Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Somnambulicy 08'46", film animowany, 1958

    Somnambulicy

    Film animowany stanowiący próbę przeniesienia na taśmę filmową cech charakterystycznych dla sztuki informel, polegającej na swobodnej ekspresji poprzez stosowanie barwnych plam, linii i innych abstrakcyjnych kształtów. Inspirację stanowiły płótna Tadeusza Kantora.

    Somnambulicy

    Film animowany stanowiący próbę przeniesienia na taśmę filmową cech charakterystycznych dla sztuki informel, polegającej na swobodnej ekspresji poprzez stosowanie barwnych plam, linii i innych abstrakcyjnych kształtów. Inspirację stanowiły płótna Tadeusza Kantora.

    08'46", film animowany, 1958
  • Schody 07'22", forma eksperymentalna, 1968

    Schody

    Film parabola pokazuje absurdalną sytuacją człowieka, który nie może osiągnąć zamierzonego celu. Kolejne schody, piętrzące się na drodze bohatera, symbolicznie ukazują przeszkody, którym każdy człowiek musi stawić czoła. Bohater pokonując jedne, automatycznie natrafia na kolejne. Towarzyszy mu uczucie entuzjazmu, które z czasem zamienia się w zniechęcenie i wyczerpanie. Kiedy wydaje się, że bohater osiągnie cel, sam nagle staje się jednym ze schodów, które pokonywał. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Schody

    Film parabola pokazuje absurdalną sytuacją człowieka, który nie może osiągnąć zamierzonego celu. Kolejne schody, piętrzące się na drodze bohatera, symbolicznie ukazują przeszkody, którym każdy człowiek musi stawić czoła. Bohater pokonując jedne, automatycznie natrafia na kolejne. Towarzyszy mu uczucie entuzjazmu, które z czasem zamienia się w zniechęcenie i wyczerpanie. Kiedy wydaje się, że bohater osiągnie cel, sam nagle staje się jednym ze schodów, które pokonywał. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    07'22", forma eksperymentalna, 1968
  • Słońce. Film bez kamery / napisy angielskie 03'33", film animowany, 1977

    Słońce. Film bez kamery / napisy angielskie

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, zrealizowany bez użycia kamery techniką drzeworytu odbitego bezpośrednio na taśmie filmowej.

    Słońce. Film bez kamery / napisy angielskie

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, zrealizowany bez użycia kamery techniką drzeworytu odbitego bezpośrednio na taśmie filmowej.

    03'33", film animowany, 1977
  • Słońce. Film bez kamery 03'33", film animowany, 1977

    Słońce. Film bez kamery

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, zrealizowany bez użycia kamery techniką drzeworytu odbitego bezpośrednio na taśmie filmowej.

    Słońce. Film bez kamery

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, zrealizowany bez użycia kamery techniką drzeworytu odbitego bezpośrednio na taśmie filmowej.

    03'33", film animowany, 1977
  • Tam i tu / napisy angielskie 06'21", film animowany, 1957

    Tam i tu / napisy angielskie

    Film animowany stanowiący część pokazu abstrakcyjnych form wynikających z połączenia światła i ruchu (tzw. "kineform"), zrealizowanych przy pomocy specjalnego projektora skonstruowanego przez Andrzeja Pawłowskiego. We wstępie i zakończeniu materiał wzbogacony jest o artystyczne ujęcia ludzkich rąk oraz twarzy.

    Tam i tu / napisy angielskie

    Film animowany stanowiący część pokazu abstrakcyjnych form wynikających z połączenia światła i ruchu (tzw. "kineform"), zrealizowanych przy pomocy specjalnego projektora skonstruowanego przez Andrzeja Pawłowskiego. We wstępie i zakończeniu materiał wzbogacony jest o artystyczne ujęcia ludzkich rąk oraz twarzy.

