Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Porwanie Szrajholca 33'51", słuchowisko, 1967

    Porwanie Szrajholca

    Słuchowisko według noweli "Porwanie Szrajholca". Pan Szrajholc przygotowuje się do wygłoszenia przemówienia. Wyobraża sobie oczekujący nań tłum słuchaczy. Lubi się spóźniać, aby uzyskać lepszy efekt występu. Zamiast na salę prelekcyjną trafia do domu trzech porywaczy amatorów. Występują oni w imieniu "porządnych ludzi", którzy nudzą się i tracą czas, uczestnicząc w takich prelekcjach zamiast pracować i mieć z tego zadowolenie i satysfakcję. Szrajholc proponuje porozumienie - porywacze uprowadzą kaznodzieję, autora kolejnego odczytu, a on Szrajholc puści incydent w niepamięć.

    Porwanie Szrajholca

    Słuchowisko według noweli "Porwanie Szrajholca". Pan Szrajholc przygotowuje się do wygłoszenia przemówienia. Wyobraża sobie oczekujący nań tłum słuchaczy. Lubi się spóźniać, aby uzyskać lepszy efekt występu. Zamiast na salę prelekcyjną trafia do domu trzech porywaczy amatorów. Występują oni w imieniu "porządnych ludzi", którzy nudzą się i tracą czas, uczestnicząc w takich prelekcjach zamiast pracować i mieć z tego zadowolenie i satysfakcję. Szrajholc proponuje porozumienie - porywacze uprowadzą kaznodzieję, autora kolejnego odczytu, a on Szrajholc puści incydent w niepamięć.

    33'51", słuchowisko, 1967
  • Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną (1) 06'22", koncert, 2016

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną (1)

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną w wykonaniu Lilianny Stawarz (klawesyn) z towarzyszeniem POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. I Moderato

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną (1)

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną w wykonaniu Lilianny Stawarz (klawesyn) z towarzyszeniem POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. I Moderato

    06'22", koncert, 2016
  • Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną (3) 05'05", koncert, 2016

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną (3)

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną w wykonaniu Lilianny Stawarz (klawesyn) z towarzyszeniem POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. III Con moto

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną (3)

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną w wykonaniu Lilianny Stawarz (klawesyn) z towarzyszeniem POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. III Con moto

    05'05", koncert, 2016
  • Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną (2) 04'42", koncert, 2016

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną (2)

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną w wykonaniu Lilianny Stawarz (klawesyn) z towarzyszeniem POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. II Andante cantabile

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną (2)

    Concerto alla barocco na klawesyn i orkiestrę kameralną w wykonaniu Lilianny Stawarz (klawesyn) z towarzyszeniem POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. II Andante cantabile

    04'42", koncert, 2016
  • III symfonia (1) 06'53", koncert, 2016

    III symfonia (1)

    III Symfonia Tadeusza Paciorkiewicza w wykonaniu POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. I Moderato

    III symfonia (1)

    III Symfonia Tadeusza Paciorkiewicza w wykonaniu POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. I Moderato

    06'53", koncert, 2016
  • III symfonia (3) 06'31", koncert, 2016

    III symfonia (3)

    III Symfonia Tadeusza Paciorkiewicza w wykonaniu POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. III Moderato

    III symfonia (3)

    III Symfonia Tadeusza Paciorkiewicza w wykonaniu POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. III Moderato

    06'31", koncert, 2016
  • III symfonia (2) 05'20", koncert, 2016

    III symfonia (2)

    III Symfonia Tadeusza Paciorkiewicza w wykonaniu POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. II Sostenuto

    III symfonia (2)

    III Symfonia Tadeusza Paciorkiewicza w wykonaniu POR pod dyrekcją Michała Klauzy. Cz. II Sostenuto

    05'20", koncert, 2016
  • Porwanie Szrajholca 33'51", słuchowisko, 1967

    Porwanie Szrajholca

    Słuchowisko według noweli "Porwanie Szrajholca"

    Porwanie Szrajholca

    Słuchowisko według noweli "Porwanie Szrajholca"

    33'51", słuchowisko, 1967
  • Mazepa 01:15'45", słuchowisko, 1949

    Mazepa

    Akcja toczy się w XVII wieku na zamku wojewody, którego odwiedza król Jan II Kazimierz Waza wraz ze świtą. Głównym bohaterem jest młody Iwan Mazepa, paź i dworzanin królewski – przyszły hetman kozacki, który kocha się w Amelii, żonie wojewody.O względy Amelii zabiega także Zbigniew - syn wojewody z pierwszego małżeństwa. Zbiegi okoliczności prowadzą do tragicznego finału.

