Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Eroica 01:19'42", film fabularny, 1957

    Eroica

    Scherzo Alla Polacca (Nowela 1) W warszawie wybucha powstanie. Dzidziuś Górkiewicz w popłochu opuszcza stolicę, by skryć się w podwarszawskim Zalesiu. W domu zastaje Istvana, oficera z rezydującego w pobliżu oddziału węgierskiego. Węgrzy są skłonni wspomóc powstańców, ale stawiają pewne warunki. Dzidziuś podejmuje się pertraktacji z dowództwem. Podczas jednej z wypraw zostaje omyłkowo uznany za szpiega i poddany przesłuchaniom. Zwolniony z aresztu, po całonocnej pijatyce, cudem przedostaje się do Zalesia, by przekazać Węgrom ostateczną decyzję. Fiasko negocjacji nie pozostawia złudzeń, co do dalszych losów powstania. Dzidziuś decyduje się wrócić do walczącej Warszawy. Ostinato Lugubre (Nowela II) Do niemieckiego oflagu dociera kolejna grupa polskich żołnierzy. Nowicjuszom trudno odnaleźć się w zrytualizowanej i zhierarchizowanej rzeczywistości obozu. Presji nie wytrzymuje porucznik Żak, wystawiając się na pewną śmierć, ginie od strzału wartownika. Wśród żołnierzy krąży opowieść o brawurowej ucieczce porucznika Zawistowskiego. Jedynie ta legenda jest w stanie skonsolidować skłóconą społeczność obozową. Pewnej nocy jeden z grupy nowo przybyłych, porucznik Kurzawa, odkrywa tajemnice Zawistowskiego. Mityczny bohater nie uciekł, lecz ciężko chory i załamany psychicznie ukrywa się na poddaszu.

    Eroica

    Scherzo Alla Polacca (Nowela 1) W warszawie wybucha powstanie. Dzidziuś Górkiewicz w popłochu opuszcza stolicę, by skryć się w podwarszawskim Zalesiu. W domu zastaje Istvana, oficera z rezydującego w pobliżu oddziału węgierskiego. Węgrzy są skłonni wspomóc powstańców, ale stawiają pewne warunki. Dzidziuś podejmuje się pertraktacji z dowództwem. Podczas jednej z wypraw zostaje omyłkowo uznany za szpiega i poddany przesłuchaniom. Zwolniony z aresztu, po całonocnej pijatyce, cudem przedostaje się do Zalesia, by przekazać Węgrom ostateczną decyzję. Fiasko negocjacji nie pozostawia złudzeń, co do dalszych losów powstania. Dzidziuś decyduje się wrócić do walczącej Warszawy. Ostinato Lugubre (Nowela II) Do niemieckiego oflagu dociera kolejna grupa polskich żołnierzy. Nowicjuszom trudno odnaleźć się w zrytualizowanej i zhierarchizowanej rzeczywistości obozu. Presji nie wytrzymuje porucznik Żak, wystawiając się na pewną śmierć, ginie od strzału wartownika. Wśród żołnierzy krąży opowieść o brawurowej ucieczce porucznika Zawistowskiego. Jedynie ta legenda jest w stanie skonsolidować skłóconą społeczność obozową. Pewnej nocy jeden z grupy nowo przybyłych, porucznik Kurzawa, odkrywa tajemnice Zawistowskiego. Mityczny bohater nie uciekł, lecz ciężko chory i załamany psychicznie ukrywa się na poddaszu.

    01:19'42", film fabularny, 1957
  • Zezowate szczęście 01:48'11", film fabularny, 1960