    06'21", film animowany, 1957
  • Tam i tu 06'21", film animowany, 1957

    Tam i tu

    Film animowany stanowiący część pokazu abstrakcyjnych form wynikających z połączenia światła i ruchu (tzw. "kineform"), zrealizowanych przy pomocy specjalnego projektora skonstruowanego przez Andrzeja Pawłowskiego. We wstępie i zakończeniu materiał wzbogacony jest o artystyczne ujęcia ludzkich rąk oraz twarzy.

    Tam i tu

    Film animowany stanowiący część pokazu abstrakcyjnych form wynikających z połączenia światła i ruchu (tzw. "kineform"), zrealizowanych przy pomocy specjalnego projektora skonstruowanego przez Andrzeja Pawłowskiego. We wstępie i zakończeniu materiał wzbogacony jest o artystyczne ujęcia ludzkich rąk oraz twarzy.

    06'21", film animowany, 1957
  • Kineformy / napisy angielskie 06'45", film animowany, 1957

    Kineformy / napisy angielskie

    Film animowany zrealizowany przy pomocy specjalnego projektora skonstruowanego przez Andrzeja Pawłowskiego, przedstawiający abstrakcyjne formy wynikające z połączenia światła i ruchu.

    Kineformy / napisy angielskie

    Film animowany zrealizowany przy pomocy specjalnego projektora skonstruowanego przez Andrzeja Pawłowskiego, przedstawiający abstrakcyjne formy wynikające z połączenia światła i ruchu.

    06'45", film animowany, 1957
  • Kineformy 06'45", film animowany, 1957

    Kineformy

    Film animowany zrealizowany przy pomocy specjalnego projektora skonstruowanego przez Andrzeja Pawłowskiego, przedstawiający abstrakcyjne formy wynikające z połączenia światła i ruchu.

    Kineformy

    Film animowany zrealizowany przy pomocy specjalnego projektora skonstruowanego przez Andrzeja Pawłowskiego, przedstawiający abstrakcyjne formy wynikające z połączenia światła i ruchu.

    06'45", film animowany, 1957
  • Prostokąt dynamiczny / napisy angielskie 02'32", film animowany, 1971

    Prostokąt dynamiczny / napisy angielskie

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, przedstawiający pulsujący w rytm muzyki czerwony prostokąt na czarnym tle.

    Prostokąt dynamiczny / napisy angielskie

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, przedstawiający pulsujący w rytm muzyki czerwony prostokąt na czarnym tle.

    02'32", film animowany, 1971
  • Prostokąt dynamiczny 02'32", film animowany, 1971

    Prostokąt dynamiczny

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, przedstawiający pulsujący w rytm muzyki czerwony prostokąt na czarnym tle.

    Prostokąt dynamiczny

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, przedstawiający pulsujący w rytm muzyki czerwony prostokąt na czarnym tle.

    02'32", film animowany, 1971
  • Somnambulicy / napisy angielskie 08'46", film animowany, 1958

    Somnambulicy / napisy angielskie

    Film animowany stanowiący próbę przeniesienia na taśmę filmową cech charakterystycznych dla sztuki informel, polegającej na swobodnej ekspresji poprzez stosowanie barwnych plam, linii i innych abstrakcyjnych kształtów. Inspirację stanowiły płótna Tadeusza Kantora.

    Somnambulicy / napisy angielskie

    Film animowany stanowiący próbę przeniesienia na taśmę filmową cech charakterystycznych dla sztuki informel, polegającej na swobodnej ekspresji poprzez stosowanie barwnych plam, linii i innych abstrakcyjnych kształtów. Inspirację stanowiły płótna Tadeusza Kantora.

    08'46", film animowany, 1958
  • Test I 05'13", film animowany, 1971

    Test I

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, obrazujący efekt powstały w wyniku wykonania przez twórcę kilkudziesięciu dziur w nieprzeźroczystej taśmie filmowej.

    Test I

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, obrazujący efekt powstały w wyniku wykonania przez twórcę kilkudziesięciu dziur w nieprzeźroczystej taśmie filmowej.

