Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Paradise Lost (fragmenty) / wyk. 1998 01:26'51", utwór słowno-muzyczny, 1998

    Paradise Lost (fragmenty) / wyk. 1998

    Rejestracja opery "Raj utracony" Krzysztofa Pendereckiego zrealizowana w 1998 roku. Chórem Filharmonii Narodowej pod kierownictwem Henryka Wojnarowskiego oraz Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Krakowie dyryguje Antoni Wit. W roli solistów występują: sopranistka Bożena Harasimowicz-Has, alcistka Jadwiga Rappe, kontratenor Paul Esswood, tenor Mark Lundberg, barytony Piotr Nowacki i Adam Kruszewski oraz bas Radosław Żukowski.

    Paradise Lost (fragmenty) / wyk. 1998

    Rejestracja opery "Raj utracony" Krzysztofa Pendereckiego zrealizowana w 1998 roku. Chórem Filharmonii Narodowej pod kierownictwem Henryka Wojnarowskiego oraz Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Krakowie dyryguje Antoni Wit. W roli solistów występują: sopranistka Bożena Harasimowicz-Has, alcistka Jadwiga Rappe, kontratenor Paul Esswood, tenor Mark Lundberg, barytony Piotr Nowacki i Adam Kruszewski oraz bas Radosław Żukowski.

    01:26'51", utwór słowno-muzyczny, 1998
  • Strofy na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów 06'56", utwór słowno-muzyczny, 1990

    Strofy na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów

    Rejestracja utworu "Strofy" na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów Krzysztofa Pendereckiego, którego wykonanie odbyło się 5 czerwca 1990 roku na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia "Amadeus" dyryguje Agnieszka Duczmal, partię sopranu wykonuje Olga Szwajgier.

    Strofy na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów

    Rejestracja utworu "Strofy" na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów Krzysztofa Pendereckiego, którego wykonanie odbyło się 5 czerwca 1990 roku na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia "Amadeus" dyryguje Agnieszka Duczmal, partię sopranu wykonuje Olga Szwajgier.

    06'56", utwór słowno-muzyczny, 1990
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 11 01:00'25", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 11

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z grupą młodzieży izraelskiej odwiedza w listopadzie 2002 roku Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 11

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z grupą młodzieży izraelskiej odwiedza w listopadzie 2002 roku Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.

    01:00'25", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 4 01:02'24", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 4

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Wieczór autorski izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka odczytuje w języku angielskim przemówienie na temat swojego życia w Polsce, wydarzeń z czasów drugiej wojny światowej, pobytu w Szwecji i przeprowadzki do Izraela. M. Akavia mówi również o swojej twórczości literackiej i działalności na rzecz Towarzystwa Przyjaźni Izrael-Polska.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 4

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Wieczór autorski izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka odczytuje w języku angielskim przemówienie na temat swojego życia w Polsce, wydarzeń z czasów drugiej wojny światowej, pobytu w Szwecji i przeprowadzki do Izraela. M. Akavia mówi również o swojej twórczości literackiej i działalności na rzecz Towarzystwa Przyjaźni Izrael-Polska.

    01:02'24", forma dokumentalna, 2002
  • Chuligan literacki - Dawid Grosman 13 24'42", magazyn kulturalny, 2016

    Chuligan literacki - Dawid Grosman 13

    Cykliczna audycja telewizyjna, której tematyką jest literatura, prowadzona przez Mateusza Matyszkowicza. W tym odcinku gościem programu jest pisarz izraelski Dawid Grosman, który opowiada o swojej twórczości.

    Chuligan literacki - Dawid Grosman 13

    Cykliczna audycja telewizyjna, której tematyką jest literatura, prowadzona przez Mateusza Matyszkowicza. W tym odcinku gościem programu jest pisarz izraelski Dawid Grosman, który opowiada o swojej twórczości.