    Zezowate szczęście

    Jan Piszczyk prosi naczelnika początkowo bliżej nieokreślonej placówki o możliwości pozostania tu, gdzie obecnie się znajduje. By zmiękczyć jego serce, opowiada o pechu, który prześladował go przez całe życie. Od dzieciństwa Piszczyk nie był lubiany przez kolegów. Nawet przynależność do różnych organizacji młodzieżowych nie chroniła go przed szykanami. Nie miał tez powodzenia u płci pięknej. By temu zaradzić, postanowił wstąpić do szkoły podchorążych, na przeszkodzie stanął mu jednak wybuch wojny. Piszczyk trafił do obozu jenieckiego. Kiedy jego zmyślone, bohaterskie historie zostały zdemaskowane, w desperacji zgłosił się na ochotnika do pracy, skąd został zwolniony z powodu wycieńczenia. Po powrocie do Warszawy zajął się nielegalnym handlem, który przyniósł mu pokaźne zyski i romansem z łączniczką podziemia. Miłość i potencjalna kariera wojskowa legły w gruzach, gdy został rozpoznany przez współwięźnia. Po wojnie Piszczyk zajął się zawodowym pisaniem podań, co sprowadziło mu na głowę Urząd Bezpieczeństwa i pozbawiło z trudem zaoszczędzonej gotówki. Po wyjściu z aresztu podjął pracę w biurze, gdzie wykazywał się gorliwością i służalczością, za co spotkała go zemsta kolegów. Ostatecznie trafił do więzienia. To tu właśnie prosi naczelnika o możliwość pozostania na stałe, ale strażnicy na siłę wyrzucają go na wolność. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Zezowate szczęście

    Jan Piszczyk prosi naczelnika początkowo bliżej nieokreślonej placówki o możliwości pozostania tu, gdzie obecnie się znajduje. By zmiękczyć jego serce, opowiada o pechu, który prześladował go przez całe życie. Od dzieciństwa Piszczyk nie był lubiany przez kolegów. Nawet przynależność do różnych organizacji młodzieżowych nie chroniła go przed szykanami. Nie miał tez powodzenia u płci pięknej. By temu zaradzić, postanowił wstąpić do szkoły podchorążych, na przeszkodzie stanął mu jednak wybuch wojny. Piszczyk trafił do obozu jenieckiego. Kiedy jego zmyślone, bohaterskie historie zostały zdemaskowane, w desperacji zgłosił się na ochotnika do pracy, skąd został zwolniony z powodu wycieńczenia. Po powrocie do Warszawy zajął się nielegalnym handlem, który przyniósł mu pokaźne zyski i romansem z łączniczką podziemia. Miłość i potencjalna kariera wojskowa legły w gruzach, gdy został rozpoznany przez współwięźnia. Po wojnie Piszczyk zajął się zawodowym pisaniem podań, co sprowadziło mu na głowę Urząd Bezpieczeństwa i pozbawiło z trudem zaoszczędzonej gotówki. Po wyjściu z aresztu podjął pracę w biurze, gdzie wykazywał się gorliwością i służalczością, za co spotkała go zemsta kolegów. Ostatecznie trafił do więzienia. To tu właśnie prosi naczelnika o możliwość pozostania na stałe, ale strażnicy na siłę wyrzucają go na wolność. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:48'11", film fabularny, 1960
  • Rejs 01:06'45", film fabularny, 1970

    Rejs

    Przed rzecznym statkiem wycieczkowym zbierają się pasażerowie. Załoga opala się i obserwuje zmagania pasażerów podczas wsiadania na pokład. Widzimy wręczanie łapówki w zamian za bilet. Dwóch pasażerów dostaje się na statek dzięki tupetowi jednego z nich: kapitan jest przekonany, że to oczekiwany przez niego pracownik "kulturalno-oświatowy" (kaowiec). Na specjalnym zebraniu kapitan przedstawia go innym pasażerom. Między wycieczkowiczami nie ma porozumienia, więc fałszywy kaowiec łatwo staje się panem sytuacji i podporządkowuje sobie działania reszty grupy pod pozorem organizowania występów dla kapitana. Program artystyczny jest żenująca składanką popisów gimnastycznych, wokalnych, tanecznych oraz konkursów, które przypominają występy dzieci na letniej kolonii. Pasażerowie zaczynają zachowywać się coraz bardziej infantylnie, czemu towarzyszą konflikty i donosy. Im większy chaos i niezgoda panująca na statku, tym bardziej sugestywne jest wrażenie, ze samozwańczy kaowiec wprowadził ład i słusznie panuje nad anarchiczną masa ludzką. (opis filmu z broszury Filmoteka Szkolna)