    Mazepa

    Akcja toczy się w XVII wieku na zamku wojewody, którego odwiedza król Jan II Kazimierz Waza wraz ze świtą. Głównym bohaterem jest młody Iwan Mazepa, paź i dworzanin królewski – przyszły hetman kozacki, który kocha się w Amelii, żonie wojewody.O względy Amelii zabiega także Zbigniew - syn wojewody z pierwszego małżeństwa. Zbiegi okoliczności prowadzą do tragicznego finału.

    01:15'45", słuchowisko, 1949
  • Koncert na pięć instrumentów i kwartet smyczkowy op. 11 11'06", utwór muzyczny, 1961

    Koncert na pięć instrumentów i kwartet smyczkowy op. 11

    Rejestracja „Koncertu na pięć instrumentów i kwartet smyczkowy” op. 11 Henryka Mikołaja Góreckiego, którego wykonanie odbyło się 21 kwietnia 1961 roku w studiu Polskiego Radia. Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach dyryguje Jan Krenz.

    Koncert na pięć instrumentów i kwartet smyczkowy op. 11

    Rejestracja „Koncertu na pięć instrumentów i kwartet smyczkowy” op. 11 Henryka Mikołaja Góreckiego, którego wykonanie odbyło się 21 kwietnia 1961 roku w studiu Polskiego Radia. Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach dyryguje Jan Krenz.

    11'06", utwór muzyczny, 1961
  • III Symfonia „Symfonia pieśni żałosnych” op. 36 na sopran solo i orkiestrę 55'34", utwór słowno-muzyczny, 1977

    III Symfonia „Symfonia pieśni żałosnych” op. 36 na sopran solo i orkiestrę

    Rejestracja III Symfonii „Symfonii pieśni żałosnych” op. 36 na sopran solo i orkiestrę Henryka Mikołaja Góreckiego, którego wykonanie odbyło się 25 września 1977 roku w Filharmonii Narodowej ramach 21. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej dyryguje Andrzej Markowski, partię sopranu wykonuje Stefania Woytowicz.

    III Symfonia „Symfonia pieśni żałosnych” op. 36 na sopran solo i orkiestrę

    Rejestracja III Symfonii „Symfonii pieśni żałosnych” op. 36 na sopran solo i orkiestrę Henryka Mikołaja Góreckiego, którego wykonanie odbyło się 25 września 1977 roku w Filharmonii Narodowej ramach 21. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej dyryguje Andrzej Markowski, partię sopranu wykonuje Stefania Woytowicz.

    55'34", utwór słowno-muzyczny, 1977
  • Wratislaviae gloria 02'31", utwór muzyczny, 1968

    Wratislaviae gloria

    Rejestracja prawykonania fanfary „Wratislaviae gloria” Henryka Mikołaja Góreckiego, które odbyło się 18 grudnia 1968 roku w ramach koncertu z okazji otwarcia Sali Koncertowej Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu. Orkiestrą Symfoniczną Państwowej Filharmonii we Wrocławiu dyryguje Andrzej Markowski.

    Wratislaviae gloria

    Rejestracja prawykonania fanfary „Wratislaviae gloria” Henryka Mikołaja Góreckiego, które odbyło się 18 grudnia 1968 roku w ramach koncertu z okazji otwarcia Sali Koncertowej Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu. Orkiestrą Symfoniczną Państwowej Filharmonii we Wrocławiu dyryguje Andrzej Markowski.

