Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Renata Jabłońska (3) 11'16", wypowiedź, 1995

    Renata Jabłońska (3)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Wspomnienia polsko-izraelskiej poetki Renaty Jabłońskiej.

    Renata Jabłońska (3)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Wspomnienia polsko-izraelskiej poetki Renaty Jabłońskiej.

    11'16", wypowiedź, 1995
  • Renata Jabłońska (5) 11'47", wypowiedź, 1995

    Renata Jabłońska (5)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Wspomnienia polsko-izraelskiej poetki Renaty Jabłońskiej.

    Renata Jabłońska (5)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Wspomnienia polsko-izraelskiej poetki Renaty Jabłońskiej.

    11'47", wypowiedź, 1995
  • Renata Jabłońska (4) 11'44", wypowiedź, 1995

    Renata Jabłońska (4)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Wspomnienia polsko-izraelskiej poetki Renaty Jabłońskiej.

    Renata Jabłońska (4)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Wspomnienia polsko-izraelskiej poetki Renaty Jabłońskiej.

    11'44", wypowiedź, 1995
  • Joanna Brańska (1) 13'22", wypowiedź, 2001

    Joanna Brańska (1)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Bohaterką odcinka jest prezes Stowarzyszenia Polska-Izrael - Joanna Brańska.

    Joanna Brańska (1)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Bohaterką odcinka jest prezes Stowarzyszenia Polska-Izrael - Joanna Brańska.

    13'22", wypowiedź, 2001
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 11 01:00'25", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 11

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z grupą młodzieży izraelskiej odwiedza w listopadzie 2002 roku Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 11

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z grupą młodzieży izraelskiej odwiedza w listopadzie 2002 roku Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.

    01:00'25", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 4 01:02'24", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 4

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Wieczór autorski izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka odczytuje w języku angielskim przemówienie na temat swojego życia w Polsce, wydarzeń z czasów drugiej wojny światowej, pobytu w Szwecji i przeprowadzki do Izraela. M. Akavia mówi również o swojej twórczości literackiej i działalności na rzecz Towarzystwa Przyjaźni Izrael-Polska.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 4

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Wieczór autorski izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka odczytuje w języku angielskim przemówienie na temat swojego życia w Polsce, wydarzeń z czasów drugiej wojny światowej, pobytu w Szwecji i przeprowadzki do Izraela. M. Akavia mówi również o swojej twórczości literackiej i działalności na rzecz Towarzystwa Przyjaźni Izrael-Polska.

    01:02'24", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 8 19'59", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 8

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przyjeżdża z wizytą do Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu wraz z grupą młodzieży z Izraela. Kamera towarzyszy grupie w Muzeum i podczas wędrówki po obozie. Rejestruje reakcje i zachowania młodych ludzi.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 8

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przyjeżdża z wizytą do Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu wraz z grupą młodzieży z Izraela. Kamera towarzyszy grupie w Muzeum i podczas wędrówki po obozie. Rejestruje reakcje i zachowania młodych ludzi.

    19'59", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 6 01:03'08", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 6

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza miejsca, w których przebywała po przyjeździe do Szwecji w 1945 roku, gdzie połączyła się z siostrą Lusią i poznała swojego przyszłego męża – węgierskiego Żyda. Opisuje atmosferę tam panującą.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 6

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza miejsca, w których przebywała po przyjeździe do Szwecji w 1945 roku, gdzie połączyła się z siostrą Lusią i poznała swojego przyszłego męża – węgierskiego Żyda. Opisuje atmosferę tam panującą.

    01:03'08", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 36 56'34", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 36

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w ogrodzie kibucu i opowiada o swoim życiu w Erec Izrael od momentu przyjazdu do Palestyny, aż do chwili obecnej.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 36

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w ogrodzie kibucu i opowiada o swoim życiu w Erec Izrael od momentu przyjazdu do Palestyny, aż do chwili obecnej.

    56'34", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 7 42'42", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 7

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia podczas swojej wizyty w Szwecji w 2002 roku odwiedza wiele charakterystycznych miejsc w Sztokholmie: „pchli targ”, Wielką Synagogę oraz bulwar nad zatoką Saltsjon.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 7

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia podczas swojej wizyty w Szwecji w 2002 roku odwiedza wiele charakterystycznych miejsc w Sztokholmie: „pchli targ”, Wielką Synagogę oraz bulwar nad zatoką Saltsjon.