    24'42", magazyn kulturalny, 2016
  • Wielka Szpera (materiały do filmu) - Szmuel Milchman 6 39'45", forma dokumentalna, 2015

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Szmuel Milchman 6

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polski Żyd Szmuel Milchman opowiada o swoim dzieciństwie w Łodzi, pobycie w domu dziecka w Marysinie podczas II wojny światowej oraz o ucieczce z transportu kolejowego przed Niemcami i późniejszym życiu w getcie łódzkim. Mężczyzna mówi w języku hebrajski, a jego żona tłumaczy realizatorom jego wypowiedzi na język polski.

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Szmuel Milchman 6

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polski Żyd Szmuel Milchman opowiada o swoim dzieciństwie w Łodzi, pobycie w domu dziecka w Marysinie podczas II wojny światowej oraz o ucieczce z transportu kolejowego przed Niemcami i późniejszym życiu w getcie łódzkim. Mężczyzna mówi w języku hebrajski, a jego żona tłumaczy realizatorom jego wypowiedzi na język polski.

    39'45", forma dokumentalna, 2015
  • Wielka Szpera (materiały do filmu) - Icchak Shipper 7 39'45", forma dokumentalna, 2015

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Icchak Shipper 7

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polski Żyd Icchak Shipper opowiada o swoim dzieciństwie w Łodzi oraz o życiu w getcie łódzkim pod okupacją niemiecką podczas II wojny światowej.

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Icchak Shipper 7

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polski Żyd Icchak Shipper opowiada o swoim dzieciństwie w Łodzi oraz o życiu w getcie łódzkim pod okupacją niemiecką podczas II wojny światowej.

    39'45", forma dokumentalna, 2015
  • Wielka Szpera (materiały do filmu) - Moshe Gershon Friedenson 12 28'05", forma dokumentalna, 2015

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Moshe Gershon Friedenson 12

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polski Żyd z Łodzi, rzeźbiarz Moshe Gershon Friedenson opowiada o o życiu w getcie łódzkim podczas II wojny światowej.

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Moshe Gershon Friedenson 12

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polski Żyd z Łodzi, rzeźbiarz Moshe Gershon Friedenson opowiada o o życiu w getcie łódzkim podczas II wojny światowej.

    28'05", forma dokumentalna, 2015
  • Chuligan literacki - Eustachy Rylski 14 Ninateka
    24'29", magazyn kulturalny, 2016

    Chuligan literacki - Eustachy Rylski 14

    Cykliczna audycja telewizyjna, której tematyką jest literatura, prowadzona przez Mateusza Matyszkowicza. W tym odcinku gościem programu jest pisarz Eustachy Rylski, który w Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku opowiada o swoich fascynacjach literackich, z których główną jest twórczość Ignacego Iwaszkiewicza.

    Chuligan literacki - Eustachy Rylski 14

    Cykliczna audycja telewizyjna, której tematyką jest literatura, prowadzona przez Mateusza Matyszkowicza. W tym odcinku gościem programu jest pisarz Eustachy Rylski, który w Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku opowiada o swoich fascynacjach literackich, z których główną jest twórczość Ignacego Iwaszkiewicza.

    Ninateka
    24'29", magazyn kulturalny, 2016
  • Wielka Szpera (materiały do filmu) - Miriam Harel z domu Goldberg 22 55'11", forma dokumentalna, 2015

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Miriam Harel z domu Goldberg 22

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polska Żydówka z Łodzi Miriam Harel z domu Goldberg opowiada o życiu w getcie łódzkim podczas II wojny światowej.

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Miriam Harel z domu Goldberg 22

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polska Żydówka z Łodzi Miriam Harel z domu Goldberg opowiada o życiu w getcie łódzkim podczas II wojny światowej.

    55'11", forma dokumentalna, 2015
  • Wielka Szpera (materiały do filmu) - Israel Awiram 38 01:17'15", forma dokumentalna, 2015

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Israel Awiram 38

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polski Żyd z Łodzi Israel Awiram opowiada o życiu w getcie łódzkim podczas II wojny światowej.

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Israel Awiram 38

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polski Żyd z Łodzi Israel Awiram opowiada o życiu w getcie łódzkim podczas II wojny światowej.