    02'31", utwór muzyczny, 1968
  • Muzyczka IV „Koncert puzonowy” op. 28 na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian 13'01", utwór muzyczny, 1970

    Muzyczka IV „Koncert puzonowy” op. 28 na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian

    Rejestracja prawykonania utworu Muzyczka IV „Koncert puzonowy” op. 28 na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian Henryka Mikołaja Góreckiego, które odbyło się 27 września 1970 roku w Sali Koncertowej Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie w ramach 14. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Interpretacji dokonuje zespół Warsztat Muzyczny w składzie: puzonista Edward Borowiak, klarnecista Czesław Pałkowski, wiolonczelista Witold Gałązka oraz pianista Zygmunt Krauze.

    Muzyczka IV „Koncert puzonowy” op. 28 na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian

    Rejestracja prawykonania utworu Muzyczka IV „Koncert puzonowy” op. 28 na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian Henryka Mikołaja Góreckiego, które odbyło się 27 września 1970 roku w Sali Koncertowej Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie w ramach 14. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Interpretacji dokonuje zespół Warsztat Muzyczny w składzie: puzonista Edward Borowiak, klarnecista Czesław Pałkowski, wiolonczelista Witold Gałązka oraz pianista Zygmunt Krauze.

    13'01", utwór muzyczny, 1970
  • Córuś moja, gdzieś ty była 03'53", utwór słowno-muzyczny, 1970

    Córuś moja, gdzieś ty była

    Rejestracja melodii ludowej „Córuś moja, gdzieś ty była” w wykonaniu Zofii Kurzyk z towarzyszeniem Kapeli Ludowej z Sopotni Małej zrealizowana 3 lipca 1970 roku podczas 4. Ogólnopolskiego Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą.

    Córuś moja, gdzieś ty była

    Rejestracja melodii ludowej „Córuś moja, gdzieś ty była” w wykonaniu Zofii Kurzyk z towarzyszeniem Kapeli Ludowej z Sopotni Małej zrealizowana 3 lipca 1970 roku podczas 4. Ogólnopolskiego Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą.

    03'53", utwór słowno-muzyczny, 1970
  • Nasze wspólne życie 1981-05-28 13'28", audycja, 1981

    Nasze wspólne życie 1981-05-28

    Proza czytana przedstawia wspomnienia Haliny Rodzińskiej z domu Lilpop (1904-1993) „Nasze wspólne życie” poświęcone małżeństwu z dyrygentem Arturem Rodzińskim (1892-1958), szefem orkiestr symfonicznych w Los Angeles, Cleveland, Nowym Jorku i Chicago.

    Nasze wspólne życie 1981-05-28

    Proza czytana przedstawia wspomnienia Haliny Rodzińskiej z domu Lilpop (1904-1993) „Nasze wspólne życie” poświęcone małżeństwu z dyrygentem Arturem Rodzińskim (1892-1958), szefem orkiestr symfonicznych w Los Angeles, Cleveland, Nowym Jorku i Chicago.

    13'28", audycja, 1981
  • Uczeń diabła 01:18'41", słuchowisko, 1972

    Uczeń diabła

    Słuchowisko według sztuki George'a Bernarda Shawa "Uczeń diabła". Akcja rozgrywa się w Ameryce, w 1778 roku, w czasie wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych z Anglikami.. W mieszczańskiej rodzinie Dudgeonów umiera ojciec. Podczas odczytania jego testamentu gromadzi się cała rodzina, łącznie ze stryjostwem. Przybywa też młody Ryszard, niemal wyklęty przez matkę z powodu swego ateizmu, libertyńskiego stylu życia i otwartej krytyki kołtuństwa swej rodziny. Właśnie dlatego nadano mu przezwisko "uczeń diabła". Zgodnie z testamentem to właśnie Ryszard otrzymuje większą część majątku. Pastor Anderson, także obecny przy odczytywaniu testamentu Tymoteusza Dudgeona, ostrzega Ryszarda przed grożącym mu ze strony Anglików niebezpieczeństwem, gdyby nadal zachowywał się jak dotychczas. W czasie pobytu Ryszarda w domu Andersonów przybywa wojsko angielskie z nakazem aresztowania buntowniczego pastora. Ryszard, ku zdumieniu żony pastora, podaje się za jej męża i trafia do więzienia. Unikna śmierci dzięki interwencji kapitana amerykańskiej policji Antoniego Andersona [wcześniej pastora] i staje się bohaterem.