    42'42", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 17 28'35", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 17

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia stoi przed Murem–Pomnikiem na Umschlagplatz przy ulicy Stawki 4/6 w Warszawie - ogląda monument i wypowiada swoje refleksje na temat upamiętniania tych co zginęli w Holocauście. Zdjęcia filmowe M. Akavii siedzącej na tylnym siedzeniu samochodu jadącego Aleją Jana Pawła II w Warszawie. Materiał filmowy ukazujący M. Akavię jadąca pociągiem, która opowiada o swoim sentymencie do Polski, mówi o tym dlaczego powraca do Polski, dlaczego zaczęła pisać, a także wspomina miesiąc spędzony we Lwowie wraz z bratem podczas II wojny światowej.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 17

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia stoi przed Murem–Pomnikiem na Umschlagplatz przy ulicy Stawki 4/6 w Warszawie - ogląda monument i wypowiada swoje refleksje na temat upamiętniania tych co zginęli w Holocauście. Zdjęcia filmowe M. Akavii siedzącej na tylnym siedzeniu samochodu jadącego Aleją Jana Pawła II w Warszawie. Materiał filmowy ukazujący M. Akavię jadąca pociągiem, która opowiada o swoim sentymencie do Polski, mówi o tym dlaczego powraca do Polski, dlaczego zaczęła pisać, a także wspomina miesiąc spędzony we Lwowie wraz z bratem podczas II wojny światowej.

    28'35", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 13 35'49", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 13

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia zwiedza Muzeum Bojowników Getta w kibucu Lachomaj HaGata'ot w Izraelu (pełna nazwa: Muzeum Dziedzictwa Żydowskiego Oporu i Holocaustu, Centrum Studiów i Dokumentacji imienia Icchaka Katzenelsona). Wspomina tu życia w getcie krakowskim i śmierć braci jej matki oraz śmierć dzieci siostry męża M. Akavii.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 13

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia zwiedza Muzeum Bojowników Getta w kibucu Lachomaj HaGata'ot w Izraelu (pełna nazwa: Muzeum Dziedzictwa Żydowskiego Oporu i Holocaustu, Centrum Studiów i Dokumentacji imienia Icchaka Katzenelsona). Wspomina tu życia w getcie krakowskim i śmierć braci jej matki oraz śmierć dzieci siostry męża M. Akavii.

    35'49", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 5 01:02'46", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 5

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Ciąg dalszy wieczoru autorskiego izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka opowiada o pierwszych latach życia w Izraelu, o życiu w traumie po wojnie i utracie bliskich.. Mówi również o swojej twórczości. Wspomina jak po wojnie trafiła do Szwecji do Narviku. Spotkanie kończy się. M. Akavia dostaje podziękowania i kwiaty. Materiał filmowy bez dźwięku, w którym pokazane są zdjęcia filmowe M. Akavii chodzącej ulicami Sztokholmu. Kobieta wchodzi na klatkę schodową kamienicy i dzwoni do drzwi z napisem „Bohman". Nikt nie otwiera. Materiał filmowy ze wspomnieniami M. Akavii z czasów uwięzienia w obozie Bergen-Belsen, oswobodzeniu przez Anglików i życiu po wojnie w Szwecji.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 5

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Ciąg dalszy wieczoru autorskiego izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka opowiada o pierwszych latach życia w Izraelu, o życiu w traumie po wojnie i utracie bliskich.. Mówi również o swojej twórczości. Wspomina jak po wojnie trafiła do Szwecji do Narviku. Spotkanie kończy się. M. Akavia dostaje podziękowania i kwiaty. Materiał filmowy bez dźwięku, w którym pokazane są zdjęcia filmowe M. Akavii chodzącej ulicami Sztokholmu. Kobieta wchodzi na klatkę schodową kamienicy i dzwoni do drzwi z napisem „Bohman". Nikt nie otwiera. Materiał filmowy ze wspomnieniami M. Akavii z czasów uwięzienia w obozie Bergen-Belsen, oswobodzeniu przez Anglików i życiu po wojnie w Szwecji.