    05'13", film animowany, 1971
  • III / napisy angielskie 09'00", film animowany, 2003

    III / napisy angielskie

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, przedstawiający trójwymiarowy świat abstrakcyjnych figur geometrycznych.

    III / napisy angielskie

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, przedstawiający trójwymiarowy świat abstrakcyjnych figur geometrycznych.

    09'00", film animowany, 2003
  • III 09'00", film animowany, 2003

    III

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, przedstawiający trójwymiarowy świat abstrakcyjnych figur geometrycznych.

    III

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, przedstawiający trójwymiarowy świat abstrakcyjnych figur geometrycznych.

    09'00", film animowany, 2003
  • Chmura znaczników 1 00'20", wideo-art, 2012

    Chmura znaczników 1

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór znaczników, które przesuwane są za pomocą kursora. W tle biją dzwony, a obraz jest imitacją tafli wody.

    Chmura znaczników 1

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór znaczników, które przesuwane są za pomocą kursora. W tle biją dzwony, a obraz jest imitacją tafli wody.

    00'20", wideo-art, 2012
  • 00:03:04:08 03'24", film animowany, 2003

    00:03:04:08

    Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający kreski, kształty z których tworzy się człowiek i przekształca w różne formy. "Kreskowe" formy przerywane są przebitkami na zdjęcia ludzi.

    00:03:04:08

    Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający kreski, kształty z których tworzy się człowiek i przekształca w różne formy. "Kreskowe" formy przerywane są przebitkami na zdjęcia ludzi.

    03'24", film animowany, 2003
  • IO / napisy angielskie 09'35", film animowany, 2005

    IO / napisy angielskie

    Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający m.in. multiplikację kulek.

    IO / napisy angielskie

    Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający m.in. multiplikację kulek.

    09'35", film animowany, 2005
  • IO 09'35", film animowany, 2005

    IO

    Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający m.in. multiplikację kulek.

    IO

    Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający m.in. multiplikację kulek.

    09'35", film animowany, 2005
  • Nie do wiary 01'59", film animowany, 2003

    Nie do wiary

    Krótkometrażowy film animowany, w którym siedzący przy kuchennym stole chłopiec zamienia się w zielonego ufoludka.

    Nie do wiary

    Krótkometrażowy film animowany, w którym siedzący przy kuchennym stole chłopiec zamienia się w zielonego ufoludka.

    01'59", film animowany, 2003
  • Przypadek? 08'59", film animowany, 1977

    Przypadek?

    Film rysunkowy obrazujący przemiany materii w czasie i przestrzeni.

    Przypadek?

    Film rysunkowy obrazujący przemiany materii w czasie i przestrzeni.

    08'59", film animowany, 1977
  • Czarne i białe 06'46", etiuda filmowa, 1958

    Czarne i białe

    Etiuda filmowa bez wyraźnej fabuły. Konwencja opiera się na współistnieniu w jednej przestrzeni i grze wzajemnej czarnych przedmiotów na białym tle ścian pomieszczenia. Bohaterami etiudy są ubrana na czarno kobieta oraz kominiarz.

    Czarne i białe

    Etiuda filmowa bez wyraźnej fabuły. Konwencja opiera się na współistnieniu w jednej przestrzeni i grze wzajemnej czarnych przedmiotów na białym tle ścian pomieszczenia. Bohaterami etiudy są ubrana na czarno kobieta oraz kominiarz.

    06'46", etiuda filmowa, 1958
  • Sfera 06'01", etiuda filmowa, 1998

    Sfera

    Etiuda filmowa utrzymana w stylistyce mrocznej absurdalnej rzeczywistości. Mężczyzna błąka się po opuszczonym dworcu, w tunelach i innych mrocznych miejscach przestrzeni miejskiej.

    Sfera

    Etiuda filmowa utrzymana w stylistyce mrocznej absurdalnej rzeczywistości. Mężczyzna błąka się po opuszczonym dworcu, w tunelach i innych mrocznych miejscach przestrzeni miejskiej.