    01:17'15", forma dokumentalna, 2015
  • Wielka Szpera (materiały do filmu) - Gabriel Wiener 23 56'38", forma dokumentalna, 2015

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Gabriel Wiener 23

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polski Żyd z Łodzi Gabriel Wiener opowiada w języku hebrajskim i polskim o życiu w getcie łódzkim podczas II wojny światowej. Wypowiedzi z języka hebrajskiego tłumaczy Miriam Harel.

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Gabriel Wiener 23

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Polski Żyd z Łodzi Gabriel Wiener opowiada w języku hebrajskim i polskim o życiu w getcie łódzkim podczas II wojny światowej. Wypowiedzi z języka hebrajskiego tłumaczy Miriam Harel.

    56'38", forma dokumentalna, 2015
  • Wielka Szpera (materiały do filmu) - Hana Epstein 10 09'27", forma dokumentalna, 2015

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Hana Epstein 10

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Izraelka Hana Epstein, córka Żydów z Polski Racheli i Eliezera Grynfeld, opowiada o tym jak przeszłość rodziców - przeżycie II wojny światowej w Polsce - wpływa na jej życie.

    Wielka Szpera (materiały do filmu) - Hana Epstein 10

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Wielka Szpera". Izraelka Hana Epstein, córka Żydów z Polski Racheli i Eliezera Grynfeld, opowiada o tym jak przeszłość rodziców - przeżycie II wojny światowej w Polsce - wpływa na jej życie.

    09'27", forma dokumentalna, 2015
  • Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 3 01:02'37", forma dokumentalna, 2000

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 3

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Były rabin Wojska Polskiego Pinchas Rozengarten opowiada o żołnierzach żydowskich służącym w Wojsku Polskim podczas II wojny światowej oraz odwiedza pomnik poległych żołnierzy żydowskich walczących w szeregach Wojska Polskiego w latach 1939-1945.

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 3

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Były rabin Wojska Polskiego Pinchas Rozengarten opowiada o żołnierzach żydowskich służącym w Wojsku Polskim podczas II wojny światowej oraz odwiedza pomnik poległych żołnierzy żydowskich walczących w szeregach Wojska Polskiego w latach 1939-1945.

    01:02'37", forma dokumentalna, 2000
  • Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten i Raphael Blumenfeld 4 01:02'35", forma dokumentalna, 2000

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten i Raphael Blumenfeld 4

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Były rabin Wojska Polskiego Pinchas Rozengarten wraz z polskim drugim polskim Żydem Raphaelem Blumenfeldem odwiedza Pomnik żołnierzy żydowskich poległych w służbie w wojsku polskim podczas II wojny światowej znajdujący się na Narodowym Cmentarzu dla żołnierzy i policjantów na wzgórzach Herzla w Jerozolimie. Mężczyźni rozmawiają tam o patriotyzmie oraz o książce P. Rozengartena, która jest dziennikiem z wydarzeń jakie przeżył podczas II wojny światowej służąc w Wojsku Polskim. R. Blumenfeld z około trzydziestoletnim mężczyzną stoją na cmentarzu żydowskim w Jerozolimie i modlą się w języku hebrajskim oraz francuskim.

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten i Raphael Blumenfeld 4

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Były rabin Wojska Polskiego Pinchas Rozengarten wraz z polskim drugim polskim Żydem Raphaelem Blumenfeldem odwiedza Pomnik żołnierzy żydowskich poległych w służbie w wojsku polskim podczas II wojny światowej znajdujący się na Narodowym Cmentarzu dla żołnierzy i policjantów na wzgórzach Herzla w Jerozolimie. Mężczyźni rozmawiają tam o patriotyzmie oraz o książce P. Rozengartena, która jest dziennikiem z wydarzeń jakie przeżył podczas II wojny światowej służąc w Wojsku Polskim. R. Blumenfeld z około trzydziestoletnim mężczyzną stoją na cmentarzu żydowskim w Jerozolimie i modlą się w języku hebrajskim oraz francuskim.

