Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • H. 01:55'41", spektakl teatralny, 2006

    H.

    Spektakl „H.” to współczesna adaptacja „Hamleta” Williama Shakespeare’a. Aktorzy odtwarzają swoje role w scenerii Stoczni Gdańskiej, ubrani w białe stroje do szermierki. Taki dobór kostiumów ma wskazywać na współczesną aktualność walki bohaterów.

    H.

    Spektakl „H.” to współczesna adaptacja „Hamleta” Williama Shakespeare’a. Aktorzy odtwarzają swoje role w scenerii Stoczni Gdańskiej, ubrani w białe stroje do szermierki. Taki dobór kostiumów ma wskazywać na współczesną aktualność walki bohaterów.

    01:55'41", spektakl teatralny, 2006
  • Wymazywanie (akt 4) / Audiodeskrypcja 01:23'14", spektakl teatralny, 2010

    Wymazywanie (akt 4) / Audiodeskrypcja

    Rejestracja spektaklu na podstawie powieści Thomasa Bernharda "Wymazywanie" wystawiona na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie w 2010 roku.

    Wymazywanie (akt 4) / Audiodeskrypcja

    Rejestracja spektaklu na podstawie powieści Thomasa Bernharda "Wymazywanie" wystawiona na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie w 2010 roku.

    01:23'14", spektakl teatralny, 2010
  • Wanda Gościmińska. Włókniarka 20'40", film fabularny, 1975

    Wanda Gościmińska. Włókniarka

    Portret łódzkiej włókniarki, zasłużonej przodownicy pracy. Inscenizowany film dokumentalny Wojciecha Wiszniewskiego, jedno z najlepszych dzieł tego utalentowanego reżysera, zrealizowany na kanwie historii Wandy Gościmińskiej, łódzkiej włókniarki, słynnej przodowniczki pracy, symbolu i produktu epoki socjalistycznej propagandy sukcesu. Ówczesny aparat ideowej propagandy uczynił z niej najsłynniejszą włókniarkę PRL-u, robiono o niej filmy, pokazywano ją często w kronikach filmowych, była obecna na łamach ogólnopolskiej prasy.

    Wanda Gościmińska. Włókniarka

    Portret łódzkiej włókniarki, zasłużonej przodownicy pracy. Inscenizowany film dokumentalny Wojciecha Wiszniewskiego, jedno z najlepszych dzieł tego utalentowanego reżysera, zrealizowany na kanwie historii Wandy Gościmińskiej, łódzkiej włókniarki, słynnej przodowniczki pracy, symbolu i produktu epoki socjalistycznej propagandy sukcesu. Ówczesny aparat ideowej propagandy uczynił z niej najsłynniejszą włókniarkę PRL-u, robiono o niej filmy, pokazywano ją często w kronikach filmowych, była obecna na łamach ogólnopolskiej prasy.

    20'40", film fabularny, 1975
  • Major albo rewolucja krasnoludków 30'14", film dokumentalny, 1989

    Major albo rewolucja krasnoludków

    Fenomen Pomarańczowej Alternatywy z Wrocławia: Historia narodzin ruchu i jego współczesne oblicze.

    Major albo rewolucja krasnoludków

    Fenomen Pomarańczowej Alternatywy z Wrocławia: Historia narodzin ruchu i jego współczesne oblicze.

    30'14", film dokumentalny, 1989
  • Twarz 01:27'34", film fabularny, 2017

    Twarz

    Film o człowieku, który w wypadku stracił twarz. Po nowatorskiej operacji otrzymuje nowa twarz i wraca do rodzinnej miejscowości ale ludzie nie wiedzą jak go traktować. Staje się dla nich kimś obcym.

    Twarz

    Film o człowieku, który w wypadku stracił twarz. Po nowatorskiej operacji otrzymuje nowa twarz i wraca do rodzinnej miejscowości ale ludzie nie wiedzą jak go traktować. Staje się dla nich kimś obcym.