    Uczeń diabła

    Słuchowisko według sztuki George'a Bernarda Shawa "Uczeń diabła". Akcja rozgrywa się w Ameryce, w 1778 roku, w czasie wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych z Anglikami.. W mieszczańskiej rodzinie Dudgeonów umiera ojciec. Podczas odczytania jego testamentu gromadzi się cała rodzina, łącznie ze stryjostwem. Przybywa też młody Ryszard, niemal wyklęty przez matkę z powodu swego ateizmu, libertyńskiego stylu życia i otwartej krytyki kołtuństwa swej rodziny. Właśnie dlatego nadano mu przezwisko "uczeń diabła". Zgodnie z testamentem to właśnie Ryszard otrzymuje większą część majątku. Pastor Anderson, także obecny przy odczytywaniu testamentu Tymoteusza Dudgeona, ostrzega Ryszarda przed grożącym mu ze strony Anglików niebezpieczeństwem, gdyby nadal zachowywał się jak dotychczas. W czasie pobytu Ryszarda w domu Andersonów przybywa wojsko angielskie z nakazem aresztowania buntowniczego pastora. Ryszard, ku zdumieniu żony pastora, podaje się za jej męża i trafia do więzienia. Unikna śmierci dzięki interwencji kapitana amerykańskiej policji Antoniego Andersona [wcześniej pastora] i staje się bohaterem.

    01:18'41", słuchowisko, 1972
  • Tkacze 49'41", słuchowisko, 1950

    Tkacze

    Słuchowisko według sztuki "Tkacze" Gerharta Hauptmanna. W dramacie dedykowanym ojcu pisarz wykorzystuje wątki rodzinne - dziadek był tkaczem. Słuchowisko poprzedza krótki wstęp [Krasnowiecki, 0.09-1.57] Dzieje buntu tkaczy śląskich w 1844 roku.

    Tkacze

    Słuchowisko według sztuki "Tkacze" Gerharta Hauptmanna. W dramacie dedykowanym ojcu pisarz wykorzystuje wątki rodzinne - dziadek był tkaczem. Słuchowisko poprzedza krótki wstęp [Krasnowiecki, 0.09-1.57] Dzieje buntu tkaczy śląskich w 1844 roku.

    49'41", słuchowisko, 1950
  • Ołtarz wzniesiony sobie 01:29'53", słuchowisko, 1981

    Ołtarz wzniesiony sobie

    Słuchowisko oryginalne. Głównym bohaterem słuchowiska jest Piotr M. i jego życie od początku uwarunkowane specyfiką okresu stalinowskiego; działalnością i aresztowaniem ojca oraz związkiem jego matki z człowiekiem, który kierował śledztwem przeciw ojcu. Piotr popełnia samobójstwo w magazynie rekwizytów teatralnych, a na trzy dni przed śmiercią buduje sobie makabryczny ołtarz ze zwisającą z sufitu pętlą. Zostawia też zapiski z ostatnich trzech dni. Te wyznania, to opinie o bliskich, relacje seansów z wytworami choroby umysłu. które uważał za prawdziwe.

    Ołtarz wzniesiony sobie

    Słuchowisko oryginalne. Głównym bohaterem słuchowiska jest Piotr M. i jego życie od początku uwarunkowane specyfiką okresu stalinowskiego; działalnością i aresztowaniem ojca oraz związkiem jego matki z człowiekiem, który kierował śledztwem przeciw ojcu. Piotr popełnia samobójstwo w magazynie rekwizytów teatralnych, a na trzy dni przed śmiercią buduje sobie makabryczny ołtarz ze zwisającą z sufitu pętlą. Zostawia też zapiski z ostatnich trzech dni. Te wyznania, to opinie o bliskich, relacje seansów z wytworami choroby umysłu. które uważał za prawdziwe.

    01:29'53", słuchowisko, 1981