    01:02'46", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 39 23'16", forma dokumentalna, 2001

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 39

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przebywa w 2001 roku na uroczystość przyznania tytułu Honorowego Obywatela miasta Tel Awiwu (materiał w języku hebrajskim). Wywiad z Miriam Akavią. Pisarka mówi o swojej działalności na rzecz społeczności żydowskiej, głównie nowych imigrantów w latach 50-tych XX wieku, w Tel Awiwie (materiał w języku polskim).

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 39

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przebywa w 2001 roku na uroczystość przyznania tytułu Honorowego Obywatela miasta Tel Awiwu (materiał w języku hebrajskim). Wywiad z Miriam Akavią. Pisarka mówi o swojej działalności na rzecz społeczności żydowskiej, głównie nowych imigrantów w latach 50-tych XX wieku, w Tel Awiwie (materiał w języku polskim).

    23'16", forma dokumentalna, 2001
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 9 01:03'02", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 9

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza Budapeszt - miejsce gdzie przebywała jako pracownik dyplomatyczny ambasady Izraela w latach 1964-1967. Opisuje sytuację społeczną i polityczną na Węgrzech w tamtym okresie oraz swoje życie zawodowe, rodzinne i towarzyskie.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 9

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza Budapeszt - miejsce gdzie przebywała jako pracownik dyplomatyczny ambasady Izraela w latach 1964-1967. Opisuje sytuację społeczną i polityczną na Węgrzech w tamtym okresie oraz swoje życie zawodowe, rodzinne i towarzyskie.

    01:03'02", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 15 01:02'36", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 15

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza kibuc Ginegar, w którym mieszkała po opuszczeniu kibucu Degania. Pokazuje opuszczone budynki, opowiada o społeczności i problemach życia codziennego. Materiał filmowy ze spotkania z rodziną w ich domu koło Jerozolimy. Materiał filmowy z Cezarei, gdzie na widowni starożytnego amfiteatru M. Akavia opowiada o kulturze Izraela i języku hebrajskim.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 15

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza kibuc Ginegar, w którym mieszkała po opuszczeniu kibucu Degania. Pokazuje opuszczone budynki, opowiada o społeczności i problemach życia codziennego. Materiał filmowy ze spotkania z rodziną w ich domu koło Jerozolimy. Materiał filmowy z Cezarei, gdzie na widowni starożytnego amfiteatru M. Akavia opowiada o kulturze Izraela i języku hebrajskim.

    01:02'36", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 37 01:00'41", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 37

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przedstawia swoje publikacje książkowe i inne książki z prywatnych zbiorów bibliotecznych, swoje dyplomy za działalność literacką oraz za otrzymane za działalność na rzecz przyjaźni izraelsko-polskiej. Pisarka prezentuje również fotografie rodzinne (czb.) oraz inne pamiątkowe fotografie i przedmioty. Miriam Akavia opowiada również o życiu po Holocauście w we współczesnym Izraelu i własnej twórczości pisarskiej.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 37

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przedstawia swoje publikacje książkowe i inne książki z prywatnych zbiorów bibliotecznych, swoje dyplomy za działalność literacką oraz za otrzymane za działalność na rzecz przyjaźni izraelsko-polskiej. Pisarka prezentuje również fotografie rodzinne (czb.) oraz inne pamiątkowe fotografie i przedmioty. Miriam Akavia opowiada również o życiu po Holocauście w we współczesnym Izraelu i własnej twórczości pisarskiej.

    01:00'41", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 12 01:02'40", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 12

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z mężem Hananem Akavią oprowadzają ekipę filmową po kibucu, do którego przybyli ze Szwecji w 1946 roku. Następnie jadą nad Jezioro Galilejskie, gdzie wzięli ślub.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 12

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z mężem Hananem Akavią oprowadzają ekipę filmową po kibucu, do którego przybyli ze Szwecji w 1946 roku. Następnie jadą nad Jezioro Galilejskie, gdzie wzięli ślub.