    Rejs

    Przed rzecznym statkiem wycieczkowym zbierają się pasażerowie. Załoga opala się i obserwuje zmagania pasażerów podczas wsiadania na pokład. Widzimy wręczanie łapówki w zamian za bilet. Dwóch pasażerów dostaje się na statek dzięki tupetowi jednego z nich: kapitan jest przekonany, że to oczekiwany przez niego pracownik "kulturalno-oświatowy" (kaowiec). Na specjalnym zebraniu kapitan przedstawia go innym pasażerom. Między wycieczkowiczami nie ma porozumienia, więc fałszywy kaowiec łatwo staje się panem sytuacji i podporządkowuje sobie działania reszty grupy pod pozorem organizowania występów dla kapitana. Program artystyczny jest żenująca składanką popisów gimnastycznych, wokalnych, tanecznych oraz konkursów, które przypominają występy dzieci na letniej kolonii. Pasażerowie zaczynają zachowywać się coraz bardziej infantylnie, czemu towarzyszą konflikty i donosy. Im większy chaos i niezgoda panująca na statku, tym bardziej sugestywne jest wrażenie, ze samozwańczy kaowiec wprowadził ład i słusznie panuje nad anarchiczną masa ludzką. (opis filmu z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:06'45", film fabularny, 1970
  • Popiół i diament 01:38'27", film dokumentalny, 1958

    Popiół i diament

    Akcja filmu rozgrywa się w ostatnim dniu II wojny swiatowej. Dwaj konspiratorzy, Maciek Chełmicki i jego dowódca Andrzej, przy pomocy Drewnowskiego dokonują nieudanego zamachu na nowego sekretarza KW PPR Szczukę. W zamachu giną dwaj niewinni mieszkańcy miasteczka. Dowództwo domaga sie kontynuacji zadania i Maciek zaczyna sledzic Szczukę. W międzyczasie poznaje barmankę Krystynę i nawiązuje z nią nieoczekiwany romans. Maciek traktuje wykonanie rozkazu jako swoje ostatnie zadanie, po czym zamierza opuścić oddział. Zabija sekretarza, kiedy ten bez eskorty i broni i dzie na posterunek UB, gdyż wraz z niedobitkami oddziału kapitana Wilka schwytano syna Szczuki, Marka. W innym wątku zaś widzimy przejmowanie władzy przez komunistów i awans karierowiczów bratających się na bankiecie z okazji mianowania jednego z miejscowych urzędników ministrem. Jego sekretarz Drewnowski upija się i zostaje wyrzucony na ulicę. Najpierw próbuje odjechać z Andrzejem, który obejmuje dowództwo leśnego oddziału po śmierci kapitana Wilka, lecz zostaje przezeń upokorzony i pobity. Spostrzega Maćka, spieszącego się na pociąg, i biegnie za nim. Maciek ucieka przed Drewnowskim i przypadkowo wpada na patrol wojskowy. Śmiertelnie postrzelony, zdoła zbiec, lecz umrze w męczarniach, pełznąc po podmiejskim śmietnisku. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Popiół i diament

