... w lutym 1971
Reportaż ze spotkania posła z mieszkańcami wsi.
Reportaż ze spotkania posła z mieszkańcami wsi.
reż: Jacek Skalski / Studio Filmowe im. Karola Irzykowskiego Na film składają się wybrane i zmontowane przez reżysera fragmenty filmów amatorskich realizowanych od lat 40. po 80. Ich autorzy utrwalili na taśmie filmowej zarówno obrazy z życia zbiorowości : pochody pierwszomajowe, procesje kościelne, defilady wojskowe, jak i sceny ukazujące codziennośc swych rodzin, dorastanie dzieci, swięta i pogrzeby.
Na film składają się wybrane i zmontowane przez reżysera fragmenty filmów amatorskich realizowanych od lat 40. po 80. Ich autorzy utrwalili na taśmie filmowej zarówno obrazy z życia zbiorowości : pochody pierwszomajowe, procesje kościelne, defilady wojskowe, jak i sceny ukazujące codziennośc swych rodzin, dorastanie dzieci, swięta i pogrzeby.
20'00", film dokumentalny, 1987reż: Wojciech Wiszniewski / Wytwórnia Filmów Oświatowych Filmowa ballada o sztygarze, który chciał zostać rolnikiem
Filmowa ballada o sztygarze, który chciał zostać rolnikiem
13'06", film dokumentalny, 1978Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający kreski, kształty z których tworzy się człowiek i przekształca w różne formy. "Kreskowe" formy przerywane są przebitkami na zdjęcia ludzi.
Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający kreski, kształty z których tworzy się człowiek i przekształca w różne formy. "Kreskowe" formy przerywane są przebitkami na zdjęcia ludzi.
03'24", film animowany, 2003Wideo-art polskiego artysty Józefa Rybakowskiego będący eksperymentem przekazem filmowym. Artysta wykorzystuje do tego celu kombinację liczb i rzutów światła na męska twarz.
Wideo-art polskiego artysty Józefa Rybakowskiego będący eksperymentem przekazem filmowym. Artysta wykorzystuje do tego celu kombinację liczb i rzutów światła na męska twarz.
01'31", wideo-art, 1993Zgraja Grzegorz G. Wideo-art polskiego artysty sztuk wizualnych Grzegorza G. Zgrai będący zabawą z percepcją widza opartą na asynchroniczności dźwięku i obrazu. Autor do stworzenia zaburzeń wizualno-dźwiękowych wykorzystuje butelkę Coca-Coli.
Wideo-art polskiego artysty sztuk wizualnych Grzegorza G. Zgrai będący zabawą z percepcją widza opartą na asynchroniczności dźwięku i obrazu. Autor do stworzenia zaburzeń wizualno-dźwiękowych wykorzystuje butelkę Coca-Coli.
03'03", wideo-art, 1976reż: Zbigniew Kiersztejn / Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi Film propagandowy, mający na celu zachęcić młodzież do udziału w zjeździe Związku młodzieży Polskiej.
Film propagandowy, mający na celu zachęcić młodzież do udziału w zjeździe Związku młodzieży Polskiej.
03'33", etiuda filmowa, 1951Wytwórnia Filmów Dokumentalnych (Warszawa) Film dokumentalny pokazuje zwykły dzień z życia zwykłej kobiety okresu „małej stabilizacji".
Film dokumentalny pokazuje zwykły dzień z życia zwykłej kobiety okresu „małej stabilizacji".
14'20", film dokumentalny, 1967Tesch Katalin Wideo-art będący studium świata bez światła. Tytułowe -384 THz określa najniższy zakres fal elektromagnetycznych, przy których oczy ludzkie są w stanie coś dostrzec.
Wideo-art będący studium świata bez światła. Tytułowe -384 THz określa najniższy zakres fal elektromagnetycznych, przy których oczy ludzkie są w stanie coś dostrzec.
02'29", wideo-art, 2010reż: Marcel Łoziński / Studio Filmowe Kalejdoskop Pociągi w byłym Związku Sowieckich Republik k Radzieckich jeżdżą po torach o szerokości 1524 mm. Różnica w rozstawie torów w Europie a Związkiem Radzieckim (ZSRR) wynosi 89 mm.
Pociągi w byłym Związku Sowieckich Republik k Radzieckich jeżdżą po torach o szerokości 1524 mm. Różnica w rozstawie torów w Europie a Związkiem Radzieckim (ZSRR) wynosi 89 mm.
NinatekaWytwórnia Filmów Dokumentalnych (Warszawa) Relacja z punktu skupu produktów rolnych.
reż: Bruce Checefsky / SeeSaw Wideo-art amerykańskiego reżysera Bruce'a Checefsky'ego będący wariacją na temat filmu abstrakcyjnego, zrealizowany według scenariusza awangardowego poety Jana Brzękowskiego.
Wideo-art amerykańskiego reżysera Bruce'a Checefsky'ego będący wariacją na temat filmu abstrakcyjnego, zrealizowany według scenariusza awangardowego poety Jana Brzękowskiego.
09'48", wideo-art, 2003Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi Etiuda filmowa opowiadająca o spotkaniu absolwentów szkoły średniej po 12 latach od skończenia szkoły.
Etiuda filmowa opowiadająca o spotkaniu absolwentów szkoły średniej po 12 latach od skończenia szkoły.
19'46", etiuda filmowa, 1971Partum Ewa Wideo art o sposobie, w jakim powstaje poezja polskiej artystki konceptualnej Ewy Partum.
Wideo art o sposobie, w jakim powstaje poezja polskiej artystki konceptualnej Ewy Partum.