    01:02'40", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 33 01:03'25", film dokumentalny, 2008

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 33

    Film dokumentalny poświęcony życiu i twórczości izraelskiej pisarki Miram Akavii. Kobieta urodziła się w Krakowie w asymilowanej rodzinie żydowskiej jako Matylda (Maniusia) Wainfeld. Miriam wspomina życie przed wojną w Krakowie, późniejsze życice w getcie i przejścia swojej rodziny i własne w obozach zagłady w Płaszowie, Auschwitz i Bergen-Belsen. Opowiada też o swoich losach powojennych i budowaniu nowego życia w Palestynie a potem w Izraelu. Historia życia Miriam Akavii znajduje odzwierciedlenie w literaturze przez nią tworzonej. W filmie wykorzystano zdjęcia z kolejnych pobytów pisarki w Polsce, Szwecji, Węgrzech i Izraelu a także archiwalne materiały filmowe i fotografie (czb.). Materiał z montażem bez napisów końcowych.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 33

    Film dokumentalny poświęcony życiu i twórczości izraelskiej pisarki Miram Akavii. Kobieta urodziła się w Krakowie w asymilowanej rodzinie żydowskiej jako Matylda (Maniusia) Wainfeld. Miriam wspomina życie przed wojną w Krakowie, późniejsze życice w getcie i przejścia swojej rodziny i własne w obozach zagłady w Płaszowie, Auschwitz i Bergen-Belsen. Opowiada też o swoich losach powojennych i budowaniu nowego życia w Palestynie a potem w Izraelu. Historia życia Miriam Akavii znajduje odzwierciedlenie w literaturze przez nią tworzonej. W filmie wykorzystano zdjęcia z kolejnych pobytów pisarki w Polsce, Szwecji, Węgrzech i Izraelu a także archiwalne materiały filmowe i fotografie (czb.). Materiał z montażem bez napisów końcowych.

    01:03'25", film dokumentalny, 2008
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 34 01:01'36", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 34

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w swoim mieszkaniu na osiedlu Neot Afeka w Tel Awiwie i mówi kolejno o: - pisaniu książki „Moja winnica", o której wspomina życie rodzinne przed II wojną światową, aż do wybuchu wojny, - przekazywaniu wiedzy o swoich locach dzieciom i wnukom, - pisaniu „Jesień młodości", w której opisuje listopad 1942 roku, kiedy przebywała wraz z bratem Iziem we Lwowie, - nowym życiu w Palestynie i później w Izraelu, o wychowaniu jakie otrzymała w domu rodzinnym, - chodzeniu do szkoły i relacjach z koleżankami, - zachowaniach antysemickich w Krakowie przed II wojną światową, - lekarzach w getcie w Płaszowie, którzy mierzyli żydowskie kobiety w celu udowodnienia na podstawie parametrów ciała ludzkiego niższość rasy żydowskiej.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 34

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w swoim mieszkaniu na osiedlu Neot Afeka w Tel Awiwie i mówi kolejno o: - pisaniu książki „Moja winnica", o której wspomina życie rodzinne przed II wojną światową, aż do wybuchu wojny, - przekazywaniu wiedzy o swoich locach dzieciom i wnukom, - pisaniu „Jesień młodości", w której opisuje listopad 1942 roku, kiedy przebywała wraz z bratem Iziem we Lwowie, - nowym życiu w Palestynie i później w Izraelu, o wychowaniu jakie otrzymała w domu rodzinnym, - chodzeniu do szkoły i relacjach z koleżankami, - zachowaniach antysemickich w Krakowie przed II wojną światową, - lekarzach w getcie w Płaszowie, którzy mierzyli żydowskie kobiety w celu udowodnienia na podstawie parametrów ciała ludzkiego niższość rasy żydowskiej.

    01:01'36", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 35 47'27", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 35

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w swoim mieszkaniu na osiedlu Neot Afeka w Tel Awiwie i mówi o życiu rodzinnym przed II wojną światową w Krakowie, przeniesieniu do getta, a następnie przeniesieniu do obozu w Płaszowie. Wspomina późniejsze swoje losy w Szwecji i w Izraelu oraz pracę jako atache kulturalna w ambasadzie w Sztokholmie.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 35

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w swoim mieszkaniu na osiedlu Neot Afeka w Tel Awiwie i mówi o życiu rodzinnym przed II wojną światową w Krakowie, przeniesieniu do getta, a następnie przeniesieniu do obozu w Płaszowie. Wspomina późniejsze swoje losy w Szwecji i w Izraelu oraz pracę jako atache kulturalna w ambasadzie w Sztokholmie.