    Akcja filmu rozgrywa się w ostatnim dniu II wojny swiatowej. Dwaj konspiratorzy, Maciek Chełmicki i jego dowódca Andrzej, przy pomocy Drewnowskiego dokonują nieudanego zamachu na nowego sekretarza KW PPR Szczukę. W zamachu giną dwaj niewinni mieszkańcy miasteczka. Dowództwo domaga sie kontynuacji zadania i Maciek zaczyna sledzic Szczukę. W międzyczasie poznaje barmankę Krystynę i nawiązuje z nią nieoczekiwany romans. Maciek traktuje wykonanie rozkazu jako swoje ostatnie zadanie, po czym zamierza opuścić oddział. Zabija sekretarza, kiedy ten bez eskorty i broni i dzie na posterunek UB, gdyż wraz z niedobitkami oddziału kapitana Wilka schwytano syna Szczuki, Marka. W innym wątku zaś widzimy przejmowanie władzy przez komunistów i awans karierowiczów bratających się na bankiecie z okazji mianowania jednego z miejscowych urzędników ministrem. Jego sekretarz Drewnowski upija się i zostaje wyrzucony na ulicę. Najpierw próbuje odjechać z Andrzejem, który obejmuje dowództwo leśnego oddziału po śmierci kapitana Wilka, lecz zostaje przezeń upokorzony i pobity. Spostrzega Maćka, spieszącego się na pociąg, i biegnie za nim. Maciek ucieka przed Drewnowskim i przypadkowo wpada na patrol wojskowy. Śmiertelnie postrzelony, zdoła zbiec, lecz umrze w męczarniach, pełznąc po podmiejskim śmietnisku. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:38'27", film dokumentalny, 1958
  • Historia kina w Popielawach 01:35'35", film fabularny, 1998

    Historia kina w Popielawach

    Akcja filmu rozgrywa się na dwóch plaszczyznach czasowych. Bohaterem partii współczesnej jest dziesiecioletni Staszek Szewczyk, który zimą 1967 roku przyjeżdza do wsi Popielawy, by zamieszkac w domu swoich dziadków i rozpocząć naukę w miejscowej szkole. W Popielawach poznaje rówieśnika Szustka, należącego do słynnego w okolicy kowalskiego rodu Andryszków. Obu chłopców połączy przyjaźń i bezgraniczna fascynacja filmami, które docierają na wieś dzięki objazdowemu kinu wujka Janka.

    Historia kina w Popielawach

    Akcja filmu rozgrywa się na dwóch plaszczyznach czasowych. Bohaterem partii współczesnej jest dziesiecioletni Staszek Szewczyk, który zimą 1967 roku przyjeżdza do wsi Popielawy, by zamieszkac w domu swoich dziadków i rozpocząć naukę w miejscowej szkole. W Popielawach poznaje rówieśnika Szustka, należącego do słynnego w okolicy kowalskiego rodu Andryszków. Obu chłopców połączy przyjaźń i bezgraniczna fascynacja filmami, które docierają na wieś dzięki objazdowemu kinu wujka Janka.

    01:35'35", film fabularny, 1998
  • Hiszpanka Ninateka
    02:00'47", film fabularny, 2015

    Hiszpanka

    Film fabularny przedstawiający czasy powstania wielkopolskiego w latach 1918- 1919. Przewodnim wątkiem jest próba powrotu polskiego pianisty i polityka Ignacego Jana Paderewskiego do Polski. Pracujący dla pruskiej armii Doktor Manfred Abuse chce przeszkodzić artyście w dotarciu do ojczyzny.

    Hiszpanka

    Film fabularny przedstawiający czasy powstania wielkopolskiego w latach 1918- 1919. Przewodnim wątkiem jest próba powrotu polskiego pianisty i polityka Ignacego Jana Paderewskiego do Polski. Pracujący dla pruskiej armii Doktor Manfred Abuse chce przeszkodzić artyście w dotarciu do ojczyzny.

    Ninateka
    02:00'47", film fabularny, 2015
  • Jarocin. Po co wolność 2016-10-12 01:45'08", film dokumentalny, 2016

    Jarocin. Po co wolność 2016-10-12

    Film dokumentalny zawierający wspomnienia organizatorów i uczestników, a także piosenki i materiały archiwalne dotyczące festiwalu w Jarocinie.

    Jarocin. Po co wolność 2016-10-12

    Film dokumentalny zawierający wspomnienia organizatorów i uczestników, a także piosenki i materiały archiwalne dotyczące festiwalu w Jarocinie.

    01:45'08", film dokumentalny, 2016
  • Somnambulicy 08'46", film animowany, 1958

    Somnambulicy

    Film animowany stanowiący próbę przeniesienia na taśmę filmową cech charakterystycznych dla sztuki informel, polegającej na swobodnej ekspresji poprzez stosowanie barwnych plam, linii i innych abstrakcyjnych kształtów. Inspirację stanowiły płótna Tadeusza Kantora.