    01:02'35", forma dokumentalna, 2000
  • Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 1 01:00'43", forma dokumentalna, 2000

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 1

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Pinchas Rozengarten opowiada o tym jak został rabinem wojskowym w wojsku generała Władysława Andersa oraz o własnych losach podczas II wojny światowej.

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 1

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Pinchas Rozengarten opowiada o tym jak został rabinem wojskowym w wojsku generała Władysława Andersa oraz o własnych losach podczas II wojny światowej.

    01:00'43", forma dokumentalna, 2000
  • Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 2 01:21'21", forma dokumentalna, 2000

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 2

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Pinchas Rozengarten – były rabin Wojska Polskiego w armii generała Władysława Andersa - opowiada o swoim szlaku wojskowym oraz powojennym osiedleniu się w Palestynie.

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 2

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Pinchas Rozengarten – były rabin Wojska Polskiego w armii generała Władysława Andersa - opowiada o swoim szlaku wojskowym oraz powojennym osiedleniu się w Palestynie.

    01:21'21", forma dokumentalna, 2000
  • Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert, Hanah Alpert i Tow Einwar vel Wajntraub 4 31'06", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert, Hanah Alpert i Tow Einwar vel Wajntraub 4

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polscy Żydzi Yechiel Alpert, jego żona Hanah Alpert oraz Tow Einwar (poprzednie nazwisko Wajntraub) opowiadają o tym jak przetrwali pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert, Hanah Alpert i Tow Einwar vel Wajntraub 4

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polscy Żydzi Yechiel Alpert, jego żona Hanah Alpert oraz Tow Einwar (poprzednie nazwisko Wajntraub) opowiadają o tym jak przetrwali pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    31'06", forma dokumentalna, 1996
  • Pogrom (materiały do filmu) - Borys Dorfman i Yechiel Alpert 2 01:01'47", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Borys Dorfman i Yechiel Alpert 2

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Borys Dorfman opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku. Polski Żyd z Kielc Yechiel Alpert opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    Pogrom (materiały do filmu) - Borys Dorfman i Yechiel Alpert 2

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Borys Dorfman opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku. Polski Żyd z Kielc Yechiel Alpert opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    01:01'47", forma dokumentalna, 1996
  • Pogrom (materiały do filmu) - Jakov Sarid vel Jakub Średni 7 32'15", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Jakov Sarid vel Jakub Średni 7

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Jakov Sarid (vel Jakub Średni), opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku i jak po latach mieszkania w Izraelu odwiedził Polskę aby spróbować zrozumieć to co się stało w 1946 roku.

    Pogrom (materiały do filmu) - Jakov Sarid vel Jakub Średni 7

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Jakov Sarid (vel Jakub Średni), opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku i jak po latach mieszkania w Izraelu odwiedził Polskę aby spróbować zrozumieć to co się stało w 1946 roku.

    32'15", forma dokumentalna, 1996
  • Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert i Jakub Aleksandrowicz 10 32'09", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert i Jakub Aleksandrowicz 10

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Yechiel Alpert snuje rozważania nad tym kto zorganizował pogrom kielecki 4 lipca 1946 roku oraz polski Żyd Jakub Aleksandrowicz opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki.

    Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert i Jakub Aleksandrowicz 10

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Yechiel Alpert snuje rozważania nad tym kto zorganizował pogrom kielecki 4 lipca 1946 roku oraz polski Żyd Jakub Aleksandrowicz opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki.

    32'09", forma dokumentalna, 1996
  • Pogrom (materiały do filmu) - Jerozolima i Tel Awiw-Jafa - plenery 14 01:04'11", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Jerozolima i Tel Awiw-Jafa - plenery 14

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Zdjęcia filmowe z Jerozolimy oraz Tel Awiwu-Jafy oraz wywiad z Żydem, który uciekł z Wileńszczyzny podczas II wojny światowej dzięki konsulowi Chiune Sugiharze.