    47'27", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 14 01:05'00", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 14

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Izraelska pisarka Miriam Akavia obwozi operatora filmowego autem po bliskich jej miejscach w Izraelu. Przybliża ich historię. Zabiera ekipę filmową do kibucu nad Morzem Śródziemnym, w którym zamieszkała zaraz po przyjeździe w 1946 r. Spotyka tam kilku starych znajomych. Opowiada o codziennym życiu w kolektywie i trudnościach w adaptacji. Oprowadza po Muzeum „Pałacu Dziecka”, poświęconemu 1,5 mln pomordowanych dzieci żydowskich.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 14

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Izraelska pisarka Miriam Akavia obwozi operatora filmowego autem po bliskich jej miejscach w Izraelu. Przybliża ich historię. Zabiera ekipę filmową do kibucu nad Morzem Śródziemnym, w którym zamieszkała zaraz po przyjeździe w 1946 r. Spotyka tam kilku starych znajomych. Opowiada o codziennym życiu w kolektywie i trudnościach w adaptacji. Oprowadza po Muzeum „Pałacu Dziecka”, poświęconemu 1,5 mln pomordowanych dzieci żydowskich.

    01:05'00", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 28 01:04'19", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 28

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia 7 listopada 2000 roku jest na spotkaniu autorskim we Wrocławiu w Wydawnictwie Dolnośląskim. Kobieta odczytuje swój tekst dotyczący własnych pobytów w Szwecji w 1946 roku oraz później, jako atache kulturalna ambasady Izraela w Sztokholmie. Wspomina też o swojej młodości w Krakowie. Aktor odczytuje fragmenty jej książek „Moja winnica" oraz „Jesień młodości". Pisarka opatruje komentarzem odczytane fragmenty oraz opowiada o literaturze polskiej we współczesnym Izraelu.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 28

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia 7 listopada 2000 roku jest na spotkaniu autorskim we Wrocławiu w Wydawnictwie Dolnośląskim. Kobieta odczytuje swój tekst dotyczący własnych pobytów w Szwecji w 1946 roku oraz później, jako atache kulturalna ambasady Izraela w Sztokholmie. Wspomina też o swojej młodości w Krakowie. Aktor odczytuje fragmenty jej książek „Moja winnica" oraz „Jesień młodości". Pisarka opatruje komentarzem odczytane fragmenty oraz opowiada o literaturze polskiej we współczesnym Izraelu.

    01:04'19", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 16 01:03'11", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 16

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia prezentuje książki przez siebie napisane oraz te przez siebie przetłumaczone w swoim mieszkaniu na osiedlu Neot Afeka w Tel Awiwie. Materiał filmowy z Via Dolorosa w Jerozolimie.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 16

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia prezentuje książki przez siebie napisane oraz te przez siebie przetłumaczone w swoim mieszkaniu na osiedlu Neot Afeka w Tel Awiwie. Materiał filmowy z Via Dolorosa w Jerozolimie.

    01:03'11", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 10 01:02'27", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 10

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza Budapeszt - miejsce gdzie przebywała jako pracownik dyplomatyczny ambasady Izraela w latach 1964-1967. Najpierw zwiedza miasto następnie w Instytucie Polskim odczytuje swój tekst dotyczący losu narodu Żydowskiego w historii oraz współcześnie w Izraelu. Druga część materiału to wywiad z dwiema kobietami - Żydówkami -, które kiedyś wyemigrowały do Ameryki. Jedna z nich wróciła do Polski na stałe, druga się na to nie zdecydowała.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 10

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza Budapeszt - miejsce gdzie przebywała jako pracownik dyplomatyczny ambasady Izraela w latach 1964-1967. Najpierw zwiedza miasto następnie w Instytucie Polskim odczytuje swój tekst dotyczący losu narodu Żydowskiego w historii oraz współcześnie w Izraelu. Druga część materiału to wywiad z dwiema kobietami - Żydówkami -, które kiedyś wyemigrowały do Ameryki. Jedna z nich wróciła do Polski na stałe, druga się na to nie zdecydowała.