    Somnambulicy

    Film animowany stanowiący próbę przeniesienia na taśmę filmową cech charakterystycznych dla sztuki informel, polegającej na swobodnej ekspresji poprzez stosowanie barwnych plam, linii i innych abstrakcyjnych kształtów. Inspirację stanowiły płótna Tadeusza Kantora.

    08'46", film animowany, 1958
  • Wymazywanie (akt 1) 2010-12-12 01:28'09", spektakl teatralny, 2010

    Wymazywanie (akt 1) 2010-12-12

    Rejestracja spektaklu na podstawie powieści Thomasa Bernharda "Wymazywanie" wystawiona na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie w 2010 roku.

    Wymazywanie (akt 1) 2010-12-12

    Rejestracja spektaklu na podstawie powieści Thomasa Bernharda "Wymazywanie" wystawiona na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie w 2010 roku.

    01:28'09", spektakl teatralny, 2010
  • Wymazywanie (akt 1) / Audiodeskrypcja 01:28'09", spektakl teatralny, 2010

    Wymazywanie (akt 1) / Audiodeskrypcja

    Rejestracja spektaklu na podstawie powieści Thomasa Bernharda "Wymazywanie" wystawiona na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie w 2010 roku.

    Wymazywanie (akt 1) / Audiodeskrypcja

    Rejestracja spektaklu na podstawie powieści Thomasa Bernharda "Wymazywanie" wystawiona na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie w 2010 roku.

    01:28'09", spektakl teatralny, 2010
  • F-16 Fighting Falcon 1 20'16", film promujący, 2012

    F-16 Fighting Falcon 1

    Film promujący pilotów samolotów F-16 z 32. Bazy w Łasku.

    F-16 Fighting Falcon 1

    Film promujący pilotów samolotów F-16 z 32. Bazy w Łasku.

    20'16", film promujący, 2012
  • Conscript 17'00", film promujący,

    Conscript

    Film promujący poświęcony uzbrojeniu fińskiej armii oraz szkoleniu fińskich żołnierzy.

    Conscript

    Film promujący poświęcony uzbrojeniu fińskiej armii oraz szkoleniu fińskich żołnierzy.

    17'00", film promujący,
  • Cypryjski pat 53'07", film dokumentalny, 2012

    Cypryjski pat

    Film dokumentalny o reperkusjach społecznych konfliktu między Republiką Cypryjską i Turecką Republiką Cypru Północnego.

    Cypryjski pat

    Film dokumentalny o reperkusjach społecznych konfliktu między Republiką Cypryjską i Turecką Republiką Cypru Północnego.

    53'07", film dokumentalny, 2012
  • Jak powstawał „Król Roger" 20'15", film dokumentalny, 2007

    Jak powstawał „Król Roger"

    Materiał przedstawia kulisy powstawania opery „Król Roger" w reżyserii Mariusza Trelińskiego.

    Jak powstawał „Król Roger"

    Materiał przedstawia kulisy powstawania opery „Król Roger" w reżyserii Mariusza Trelińskiego.

    20'15", film dokumentalny, 2007
  • Król Roger 01:31'41", spektakl teatralny, 2007

    Król Roger

    Rejestracja opery w trzech aktach Karola Szymanowskiego „Król Roger" w reżyserii Mariusza Trelińskiego, zrealizowanej w Operze Wrocławskiej.

    Król Roger

    Rejestracja opery w trzech aktach Karola Szymanowskiego „Król Roger" w reżyserii Mariusza Trelińskiego, zrealizowanej w Operze Wrocławskiej.

    01:31'41", spektakl teatralny, 2007
  • Benefis Wojciecha Kilara Ninateka
    53'10", koncert, 2002

    Benefis Wojciecha Kilara

    Rejestracja benefisu z okazji jubileuszu 70. urodzin Wojciecha Kilara, który odbył się 20 października 2002 roku w Krakowskim Teatrze Scena STU. Program prowadzi Krzysztof Jasiński. O pierwszych spotkaniach oraz współpracy z W. Kilarem opowiadają jego przyjaciele - muzycy, reżyserzy i aktorzy. Całość uświetnia okolicznościowy program artystyczny.