    01:27'34", film fabularny, 2017
  • Na podobieństwo Jacka (napisy angielskie) 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy angielskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy angielskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy niemieckie) 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy niemieckie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy niemieckie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy polskie) 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy polskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy polskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy rosyjskie) 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy rosyjskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy rosyjskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy francuskie) 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy francuskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy francuskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Na podobieństwo Jacka 54'05", film dokumentalny, 2000

    Na podobieństwo Jacka

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", film dokumentalny, 2000
  • Elementarz 09'42", film kombinowany, 1978

    Elementarz

    Film kombinowany przedstawiający dalsze losy bohaterów powojennego "Elementarza" Mariana Falskiego. Z wykorzystaniem nagrań archiwalnych zostaje ukazane dorosłe życie Ali i jej męża, rodziców oraz dzieci. Całość składa się na społeczno-psychologiczny portret polskiej rodziny końca lat 70. XX wieku.

    Elementarz

    Film kombinowany przedstawiający dalsze losy bohaterów powojennego "Elementarza" Mariana Falskiego. Z wykorzystaniem nagrań archiwalnych zostaje ukazane dorosłe życie Ali i jej męża, rodziców oraz dzieci. Całość składa się na społeczno-psychologiczny portret polskiej rodziny końca lat 70. XX wieku.

    09'42", film kombinowany, 1978
  • Pirouette 06'53", performance, 1984

    Pirouette

    Performance polskiej artystki sztuk wizualnych Ewy Partum będący próbą zmierzenia się performerki z przeszłością, zrealizowany w Galerii Dialog w Berlinie Zachodnim, 23 listopada 1984 roku.

    Pirouette

    Performance polskiej artystki sztuk wizualnych Ewy Partum będący próbą zmierzenia się performerki z przeszłością, zrealizowany w Galerii Dialog w Berlinie Zachodnim, 23 listopada 1984 roku.

    06'53", performance, 1984
  • Ja i AIDS 03'25", wideo-art, 1996

    Ja i AIDS

    Wideo art polskiego artysty Artura Żmijewskiego, który porusza tematykę lęku przed zespołem nabytego niedoboru odporności (AIDS).

    Ja i AIDS

    Wideo art polskiego artysty Artura Żmijewskiego, który porusza tematykę lęku przed zespołem nabytego niedoboru odporności (AIDS).

    03'25", wideo-art, 1996
  • Kocham Kino Cafe - Andrzej Barański, twórcy filmu "Księstwo" 42'44", wywiad, 2011

    Kocham Kino Cafe - Andrzej Barański, twórcy filmu "Księstwo"

    Materiał jest rejestracją spotkania z cyklu "Kocham Kino Cafe", zrealizowanego podczas 5. Festiwalu Sztuki i Filmu "Dwa Brzegi" z twórcami filmu „Księstwo".

    Kocham Kino Cafe - Andrzej Barański, twórcy filmu "Księstwo"

    Materiał jest rejestracją spotkania z cyklu "Kocham Kino Cafe", zrealizowanego podczas 5. Festiwalu Sztuki i Filmu "Dwa Brzegi" z twórcami filmu „Księstwo".

    42'44", wywiad, 2011
  • Ślizgiem do nieba 15'06", film dokumentalny, 1985

    Ślizgiem do nieba

    Portret dokumentalny Waldemara Marszałka, z zawodu mechanika, 6-krotnego mistrza świata i 33-krotnego mistrza Polski w sportach motorowodnych, w okresie realizacji filmu - jednego z najpopularniejszych sportowców. Film konfrontuje jego opowieść o sobie, zawierającą zarówno wspomnienia dramatycznych epizodów kariery zawodniczej ( w tym ciężkiego wypadku, z którego ledwie uszedł z życiem), jak i poważny autokomentarz z ujęciami reportażowymi, pokazującymi zawody i trening. (opis z broszury Jacek Bławut. Polska Szkoła Dokumentu)