    01:02'27", forma dokumentalna, 2002
  • Golfista (materiały do filmu) 19 59'38", forma dokumentalna, 2010

    Golfista (materiały do filmu) 19

    Materiał roboczy do filmu pt. „Golfista" o oficerze Armii Krajowej podporuczniku Stanisławie Aronsonie polskim Żydzie, członku Kedywu (Kierownictwo Dywersji Komendy Głównej Armii Krajowej) „Kolegium A” Okręgu Warszawskiego Armii Krajowej, uczestniku powstania warszawskiego. S. Aronson wraz z ekipą filmową jedzie samochodem w okolice Strefy Gazy. Pokazuje dawne bastiony armii Izraelskiej i miejsca w których stacjonował w latach 40-tych XX wieku.

    Golfista (materiały do filmu) 19

    Materiał roboczy do filmu pt. „Golfista" o oficerze Armii Krajowej podporuczniku Stanisławie Aronsonie polskim Żydzie, członku Kedywu (Kierownictwo Dywersji Komendy Głównej Armii Krajowej) „Kolegium A” Okręgu Warszawskiego Armii Krajowej, uczestniku powstania warszawskiego. S. Aronson wraz z ekipą filmową jedzie samochodem w okolice Strefy Gazy. Pokazuje dawne bastiony armii Izraelskiej i miejsca w których stacjonował w latach 40-tych XX wieku.

    59'38", forma dokumentalna, 2010
  • Golfista (materiały do filmu) 15 55'03", forma dokumentalna, 2010

    Golfista (materiały do filmu) 15

    Materiał roboczy do filmu pt. „Golfista" o oficerze Armii Krajowej podporuczniku Stanisławie Aronsonie polskim Żydzie, członku Kedywu (Kierownictwo Dywersji Komendy Głównej Armii Krajowej) „Kolegium A” Okręgu Warszawskiego Armii Krajowej, uczestniku powstania warszawskiego. Rodzina S. Aronsona wspólnie spożywaja posiłek w restauracji. Kuzyni przytaczają wspomnienia dotyczące S. Aronsona. Następnie sam S. Aronson opowiada o swoich działaniach militarnych w latach 40-tych XX wieku na terenie dzisiejszego Izraela.

    Golfista (materiały do filmu) 15

    Materiał roboczy do filmu pt. „Golfista" o oficerze Armii Krajowej podporuczniku Stanisławie Aronsonie polskim Żydzie, członku Kedywu (Kierownictwo Dywersji Komendy Głównej Armii Krajowej) „Kolegium A” Okręgu Warszawskiego Armii Krajowej, uczestniku powstania warszawskiego. Rodzina S. Aronsona wspólnie spożywaja posiłek w restauracji. Kuzyni przytaczają wspomnienia dotyczące S. Aronsona. Następnie sam S. Aronson opowiada o swoich działaniach militarnych w latach 40-tych XX wieku na terenie dzisiejszego Izraela.

    55'03", forma dokumentalna, 2010
  • Golfista (materiały do filmu) 8 58'51", forma dokumentalna, 2010

    Golfista (materiały do filmu) 8

    Materiał roboczy do filmu pt. „Golfista" o oficerze Armii Krajowej podporuczniku Stanisławie Aronsonie polskim Żydzie, członku Kedywu (Kierownictwo Dywersji Komendy Głównej Armii Krajowej) „Kolegium A” Okręgu Warszawskiego Armii Krajowej, uczestniku powstania warszawskiego. S. Aronson opowiada o przyjeździe do Palestyny w 1947 roku, wyjeździe z Polski 1945 roku oraz o problemach z wyrobieniem polskiego paszportu oraz dowodu osobistego.

    Golfista (materiały do filmu) 8

    Materiał roboczy do filmu pt. „Golfista" o oficerze Armii Krajowej podporuczniku Stanisławie Aronsonie polskim Żydzie, członku Kedywu (Kierownictwo Dywersji Komendy Głównej Armii Krajowej) „Kolegium A” Okręgu Warszawskiego Armii Krajowej, uczestniku powstania warszawskiego. S. Aronson opowiada o przyjeździe do Palestyny w 1947 roku, wyjeździe z Polski 1945 roku oraz o problemach z wyrobieniem polskiego paszportu oraz dowodu osobistego.