    Benefis Wojciecha Kilara

    Rejestracja benefisu z okazji jubileuszu 70. urodzin Wojciecha Kilara, który odbył się 20 października 2002 roku w Krakowskim Teatrze Scena STU. Program prowadzi Krzysztof Jasiński. O pierwszych spotkaniach oraz współpracy z W. Kilarem opowiadają jego przyjaciele - muzycy, reżyserzy i aktorzy. Całość uświetnia okolicznościowy program artystyczny.

    Ninateka
    53'10", koncert, 2002
  • Julia / reż. Emiliano Cano Diaz 09'55", forma dokumentalna, 2013

    Julia / reż. Emiliano Cano Diaz

    Forma dokumentalna poświęcona twórczości hiszpańskiego malarza modernistycznego Ramona Casasa i Carbo oraz jego relacji z Julią Peraire i Ricarte, którą uwiecznił w wielu swoich dziełach.

    Julia / reż. Emiliano Cano Diaz

    Forma dokumentalna poświęcona twórczości hiszpańskiego malarza modernistycznego Ramona Casasa i Carbo oraz jego relacji z Julią Peraire i Ricarte, którą uwiecznił w wielu swoich dziełach.

    09'55", forma dokumentalna, 2013
  • Ptaszysko 03'05", film animowany, 2013

    Ptaszysko

    Film animowany stanowiący surrealistyczną impresję na temat fragmentu książki „Good night, Dżerzi” Janusza Głowackiego wydanej w 2010 roku.

    Ptaszysko

    Film animowany stanowiący surrealistyczną impresję na temat fragmentu książki „Good night, Dżerzi” Janusza Głowackiego wydanej w 2010 roku.

    03'05", film animowany, 2013
  • Bliźniaczki 19'59", forma dokumentalna, 2014

    Bliźniaczki

    Forma dokumentująca przebieg projektu Małgorzaty Goliszewskiej, polegającego na dwudziestoczterogodzinnym spotkaniu z astrologiczną siostrą bliźniaczką z Indonezji.

    Bliźniaczki

    Forma dokumentująca przebieg projektu Małgorzaty Goliszewskiej, polegającego na dwudziestoczterogodzinnym spotkaniu z astrologiczną siostrą bliźniaczką z Indonezji.

    19'59", forma dokumentalna, 2014
  • Znaturzanie 04'34", forma eksperymentalna, 2012

    Znaturzanie

    Forma eksperymentalna przedstawiająca nagą kobietę obcującą z naturą.

    Znaturzanie

    Forma eksperymentalna przedstawiająca nagą kobietę obcującą z naturą.

    04'34", forma eksperymentalna, 2012
  • Poszukiwanie prawdy. W okolice Stwórcy. Druga część spotkania ks. Aleksandra Seniuka z Wojciechem Kilarem (2) Ninateka
    19'01", program kulturalny, 1998

    Poszukiwanie prawdy. W okolice Stwórcy. Druga część spotkania ks. Aleksandra Seniuka z Wojciechem Kilarem (2)

    Program z cyklu "Poszukiwanie prawdy", w którym ksiądz Aleksander Seniuk kontynuuje rozmowę z kompozytorem muzyki poważnej i filmowej Wojciechem Kilarem na temat roli religii w historii muzyki oraz osobistej drogi twórcy do wiary.

    Poszukiwanie prawdy. W okolice Stwórcy. Druga część spotkania ks. Aleksandra Seniuka z Wojciechem Kilarem (2)

    Program z cyklu "Poszukiwanie prawdy", w którym ksiądz Aleksander Seniuk kontynuuje rozmowę z kompozytorem muzyki poważnej i filmowej Wojciechem Kilarem na temat roli religii w historii muzyki oraz osobistej drogi twórcy do wiary.

    Ninateka
    19'01", program kulturalny, 1998
  • Flood 04'10", forma eksperymentalna, 2012

    Flood

    Forma eksperymentalna starająca się uchwycić ideę materialnej muzyki. Pulsujące kształty i kolory podporządkowane są parametrom wybrzmiewających dźwięków.