    Ślizgiem do nieba

    Portret dokumentalny Waldemara Marszałka, z zawodu mechanika, 6-krotnego mistrza świata i 33-krotnego mistrza Polski w sportach motorowodnych, w okresie realizacji filmu - jednego z najpopularniejszych sportowców. Film konfrontuje jego opowieść o sobie, zawierającą zarówno wspomnienia dramatycznych epizodów kariery zawodniczej ( w tym ciężkiego wypadku, z którego ledwie uszedł z życiem), jak i poważny autokomentarz z ujęciami reportażowymi, pokazującymi zawody i trening. (opis z broszury Jacek Bławut. Polska Szkoła Dokumentu)

    15'06", film dokumentalny, 1985
  • Nienormalni 01:14'31", film dokumentalny, 1990

    Nienormalni

    Fabularyzowany dokument, zrealizowany w ośrodku dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w Kozicach Dolnych. Do ośrodka przyjeżdza nauczyciel-terapeuta, który ma za zadanie stworzyć amatorski zespół muzyczny składający sie z dzieci upośledzonych umysłowo. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Nienormalni

    Fabularyzowany dokument, zrealizowany w ośrodku dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w Kozicach Dolnych. Do ośrodka przyjeżdza nauczyciel-terapeuta, który ma za zadanie stworzyć amatorski zespół muzyczny składający sie z dzieci upośledzonych umysłowo. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:14'31", film dokumentalny, 1990
  • Z punktu widzenia nocnego portiera Ninateka
    15'57", film dokumentalny, 1977

    Z punktu widzenia nocnego portiera

    Portret fabrycznego strażnika, fanatyka dyscypliny, którego pasją jest sprawowanie wszelkiego rodzaju kontroli: wędkarzy dokonujących połowy bez zezwolenia, młodzieży w w parkach.

    Z punktu widzenia nocnego portiera

    Portret fabrycznego strażnika, fanatyka dyscypliny, którego pasją jest sprawowanie wszelkiego rodzaju kontroli: wędkarzy dokonujących połowy bez zezwolenia, młodzieży w w parkach.

    Ninateka
    15'57", film dokumentalny, 1977
  • Kostka cukru 09'36", film dokumentalny, 1987

    Kostka cukru

    Reportaż z Wielkiej Pardubickiej, ukazujący nie tylko trud samej gonitwy, ale i sprawy zakulisowe - los zwierząt, ich strach, zmęczenie, śmierć w wyniku odniesionych kontuzji.

    Kostka cukru

    Reportaż z Wielkiej Pardubickiej, ukazujący nie tylko trud samej gonitwy, ale i sprawy zakulisowe - los zwierząt, ich strach, zmęczenie, śmierć w wyniku odniesionych kontuzji.

    09'36", film dokumentalny, 1987
  • Konferencja BAAC "Second life of heritage collections - management and use of audiovisual content" 05:27'16", wykład, 2017

    Konferencja BAAC "Second life of heritage collections - management and use of audiovisual content"

    Rejestracja konferencji BAAC "Second life of heritage collections - management and use of audiovisual content" w siedzibie Filmoteki Narodowej Instytutu Audiowizualnego (FINA).

    Konferencja BAAC "Second life of heritage collections - management and use of audiovisual content"

    Rejestracja konferencji BAAC "Second life of heritage collections - management and use of audiovisual content" w siedzibie Filmoteki Narodowej Instytutu Audiowizualnego (FINA).

    05:27'16", wykład, 2017
  • Kocham Polskę 54'57", film dokumentalny, 2007

    Kocham Polskę

    Film dokumentalny o organizacji młodzieżowej o podłożu nacjonalistycznym - Młodzieży Wszechpolskiej.

    Kocham Polskę

    Film dokumentalny o organizacji młodzieżowej o podłożu nacjonalistycznym - Młodzieży Wszechpolskiej.

    54'57", film dokumentalny, 2007
  • Pokolenie '89 01:00'30", film dokumentalny, 1996

    Pokolenie '89

    Film dokumentalny "Pokolenie '89" portretuje tzw. generację wielkiej zmiany, pierwsze pokolenie, które swą dorosłość spędziło w III Rzeczypospolitej.