    58'51", forma dokumentalna, 2010
  • Golfista (materiały do filmu) 23 39'24", forma dokumentalna, 2010

    Golfista (materiały do filmu) 23

    Materiał roboczy do filmu pt. „Golfista" o oficerze Armii Krajowej podporuczniku Stanisławie Aronsonie polskim Żydzie, członku Kedywu (Kierownictwo Dywersji Komendy Głównej Armii Krajowej) „Kolegium A” Okręgu Warszawskiego Armii Krajowej, uczestniku powstania warszawskiego. Adam Rybiński - syn Leszka Rybińskiego i Beaty z Branickich Rybińskiej - opowiada o relacjach Stanisława Aronsona pseudonim. „Rysiek" z jego rodzicami. Wspomina, że przez całe jego życie osoba „Ryśka" była żywo obecna w rozmowach rodziców. Pod koniec lat 80-tych XX wieku odnowiono kontakt osobisty.

    Golfista (materiały do filmu) 23

    Materiał roboczy do filmu pt. „Golfista" o oficerze Armii Krajowej podporuczniku Stanisławie Aronsonie polskim Żydzie, członku Kedywu (Kierownictwo Dywersji Komendy Głównej Armii Krajowej) „Kolegium A” Okręgu Warszawskiego Armii Krajowej, uczestniku powstania warszawskiego. Adam Rybiński - syn Leszka Rybińskiego i Beaty z Branickich Rybińskiej - opowiada o relacjach Stanisława Aronsona pseudonim. „Rysiek" z jego rodzicami. Wspomina, że przez całe jego życie osoba „Ryśka" była żywo obecna w rozmowach rodziców. Pod koniec lat 80-tych XX wieku odnowiono kontakt osobisty.

    39'24", forma dokumentalna, 2010
  • Golfista (materiały do filmu) 21 01:05'13", forma dokumentalna, 2010

    Golfista (materiały do filmu) 21

    Materiał roboczy do filmu pt. „Golfista" o oficerze Armii Krajowej podporuczniku Stanisławie Aronsonie polskim Żydzie, członku Kedywu (Kierownictwo Dywersji Komendy Głównej Armii Krajowej) „Kolegium A” Okręgu Warszawskiego Armii Krajowej, uczestniku powstania warszawskiego. S. Aronson razem z Andrzejem Titkowem - reżyserem filmu - siedzą na tarasie i oglądają fotografie z archiwum prywatnego S. Aronsona. Są tu fotografie związane z działalnością wojskową S. Aronsona oraz fotografie rodzinne. W materiale filmowym zaprezentowano również przebitki na sylwetkę S. Aronsona na tarasie domu w Tel Awiwie oraz rozmowę S. Aronsona z reżyserem Andrzejem Titkowem na temat przyczyny milczenia S. Aronsona o wydarzeniach wojennych po 1945 roku oraz o powrocie do Polski i przyjęciu S. Aronsona przez dawnych przyjaciół.

    Golfista (materiały do filmu) 21

    Materiał roboczy do filmu pt. „Golfista" o oficerze Armii Krajowej podporuczniku Stanisławie Aronsonie polskim Żydzie, członku Kedywu (Kierownictwo Dywersji Komendy Głównej Armii Krajowej) „Kolegium A” Okręgu Warszawskiego Armii Krajowej, uczestniku powstania warszawskiego. S. Aronson razem z Andrzejem Titkowem - reżyserem filmu - siedzą na tarasie i oglądają fotografie z archiwum prywatnego S. Aronsona. Są tu fotografie związane z działalnością wojskową S. Aronsona oraz fotografie rodzinne. W materiale filmowym zaprezentowano również przebitki na sylwetkę S. Aronsona na tarasie domu w Tel Awiwie oraz rozmowę S. Aronsona z reżyserem Andrzejem Titkowem na temat przyczyny milczenia S. Aronsona o wydarzeniach wojennych po 1945 roku oraz o powrocie do Polski i przyjęciu S. Aronsona przez dawnych przyjaciół.

    01:05'13", forma dokumentalna, 2010