    Pogrom (materiały do filmu) - Jerozolima i Tel Awiw-Jafa - plenery 14

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Zdjęcia filmowe z Jerozolimy oraz Tel Awiwu-Jafy oraz wywiad z Żydem, który uciekł z Wileńszczyzny podczas II wojny światowej dzięki konsulowi Chiune Sugiharze.

    01:04'11", forma dokumentalna, 1996
  • Pogrom (materiały do filmu) - Niusia Nestel z domu Bornsztajn i Jakov Sarid vel Jakub Średni 6 32'09", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Niusia Nestel z domu Bornsztajn i Jakov Sarid vel Jakub Średni 6

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polscy Żydzi Niusia Nestel z domu Bornsztajn i Jakov Sarid, opowiadają o tym jak przetrwali pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    Pogrom (materiały do filmu) - Niusia Nestel z domu Bornsztajn i Jakov Sarid vel Jakub Średni 6

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polscy Żydzi Niusia Nestel z domu Bornsztajn i Jakov Sarid, opowiadają o tym jak przetrwali pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    32'09", forma dokumentalna, 1996
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 8 19'59", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 8

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przyjeżdża z wizytą do Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu wraz z grupą młodzieży z Izraela. Kamera towarzyszy grupie w Muzeum i podczas wędrówki po obozie. Rejestruje reakcje i zachowania młodych ludzi.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 8

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przyjeżdża z wizytą do Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu wraz z grupą młodzieży z Izraela. Kamera towarzyszy grupie w Muzeum i podczas wędrówki po obozie. Rejestruje reakcje i zachowania młodych ludzi.

    19'59", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 36 56'34", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 36

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w ogrodzie kibucu i opowiada o swoim życiu w Erec Izrael od momentu przyjazdu do Palestyny, aż do chwili obecnej.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 36

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w ogrodzie kibucu i opowiada o swoim życiu w Erec Izrael od momentu przyjazdu do Palestyny, aż do chwili obecnej.

    56'34", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 22 49'45", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 22

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Izraelska pisarka Miriam Akavia siedzi na tle fragmentu muru dawnego getta krakowskiego na Podgórzu i opowiada o życiu w getcie krakowskim, swoim miesięcznym pobycie we Lwowie w listopadzie 1942 roku oraz o przybyciu do obozu w Płaszowie. Fragment nagrania z odczytu dotyczącego stosunku polsko-żydowskich dokonanego przez niezidentyfikowanego mężczyznę. Miriam Akavia siedzi wśród widowni.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 22

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Izraelska pisarka Miriam Akavia siedzi na tle fragmentu muru dawnego getta krakowskiego na Podgórzu i opowiada o życiu w getcie krakowskim, swoim miesięcznym pobycie we Lwowie w listopadzie 1942 roku oraz o przybyciu do obozu w Płaszowie. Fragment nagrania z odczytu dotyczącego stosunku polsko-żydowskich dokonanego przez niezidentyfikowanego mężczyznę. Miriam Akavia siedzi wśród widowni.

    49'45", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 17 28'35", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 17

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia stoi przed Murem–Pomnikiem na Umschlagplatz przy ulicy Stawki 4/6 w Warszawie - ogląda monument i wypowiada swoje refleksje na temat upamiętniania tych co zginęli w Holocauście. Zdjęcia filmowe M. Akavii siedzącej na tylnym siedzeniu samochodu jadącego Aleją Jana Pawła II w Warszawie. Materiał filmowy ukazujący M. Akavię jadąca pociągiem, która opowiada o swoim sentymencie do Polski, mówi o tym dlaczego powraca do Polski, dlaczego zaczęła pisać, a także wspomina miesiąc spędzony we Lwowie wraz z bratem podczas II wojny światowej.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 17

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia stoi przed Murem–Pomnikiem na Umschlagplatz przy ulicy Stawki 4/6 w Warszawie - ogląda monument i wypowiada swoje refleksje na temat upamiętniania tych co zginęli w Holocauście. Zdjęcia filmowe M. Akavii siedzącej na tylnym siedzeniu samochodu jadącego Aleją Jana Pawła II w Warszawie. Materiał filmowy ukazujący M. Akavię jadąca pociągiem, która opowiada o swoim sentymencie do Polski, mówi o tym dlaczego powraca do Polski, dlaczego zaczęła pisać, a także wspomina miesiąc spędzony we Lwowie wraz z bratem podczas II wojny światowej.

