Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Sceny narciarskie z Franzem Klammerem Ninateka
    20'40", wideo-art, 1980

    Sceny narciarskie z Franzem Klammerem

    Wideo-art Bogdana Dziworskiego, Geralda Kargla i Zbigniewa Rybczyńskiego, którego bohaterem jest austriacki narciarz alpejski Franz Klammer.

    Sceny narciarskie z Franzem Klammerem

    Wideo-art Bogdana Dziworskiego, Geralda Kargla i Zbigniewa Rybczyńskiego, którego bohaterem jest austriacki narciarz alpejski Franz Klammer.

    Ninateka
    20'40", wideo-art, 1980
  • Moment Musical 05'47", wideo-art, 2005

    Moment Musical

    Wideo art amerykańskiego reżysera Bruce'a Checefsky'ego będący wariacją na temat filmu reklamowego zrealizowanego przez polskich filmowców: Stefana i Franciszkę Themersonów w 1933 r. dla firmy galanteryjnej Wandy Golińskiej.

    Moment Musical

    Wideo art amerykańskiego reżysera Bruce'a Checefsky'ego będący wariacją na temat filmu reklamowego zrealizowanego przez polskich filmowców: Stefana i Franciszkę Themersonów w 1933 r. dla firmy galanteryjnej Wandy Golińskiej.

    05'47", wideo-art, 2005
  • Warstwy poezji 3 00'20", wideo-art, 2012

    Warstwy poezji 3

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać grafikę przedstawiającą na czarnym tle białą falująca siatkę. Na jej tle widać podkreślone na żółto fragmenty tekstu oraz duże nawiasy, pomiędzy które wypadają i wypadają kolorowe kropki. Po chwili pojawia się napis „Poezja tańcem znaków które udają ma rozgwieżdżone " oraz „znaków cień udawać, że przed urodzeniem Gra ". W tle słychać odgłosy komputerów.

    Warstwy poezji 3

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać grafikę przedstawiającą na czarnym tle białą falująca siatkę. Na jej tle widać podkreślone na żółto fragmenty tekstu oraz duże nawiasy, pomiędzy które wypadają i wypadają kolorowe kropki. Po chwili pojawia się napis „Poezja tańcem znaków które udają ma rozgwieżdżone " oraz „znaków cień udawać, że przed urodzeniem Gra ". W tle słychać odgłosy komputerów.

    00'20", wideo-art, 2012
  • My ikony 2 00'20", wideo-art, 2012

    My ikony 2

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór ikon jak na pulpicie komputera. Pod ikonami widnieją słowa. W niektóre ikony uderza strumień żółtych kwadracików. W tle słychać jednostajny dźwięk, jaki wydają komputery.

    My ikony 2

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór ikon jak na pulpicie komputera. Pod ikonami widnieją słowa. W niektóre ikony uderza strumień żółtych kwadracików. W tle słychać jednostajny dźwięk, jaki wydają komputery.

    00'20", wideo-art, 2012
  • Chmura znaczników 1 00'20", wideo-art, 2012

    Chmura znaczników 1

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór znaczników, które przesuwane są za pomocą kursora. W tle biją dzwony, a obraz jest imitacją tafli wody.

    Chmura znaczników 1

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór znaczników, które przesuwane są za pomocą kursora. W tle biją dzwony, a obraz jest imitacją tafli wody.

    00'20", wideo-art, 2012
  • This Is What I Leave You after Myself 07'49", wideo-art, 1973

    This Is What I Leave You after Myself

    Film dokumentalny o spuściźnie polskiej rzeźbiarki i graficzki Aliny Szapocznikowej. Materiał został nakręcony w kwietniu 1973 r. w pracowni artystki w podparyskiej miejscowości Malakoff dwa tygodnie po jej śmierci.

    This Is What I Leave You after Myself

    Film dokumentalny o spuściźnie polskiej rzeźbiarki i graficzki Aliny Szapocznikowej. Materiał został nakręcony w kwietniu 1973 r. w pracowni artystki w podparyskiej miejscowości Malakoff dwa tygodnie po jej śmierci.

    07'49", wideo-art, 1973
  • Audiofil 02'05", wideo-art, 1986

    Audiofil

    Wideo-art polskiego artysty Jerzego Truszkowskiego będący wariacją na temat mimiki twarzy performera.

    Audiofil

    Wideo-art polskiego artysty Jerzego Truszkowskiego będący wariacją na temat mimiki twarzy performera.

    02'05", wideo-art, 1986
  • Cap 05'22", wideo-art, 1975

    Cap

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy obrazu filmowego. Tematem pracy jest tytułowa czapka.