    06'01", etiuda filmowa, 1998
  • Gnuśna linia 03'00", wideo-art, 1992

    Gnuśna linia

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego, w którym została wprawiona w ruch wydrapana na kliszy filmowej linia.

    Gnuśna linia

    Wideo-art polskiego artysty Józefa Robakowskiego, w którym została wprawiona w ruch wydrapana na kliszy filmowej linia.

    03'00", wideo-art, 1992
  • Pass/ed 07'16", wideo-art, 2010

    Pass/ed

    Wideo-art polskiej kompozytorki Anny Zaradny będący rejestracją naturalnego zjawiska optycznego uzyskanego w wyniku odbicia się światła. Efekty świetle ilustruje utwór dźwiękowy.

    Pass/ed

    Wideo-art polskiej kompozytorki Anny Zaradny będący rejestracją naturalnego zjawiska optycznego uzyskanego w wyniku odbicia się światła. Efekty świetle ilustruje utwór dźwiękowy.

    07'16", wideo-art, 2010
  • Kwadrat 03'37", etiuda animowana, 1972

    Kwadrat

    Etiuda animowana będąca wariacją nad formą kwadratu.

    Kwadrat

    Etiuda animowana będąca wariacją nad formą kwadratu.

    03'37", etiuda animowana, 1972
  • A Woman and Circles 09'48", wideo-art, 2003

    A Woman and Circles

    Wideo-art amerykańskiego reżysera Bruce'a Checefsky'ego będący wariacją na temat filmu abstrakcyjnego, zrealizowany według scenariusza awangardowego poety Jana Brzękowskiego.

    A Woman and Circles

    Wideo-art amerykańskiego reżysera Bruce'a Checefsky'ego będący wariacją na temat filmu abstrakcyjnego, zrealizowany według scenariusza awangardowego poety Jana Brzękowskiego.

    09'48", wideo-art, 2003
  • Hamadria 22'02", film dokumentalny, 1981

    Hamadria

    Film inspirowany plastyczną i literacką twórczością Stanisława Ignacego Witkiewicza.

    Hamadria

    Film inspirowany plastyczną i literacką twórczością Stanisława Ignacego Witkiewicza.

    22'02", film dokumentalny, 1981
  • Rerun 20'28", wideo-art, 2012

    Rerun

    Wideo-art, w którym polski artysta sztuk wizualnych Igor Krenz podejmuje próbę zrekonstruowania podróży w czasie.

    Rerun

    Wideo-art, w którym polski artysta sztuk wizualnych Igor Krenz podejmuje próbę zrekonstruowania podróży w czasie.

    20'28", wideo-art, 2012
  • Demony / napisy angielskie 10'40", film animowany, 1980

    Demony / napisy angielskie

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, przedstawiający dynamicznie zmieniające się abstrakcyjne kształty w odcieniach szarości, powstałe w wyniku zabiegów przeprowadzanych bezpośrednio na taśmie filmowej. Towarzyszy im powtarzana kilkakrotnie aria operowa, która za każdym razem przerywana jest przez szumy i zakłócenia, odzwierciedlane także w warstwie wizualnej.

    Demony / napisy angielskie

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, przedstawiający dynamicznie zmieniające się abstrakcyjne kształty w odcieniach szarości, powstałe w wyniku zabiegów przeprowadzanych bezpośrednio na taśmie filmowej. Towarzyszy im powtarzana kilkakrotnie aria operowa, która za każdym razem przerywana jest przez szumy i zakłócenia, odzwierciedlane także w warstwie wizualnej.

    10'40", film animowany, 1980
  • 1-39-C 06'32", film animowany, 2004

    1-39-C

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, starający się uchwycić emocje wynikające z relacji pomiędzy abstrakcyjnymi dźwiękami i obrazami.

    1-39-C

    Film animowany o charakterze eksperymentalnym, starający się uchwycić emocje wynikające z relacji pomiędzy abstrakcyjnymi dźwiękami i obrazami.

    06'32", film animowany, 2004