    Flood

    Forma eksperymentalna starająca się uchwycić ideę materialnej muzyki. Pulsujące kształty i kolory podporządkowane są parametrom wybrzmiewających dźwięków.

    04'10", forma eksperymentalna, 2012
  • Mój ślad. Wojciech Kilar Ninateka
    04'57", program publicystyczny, 1999

    Mój ślad. Wojciech Kilar

    Cykliczny program publicystyczny poświęcony wybitnym Polakom, którzy dokonują bilansu swoich dokonań w kontekście przełomu wieków. Gościem programu jest kompozytor Wojciech Kilar, który opowiada o przemianie w podejściu do sztuki pod koniec XX wieku oraz o chęci pozostawienia po sobie dobrych utworów.

    Mój ślad. Wojciech Kilar

    Cykliczny program publicystyczny poświęcony wybitnym Polakom, którzy dokonują bilansu swoich dokonań w kontekście przełomu wieków. Gościem programu jest kompozytor Wojciech Kilar, który opowiada o przemianie w podejściu do sztuki pod koniec XX wieku oraz o chęci pozostawienia po sobie dobrych utworów.

    Ninateka
    04'57", program publicystyczny, 1999
  • Pan Kolega. Syn Pułku Ninateka
    40'08", film dokumentalny, 2012

    Pan Kolega. Syn Pułku

    Film dokumentalny o Bogdanie Majszaku - synu Pułku Armii Czerwonej i Salezjaninie.

    Pan Kolega. Syn Pułku

    Film dokumentalny o Bogdanie Majszaku - synu Pułku Armii Czerwonej i Salezjaninie.

    Ninateka
    40'08", film dokumentalny, 2012
  • Tajemnice Uzbekistanu Ninateka
    32'13", film dokumentalny, 2011

    Tajemnice Uzbekistanu

    Film dokumentalny o Polaku Mieczysławie Pożarskim i jego rodzinie, którzy przed II wojną światową mieszkali w Uzbekistanie.

    Tajemnice Uzbekistanu

    Film dokumentalny o Polaku Mieczysławie Pożarskim i jego rodzinie, którzy przed II wojną światową mieszkali w Uzbekistanie.

    Ninateka
    32'13", film dokumentalny, 2011
  • Dubus 04'09", wideo-art, 2005

    Dubus

    Wideo-art zrealizowany w technice found footage, który łączy fragmenty klasycznych czarno-białych filmów z muzyką stanowiącą mieszankę jazzu, elektroniki i dubu.

    Dubus

    Wideo-art zrealizowany w technice found footage, który łączy fragmenty klasycznych czarno-białych filmów z muzyką stanowiącą mieszankę jazzu, elektroniki i dubu.

    04'09", wideo-art, 2005
  • Poszukiwanie prawdy. W okolice Stwórcy. Spotkanie ks. Aleksandra Seniuka z Wojciechem Kilarem (1) Ninateka
    19'00", program publicystyczny, 1998

    Poszukiwanie prawdy. W okolice Stwórcy. Spotkanie ks. Aleksandra Seniuka z Wojciechem Kilarem (1)

    Program z cyklu "Poszukiwanie prawdy", w którym ksiądz Aleksander Seniuk rozmawia z kompozytorem muzyki poważnej i filmowej Wojciechem Kilarem na temat definicji muzyki, talentu oraz miejsca Boga w twórczości artystycznej i życiu codziennym.

    Poszukiwanie prawdy. W okolice Stwórcy. Spotkanie ks. Aleksandra Seniuka z Wojciechem Kilarem (1)

    Program z cyklu "Poszukiwanie prawdy", w którym ksiądz Aleksander Seniuk rozmawia z kompozytorem muzyki poważnej i filmowej Wojciechem Kilarem na temat definicji muzyki, talentu oraz miejsca Boga w twórczości artystycznej i życiu codziennym.

    Ninateka
    19'00", program publicystyczny, 1998