    Pokolenie '89

    Film dokumentalny "Pokolenie '89" portretuje tzw. generację wielkiej zmiany, pierwsze pokolenie, które swą dorosłość spędziło w III Rzeczypospolitej.

    01:00'30", film dokumentalny, 1996
  • Bara bara 01:04'40", film dokumentalny, 1996

    Bara bara

    Film dokumentalny o fenomenie muzyki disco-polo.

    Bara bara

    Film dokumentalny o fenomenie muzyki disco-polo.

    01:04'40", film dokumentalny, 1996
  • Dziennik.pl 01:00'30", film dokumentalny, 2004

    Dziennik.pl

    Film dokumentalny przedstawiający sylwetki sześciorga młodych ludzi mieszkających w Polsce. Łączy ich wiek. Bohaterami filmu są młody rolnik, bezrobotny absolwent Handlu Zagranicznego, feministka, młody polityk działający w Partii Zielonych 2004. Poznajemy także pisarza piszącego powieści antykonsumpcyjne, graficzkę pracującą jako producentka sesji zdjęciowych (znaną z popularnego w sieci bloga). Autorzy filmu przez kilka miesięcy towarzyszyli im w pracy, chwilach rozrywki, spotkaniach ze znajomymi, widzimy ich radości i smutki.

    Dziennik.pl

    Film dokumentalny przedstawiający sylwetki sześciorga młodych ludzi mieszkających w Polsce. Łączy ich wiek. Bohaterami filmu są młody rolnik, bezrobotny absolwent Handlu Zagranicznego, feministka, młody polityk działający w Partii Zielonych 2004. Poznajemy także pisarza piszącego powieści antykonsumpcyjne, graficzkę pracującą jako producentka sesji zdjęciowych (znaną z popularnego w sieci bloga). Autorzy filmu przez kilka miesięcy towarzyszyli im w pracy, chwilach rozrywki, spotkaniach ze znajomymi, widzimy ich radości i smutki.

    01:00'30", film dokumentalny, 2004
  • Urząd 15'35", film dokumentalny, 1986

    Urząd

    Film należący do gatunku określanego mianem "kina społecznej skargi". Podobnie jak inne filmy z tej grupy, również"Urząd" dotyka bolesnych, codziennych spraw, utrudniających lub nawet uniemożliwiających egzystencję części społeczeństwa. Bohaterami tego filmu są komornicy, ludzie zajmujący się egzekucją dóbr materialnych zgodnie z wyrokami wydanymi przez odpowiednie instancje. Wykonawców tych decyzji nie interesują ich "ofiary" - działają według sformalizowanych przepisów, nierzadko uciekając się do podstępu i przemocy. Bezduszni, obojętni wobec ludzkich nieszczęść, znajdują wsparcie w zbiurokratyzowanym systemie prawnym. Instruktaż , odczytywany przez urzędniczkę prowadzącą szkolenie, jest swoistym komentarzem filmu. "Urząd" zawiera autentyczne wypowiedzi komorników, wprowadzając widza w tajniki ich zawodu, natomiast "bohaterowie" nie zgodzili się na występ przed kamerą - ich role kreują aktorzy.

    Urząd

    Film należący do gatunku określanego mianem "kina społecznej skargi". Podobnie jak inne filmy z tej grupy, również"Urząd" dotyka bolesnych, codziennych spraw, utrudniających lub nawet uniemożliwiających egzystencję części społeczeństwa. Bohaterami tego filmu są komornicy, ludzie zajmujący się egzekucją dóbr materialnych zgodnie z wyrokami wydanymi przez odpowiednie instancje. Wykonawców tych decyzji nie interesują ich "ofiary" - działają według sformalizowanych przepisów, nierzadko uciekając się do podstępu i przemocy. Bezduszni, obojętni wobec ludzkich nieszczęść, znajdują wsparcie w zbiurokratyzowanym systemie prawnym. Instruktaż , odczytywany przez urzędniczkę prowadzącą szkolenie, jest swoistym komentarzem filmu. "Urząd" zawiera autentyczne wypowiedzi komorników, wprowadzając widza w tajniki ich zawodu, natomiast "bohaterowie" nie zgodzili się na występ przed kamerą - ich role kreują aktorzy.