    28'35", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 13 35'49", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 13

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia zwiedza Muzeum Bojowników Getta w kibucu Lachomaj HaGata'ot w Izraelu (pełna nazwa: Muzeum Dziedzictwa Żydowskiego Oporu i Holocaustu, Centrum Studiów i Dokumentacji imienia Icchaka Katzenelsona). Wspomina tu życia w getcie krakowskim i śmierć braci jej matki oraz śmierć dzieci siostry męża M. Akavii.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 13

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia zwiedza Muzeum Bojowników Getta w kibucu Lachomaj HaGata'ot w Izraelu (pełna nazwa: Muzeum Dziedzictwa Żydowskiego Oporu i Holocaustu, Centrum Studiów i Dokumentacji imienia Icchaka Katzenelsona). Wspomina tu życia w getcie krakowskim i śmierć braci jej matki oraz śmierć dzieci siostry męża M. Akavii.

    35'49", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 5 01:02'46", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 5

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Ciąg dalszy wieczoru autorskiego izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka opowiada o pierwszych latach życia w Izraelu, o życiu w traumie po wojnie i utracie bliskich.. Mówi również o swojej twórczości. Wspomina jak po wojnie trafiła do Szwecji do Narviku. Spotkanie kończy się. M. Akavia dostaje podziękowania i kwiaty. Materiał filmowy bez dźwięku, w którym pokazane są zdjęcia filmowe M. Akavii chodzącej ulicami Sztokholmu. Kobieta wchodzi na klatkę schodową kamienicy i dzwoni do drzwi z napisem „Bohman". Nikt nie otwiera. Materiał filmowy ze wspomnieniami M. Akavii z czasów uwięzienia w obozie Bergen-Belsen, oswobodzeniu przez Anglików i życiu po wojnie w Szwecji.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 5

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Ciąg dalszy wieczoru autorskiego izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka opowiada o pierwszych latach życia w Izraelu, o życiu w traumie po wojnie i utracie bliskich.. Mówi również o swojej twórczości. Wspomina jak po wojnie trafiła do Szwecji do Narviku. Spotkanie kończy się. M. Akavia dostaje podziękowania i kwiaty. Materiał filmowy bez dźwięku, w którym pokazane są zdjęcia filmowe M. Akavii chodzącej ulicami Sztokholmu. Kobieta wchodzi na klatkę schodową kamienicy i dzwoni do drzwi z napisem „Bohman". Nikt nie otwiera. Materiał filmowy ze wspomnieniami M. Akavii z czasów uwięzienia w obozie Bergen-Belsen, oswobodzeniu przez Anglików i życiu po wojnie w Szwecji.

    01:02'46", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 30 01:02'24", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 30

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z wnuczką Tali odwiedzają Kraków w 2000 roku. Spacerują nad Wisłą i ulicami miasta. Pisarka oprowadza wnuczkę po terenie dawnego getta. Zwiedzają „Aptekę pod orłem” - tamtejsze Muzeum Pamięci Narodowej. Odnajdują resztki muru getta. Zwiedzają Kazimierz - żydowską dzielnicę Krakowa. Kobiety rozmawiają między sobą w języku hebrajskim.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 30

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z wnuczką Tali odwiedzają Kraków w 2000 roku. Spacerują nad Wisłą i ulicami miasta. Pisarka oprowadza wnuczkę po terenie dawnego getta. Zwiedzają „Aptekę pod orłem” - tamtejsze Muzeum Pamięci Narodowej. Odnajdują resztki muru getta. Zwiedzają Kazimierz - żydowską dzielnicę Krakowa. Kobiety rozmawiają między sobą w języku hebrajskim.

    01:02'24", forma dokumentalna, 2000