
  • Audiofil 02'05", wideo-art, 1986

    Audiofil

    Wideo-art polskiego artysty Jerzego Truszkowskiego będący wariacją na temat mimiki twarzy performera.

    Audiofil

    Wideo-art polskiego artysty Jerzego Truszkowskiego będący wariacją na temat mimiki twarzy performera.

    02'05", wideo-art, 1986
  • Cap 05'22", wideo-art, 1975

    Cap

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy obrazu filmowego. Tematem pracy jest tytułowa czapka.

    Cap

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy obrazu filmowego. Tematem pracy jest tytułowa czapka.

    05'22", wideo-art, 1975
  • Próba II 01'58", wideo-art, 1971

    Próba II

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego będący eksperymentem formą filmową. Tematem pracy jest asynchroniczność warstwy wizualnej i dźwiękowej filmu.

    Próba II

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego będący eksperymentem formą filmową. Tematem pracy jest asynchroniczność warstwy wizualnej i dźwiękowej filmu.

    01'58", wideo-art, 1971
  • Reakcja wymuszona 01'20", wideo-art, 1976

    Reakcja wymuszona

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy obrazu filmowego. Tematem pracy jest kamerzysta na ulicy i włosy kobiety.

    Reakcja wymuszona

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy obrazu filmowego. Tematem pracy jest kamerzysta na ulicy i włosy kobiety.

    01'20", wideo-art, 1976
  • Test 05'44", wideo-art, 1971

    Test

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego powstały w wyniku perforacji taśmy filmowej.

    Test

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego powstały w wyniku perforacji taśmy filmowej.

    05'44", wideo-art, 1971
  • Sebastian 04'32", wideo-art, 2010

    Sebastian

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego nawiązujący do legendy o rzymskim świętym Kościoła katolickiego Sebastianie.

    Sebastian

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego nawiązujący do legendy o rzymskim świętym Kościoła katolickiego Sebastianie.

    04'32", wideo-art, 2010
  • Fag Fighters: Prolog 14'31", wideo-art, 2007

    Fag Fighters: Prolog

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego, w którym babcia artysty dzierga różową kominiarkę dla fikcyjnej gejowskiej bojówki „Fag Fighters”.

    Fag Fighters: Prolog

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego, w którym babcia artysty dzierga różową kominiarkę dla fikcyjnej gejowskiej bojówki „Fag Fighters”.

    14'31", wideo-art, 2007
  • S.L.A.B. 11'25", wideo-art, 1987

    S.L.A.B.

    Wideo-art oparty na performansie polskiego artysty Janusza Szczerka „Sit, Listen, Absorb, Buy” („Siadaj, słuchaj, wchłaniaj, kupuj"), który został pokazany na londyńskiej Diorama w październiku 1986 r.

    S.L.A.B.

    Wideo-art oparty na performansie polskiego artysty Janusza Szczerka „Sit, Listen, Absorb, Buy” („Siadaj, słuchaj, wchłaniaj, kupuj"), który został pokazany na londyńskiej Diorama w październiku 1986 r.

    11'25", wideo-art, 1987
  • Przestrzeń zakłócona 06'39", wideo-art, 1976

    Przestrzeń zakłócona

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego nakręcony z perspektywy osoby poszukującej na opuszczonym i zaniedbanym terenie kartki z cyfrą 2.

    Przestrzeń zakłócona

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego nakręcony z perspektywy osoby poszukującej na opuszczonym i zaniedbanym terenie kartki z cyfrą 2.

    06'39", wideo-art, 1976
  • 1, 2, 3, 4 (Videopoliczki) 01'31", wideo-art, 1993

    1, 2, 3, 4 (Videopoliczki)

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Rybakowskiego będący eksperymentem przekazem filmowym. Artysta wykorzystuje do tego celu kombinację liczb i rzutów światła na męska twarz.

    1, 2, 3, 4 (Videopoliczki)

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Rybakowskiego będący eksperymentem przekazem filmowym. Artysta wykorzystuje do tego celu kombinację liczb i rzutów światła na męska twarz.

    01'31", wideo-art, 1993
  • Malarze 16'59", wideo-art, 2007

    Malarze

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego, którego tematem są młodzi mężczyźni pracujący przy malowaniu fasady bloku mieszkalnego.

    Malarze

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego, którego tematem są młodzi mężczyźni pracujący przy malowaniu fasady bloku mieszkalnego.

    16'59", wideo-art, 2007
  • Gnuśna linia 03'00", wideo-art, 1992

    Gnuśna linia

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego, w którym została wprawiona w ruch wydrapana na kliszy filmowej linia.

    Gnuśna linia

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego, w którym została wprawiona w ruch wydrapana na kliszy filmowej linia.

    03'00", wideo-art, 1992
  • Caprice 2 04'27", wideo-art, 1975

    Caprice 2

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próba analizy reakcji przypadkowych ludzi na kontakt z kamerą. Tematem pracy jest zdjęcie z artystką.

    Caprice 2

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próba analizy reakcji przypadkowych ludzi na kontakt z kamerą. Tematem pracy jest zdjęcie z artystką.

    04'27", wideo-art, 1975
  • Kiss 01'51", wideo-art, 1975

    Kiss

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy właściwości obrazu filmowego. Tematem pracy jest pocałunek.

    Kiss

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy właściwości obrazu filmowego. Tematem pracy jest pocałunek.

    01'51", wideo-art, 1975