    15'35", film dokumentalny, 1986
  • Dworzec Gdański 55'51", film dokumentalny, 2007

    Dworzec Gdański

    Próba zmierzenia się z bolesnymi wydarzeniami roku 1968 - wybuchem antysemickiej histerii, która doprowadziła do masowego wyjazdu z Polski obywateli żydowskiego pochodzenia

    Dworzec Gdański

    Próba zmierzenia się z bolesnymi wydarzeniami roku 1968 - wybuchem antysemickiej histerii, która doprowadziła do masowego wyjazdu z Polski obywateli żydowskiego pochodzenia

    55'51", film dokumentalny, 2007
  • Jak żyć 01:22'00", film dokumentalny, 1977

    Jak żyć

    Film pomyślany, jako pełnometrażowy dokument kinowy, został pokazany dopiero w 1981 roku. Jest skonstruowany jak fabularna, demaskatorska komedia. Rzecz dzieje się w zamkniętej przestrzeni letniego obozu dla młodych małżeństw, zorganizowanego przez organizację młodzieżową. Zgodnie z ideologią partyjną, ma to być odpoczynek czynny służący wychowaniu i integrowaniu ludzi. (opis z broszury Marcel Łoziński. Polska Szkoła Dokumentu)

    Jak żyć

    Film pomyślany, jako pełnometrażowy dokument kinowy, został pokazany dopiero w 1981 roku. Jest skonstruowany jak fabularna, demaskatorska komedia. Rzecz dzieje się w zamkniętej przestrzeni letniego obozu dla młodych małżeństw, zorganizowanego przez organizację młodzieżową. Zgodnie z ideologią partyjną, ma to być odpoczynek czynny służący wychowaniu i integrowaniu ludzi. (opis z broszury Marcel Łoziński. Polska Szkoła Dokumentu)

    01:22'00", film dokumentalny, 1977
  • Spotkania 56'00", film dokumentalny, 2004

    Spotkania

    Film dokumentalny o pracy dokumentalisty według Kazimierza Karabasza

    Spotkania

    Film dokumentalny o pracy dokumentalisty według Kazimierza Karabasza

    56'00", film dokumentalny, 2004
  • Jerzy Skolimowski 29'48", wywiad, 2015

    Jerzy Skolimowski

    Rozmowy poszczególne to cykl rozmów z osobistościami polskiej kultury. Audycje mają format dokumentalnych rozmów, portretów podsumowujących życie i dokonania najważniejszych postaci polskiej kultury. Rozmowy przygotowywane i prowadzone są przez osoby wskazane przez bohaterów i realizowane w wybranych przez miejscach, co nadaje tym spotkaniom wymiar bardziej osobisty. Bohaterem odcinka jest reżyser i scenarzysta Jerzy Skolimowski z którym rozmawia aktor Andrzej Chyra.

    Jerzy Skolimowski

    Rozmowy poszczególne to cykl rozmów z osobistościami polskiej kultury. Audycje mają format dokumentalnych rozmów, portretów podsumowujących życie i dokonania najważniejszych postaci polskiej kultury. Rozmowy przygotowywane i prowadzone są przez osoby wskazane przez bohaterów i realizowane w wybranych przez miejscach, co nadaje tym spotkaniom wymiar bardziej osobisty. Bohaterem odcinka jest reżyser i scenarzysta Jerzy Skolimowski z którym rozmawia aktor Andrzej Chyra.

    29'48", wywiad, 2015
  • Spiskowcy - relacja z planu 03'20", spektakl teatralny, 2017

    Spiskowcy - relacja z planu

    Materiał zza kulis powstawania spektaklu "Spiskowcy" w reżyserii Jana Englerta.

    Spiskowcy - relacja z planu

    Materiał zza kulis powstawania spektaklu "Spiskowcy" w reżyserii Jana Englerta.

    03'20", spektakl teatralny, 2017