    Cap

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy obrazu filmowego. Tematem pracy jest tytułowa czapka.

    05'22", wideo-art, 1975
  • Próba II 01'58", wideo-art, 1971

    Próba II

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego będący eksperymentem formą filmową. Tematem pracy jest asynchroniczność warstwy wizualnej i dźwiękowej filmu.

    Próba II

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego będący eksperymentem formą filmową. Tematem pracy jest asynchroniczność warstwy wizualnej i dźwiękowej filmu.

    01'58", wideo-art, 1971
  • Reakcja wymuszona 01'20", wideo-art, 1976

    Reakcja wymuszona

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy obrazu filmowego. Tematem pracy jest kamerzysta na ulicy i włosy kobiety.

    Reakcja wymuszona

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy obrazu filmowego. Tematem pracy jest kamerzysta na ulicy i włosy kobiety.

    01'20", wideo-art, 1976
  • Test 05'44", wideo-art, 1971

    Test

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego powstały w wyniku perforacji taśmy filmowej.

    Test

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego powstały w wyniku perforacji taśmy filmowej.

    05'44", wideo-art, 1971
  • Sebastian 04'32", wideo-art, 2010

    Sebastian

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego nawiązujący do legendy o rzymskim świętym Kościoła katolickiego Sebastianie.

    Sebastian

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego nawiązujący do legendy o rzymskim świętym Kościoła katolickiego Sebastianie.

    04'32", wideo-art, 2010
  • Fag Fighters: Prolog 14'31", wideo-art, 2007

    Fag Fighters: Prolog

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego, w którym babcia artysty dzierga różową kominiarkę dla fikcyjnej gejowskiej bojówki „Fag Fighters”.

    Fag Fighters: Prolog

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego, w którym babcia artysty dzierga różową kominiarkę dla fikcyjnej gejowskiej bojówki „Fag Fighters”.

    14'31", wideo-art, 2007
  • S.L.A.B. 11'25", wideo-art, 1987

    S.L.A.B.

    Wideo-art oparty na performansie polskiego artysty Janusza Szczerka „Sit, Listen, Absorb, Buy” („Siadaj, słuchaj, wchłaniaj, kupuj"), który został pokazany na londyńskiej Diorama w październiku 1986 r.

    S.L.A.B.

    Wideo-art oparty na performansie polskiego artysty Janusza Szczerka „Sit, Listen, Absorb, Buy” („Siadaj, słuchaj, wchłaniaj, kupuj"), który został pokazany na londyńskiej Diorama w październiku 1986 r.

    11'25", wideo-art, 1987
  • Przestrzeń zakłócona 06'39", wideo-art, 1976

    Przestrzeń zakłócona

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego nakręcony z perspektywy osoby poszukującej na opuszczonym i zaniedbanym terenie kartki z cyfrą 2.

    Przestrzeń zakłócona

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego nakręcony z perspektywy osoby poszukującej na opuszczonym i zaniedbanym terenie kartki z cyfrą 2.

    06'39", wideo-art, 1976
  • 1, 2, 3, 4 (Videopoliczki) 01'31", wideo-art, 1993

    1, 2, 3, 4 (Videopoliczki)

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Rybakowskiego będący eksperymentem przekazem filmowym. Artysta wykorzystuje do tego celu kombinację liczb i rzutów światła na męska twarz.

    1, 2, 3, 4 (Videopoliczki)

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Rybakowskiego będący eksperymentem przekazem filmowym. Artysta wykorzystuje do tego celu kombinację liczb i rzutów światła na męska twarz.

    01'31", wideo-art, 1993
  • Malarze 16'59", wideo-art, 2007

    Malarze

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego, którego tematem są młodzi mężczyźni pracujący przy malowaniu fasady bloku mieszkalnego.

    Malarze

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego, którego tematem są młodzi mężczyźni pracujący przy malowaniu fasady bloku mieszkalnego.

    16'59", wideo-art, 2007
  • Gnuśna linia 03'00", wideo-art, 1992

    Gnuśna linia

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego, w którym została wprawiona w ruch wydrapana na kliszy filmowej linia.

    Gnuśna linia

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego, w którym została wprawiona w ruch wydrapana na kliszy filmowej linia.

    03'00", wideo-art, 1992
  • Caprice 2 04'27", wideo-art, 1975

    Caprice 2

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próba analizy reakcji przypadkowych ludzi na kontakt z kamerą. Tematem pracy jest zdjęcie z artystką.

    Caprice 2

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próba analizy reakcji przypadkowych ludzi na kontakt z kamerą. Tematem pracy jest zdjęcie z artystką.

    04'27", wideo-art, 1975
  • Kiss 01'51", wideo-art, 1975

    Kiss

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy właściwości obrazu filmowego. Tematem pracy jest pocałunek.

    Kiss

    Wideo-art polskiej artystki Jolanty Marcolli będący próbą analizy właściwości obrazu filmowego. Tematem pracy jest pocałunek.

    01'51", wideo-art, 1975
  • Idę 02'56", wideo-art, 1973

    Idę

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego nakręcony z punktu widzenia postaci, która wspina się na metalową wieżę licząc do dwustu.

    Idę

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego nakręcony z punktu widzenia postaci, która wspina się na metalową wieżę licząc do dwustu.

    02'56", wideo-art, 1973
  • Powietrza! 02'48", wideo-art, 1985

    Powietrza!

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego, w którym pokazany został taniec pogo z perspektywy osoby tańczącej.

    Powietrza!

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego, w którym pokazany został taniec pogo z perspektywy osoby tańczącej.

    02'48", wideo-art, 1985
  • Fag Fighters in Tallinn 15'00", wideo-art, 2007

    Fag Fighters in Tallinn

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego o fikcyjnej gejowskiej bojówce „Fag Fighters” w Tallinnie.

    Fag Fighters in Tallinn

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego o fikcyjnej gejowskiej bojówce „Fag Fighters” w Tallinnie.

    15'00", wideo-art, 2007
  • Rynek 04'20", wideo-art, 1970

    Rynek

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego, którego tematem jest bazar na Czerwonym Rynku w Łodzi.

    Rynek

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego, którego tematem jest bazar na Czerwonym Rynku w Łodzi.

    04'20", wideo-art, 1970
  • Mój film 03'08", wideo-art, 1974

    Mój film

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego nakręcony z punktu widzenia postaci, która poszukuje w opuszczonym, zaniedbanym parku tytułu na swój film.

    Mój film

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego nakręcony z punktu widzenia postaci, która poszukuje w opuszczonym, zaniedbanym parku tytułu na swój film.

    03'08", wideo-art, 1974
  • Centrum 05'20", wideo-art, 1973

    Centrum

    Wideo-art polskiego artysty Kazimierza Bendkowskiego będący eksperymentem możliwościami ekspresyjnymi medium filmowego. W materiale zostały wykorzystane obrazy i dźwięki Warszawy lat 70 tych XX w.

    Centrum

    Wideo-art polskiego artysty Kazimierza Bendkowskiego będący eksperymentem możliwościami ekspresyjnymi medium filmowego. W materiale zostały wykorzystane obrazy i dźwięki Warszawy lat 70 tych XX w.

    05'20", wideo-art, 1973
  • Backstage 38'24", wideo-art, 2011

    Backstage

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego będący dokumentacją castingu do fikcyjnego projektu artystycznego. Zaproszeni na spotkanie młodzi mężczyźni opowiadają o sobie, sztuce, cielesności i związanym z nią tabu.

    Backstage

    Wideo-art polskiego artysty Karola Radziszewskiego będący dokumentacją castingu do fikcyjnego projektu artystycznego. Zaproszeni na spotkanie młodzi mężczyźni opowiadają o sobie, sztuce, cielesności i związanym z nią tabu.

    38'24", wideo-art, 2011
  • Impulsator 02'56", wideo-art, 2000

    Impulsator

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego będący eksperymentem formą filmową. Jest to film bezkamerowy powstały w wyniku perforacji taśmy filmowej.

    Impulsator

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego będący eksperymentem formą filmową. Jest to film bezkamerowy powstały w wyniku perforacji taśmy filmowej.

    02'56", wideo-art, 2000
  • Ojej, boli mnie noga 02'32", wideo-art, 1990

    Ojej, boli mnie noga

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego nakręcony z punktu widzenia postaci, która stąpa z trudem po leśnej ścieżce, uskarżając się nieustannie na dokuczliwy ból nogi.

    Ojej, boli mnie noga

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego nakręcony z punktu widzenia postaci, która stąpa z trudem po leśnej ścieżce, uskarżając się nieustannie na dokuczliwy ból nogi.

    02'32", wideo-art, 1990
  • Kapela Moskwa i moje oko'85 27'56", wideo-art, 1985

    Kapela Moskwa i moje oko'85

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego będący zapisem próby koncertu punkowej grupy Moskwa, która odbyła się w łódzkim kinie Cytryna.

    Kapela Moskwa i moje oko'85

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego będący zapisem próby koncertu punkowej grupy Moskwa, która odbyła się w łódzkim kinie Cytryna.

    27'56", wideo-art, 1985