05'53", wideo-art, 1971reż: Dorota Kędzierzawska / Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi Etiuda filmowa, w której kamera śledzi codzienne zabawy podwórkowe dziewczynki o imieniu Agnieszka.
Etiuda filmowa, w której kamera śledzi codzienne zabawy podwórkowe dziewczynki o imieniu Agnieszka.
06'24", etiuda filmowa, 1981Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi Pierwsza konferencja Związku Akademickiej Młodzieży Polskiej
Pierwsza konferencja Związku Akademickiej Młodzieży Polskiej
14'54", etiuda filmowa, 1950reż: Janusz Morgenstern / Studio Małych Form Filmowych "Se-ma-for" w Łodzi Krótkometrażowy film fabularny przedstawiający ostatnie chwile przed śmiercią grupy żydowskich dzieci i ich opiekuna. Tytułowy ambulans zostaje przystosowany do pełnienia funkcji komory gazowej. Kierowca zabiera bohaterów w ostatnią podróż.
Krótkometrażowy film fabularny przedstawiający ostatnie chwile przed śmiercią grupy żydowskich dzieci i ich opiekuna. Tytułowy ambulans zostaje przystosowany do pełnienia funkcji komory gazowej. Kierowca zabiera bohaterów w ostatnią podróż.
09'33", film fabularny, 1961Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi Film pokazuje miejskie życie w trzech różnych przestrzeniach – na skwerach i ulicach, gdzie przechadzają się ludzie, w kawiarni, gdzie spotykają się, jedzą, rozmawiają i czytają oraz w antykwariacie, pełnym antycznych przedmiotów.
Film pokazuje miejskie życie w trzech różnych przestrzeniach – na skwerach i ulicach, gdzie przechadzają się ludzie, w kawiarni, gdzie spotykają się, jedzą, rozmawiają i czytają oraz w antykwariacie, pełnym antycznych przedmiotów.
06'42", etiuda filmowa, 1959reż: Adam Hanuszkiewicz / Telewizja Polska Rejestracja spektaklu teatralnego zrealizowanego na podstawie francuskiej komedii Jeana Giraudoux z 1942 roku.
Rejestracja spektaklu teatralnego zrealizowanego na podstawie francuskiej komedii Jeana Giraudoux z 1942 roku.
NinatekaWideo-art odnoszący się do mechanizmów ludzkiej percepcji. Różnorodne elementy miejskich pejzaży ulegają zniekształceniom, które nie są od razu identyfikowane przez wzrok.
Wideo-art odnoszący się do mechanizmów ludzkiej percepcji. Różnorodne elementy miejskich pejzaży ulegają zniekształceniom, które nie są od razu identyfikowane przez wzrok.
08'44", wideo-art, 2011Stowarzyszenie Przyjaciół Akademii Ruchu Performance niezależnej polskiej grupy teatralnej Akademii Ruchu, podczas którego 30 aktorów zastygło na godzinę we wnętrzu porzuconego na poboczu, zdezelowanego autobusu.
Performance niezależnej polskiej grupy teatralnej Akademii Ruchu, podczas którego 30 aktorów zastygło na godzinę we wnętrzu porzuconego na poboczu, zdezelowanego autobusu.
02'05", performance, 1975reż: Andrzej Titkow / Wytwórnia Filmów Dokumentalnych Reportaż z zakładu dla nałogowych alkoholików. Mężczyźni przebywający w zakładzie opowiadają o swoim problemie z alkoholem i jak to wpływa na ich relacje z najbliższymi.
Reportaż z zakładu dla nałogowych alkoholików. Mężczyźni przebywający w zakładzie opowiadają o swoim problemie z alkoholem i jak to wpływa na ich relacje z najbliższymi.
10'13", film dokumentalny, 1982reż: Maria Kwiatkowska / Wytwórnia Filmów Dokumentalnych Rejestracja jubileuszowego balu „Piwnicy pod Baranami".
Rejestracja jubileuszowego balu „Piwnicy pod Baranami".
20'46", reportaż, 1966Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi W balladowym nastroju autor ukazuje zapomnianą, niemodernizowaną zachodnią część Warszawy zwaną "dzikim zachodem".
W balladowym nastroju autor ukazuje zapomnianą, niemodernizowaną zachodnią część Warszawy zwaną "dzikim zachodem".
10'00", etiuda filmowa, 1960Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi Etiuda filmowa, której akcja rozgrywa się wieczorową porą w barze o nazwie „Listopad”. W lokalu pojawia się mężczyzna z magicznym dziurawym parasolem. Patrzenie przez dziurę sprawia, że poszczególni goście baru widzą swoje życie w piękniejszych barwach. Po zamknięciu parasola wszystko wraca do normy, co budzi złość gości baru. Część z nich wyrzuca mężczyznę wraz z parasolem z lokalu.
Etiuda filmowa, której akcja rozgrywa się wieczorową porą w barze o nazwie „Listopad”. W lokalu pojawia się mężczyzna z magicznym dziurawym parasolem. Patrzenie przez dziurę sprawia, że poszczególni goście baru widzą swoje życie w piękniejszych barwach. Po zamknięciu parasola wszystko wraca do normy, co budzi złość gości baru. Część z nich wyrzuca mężczyznę wraz z parasolem z lokalu.
10'12", etiuda filmowa, 1960Studio Filmowe Kronika Film dokumentowany o polskim fotografiku, Benedykcie, Jerzym Dorysie.
Film dokumentowany o polskim fotografiku, Benedykcie, Jerzym Dorysie.
30'01", film dokumentalny, 1980Narodowy Instytut Audiowizualny Impresja filmowo-muzyczna według koncepcji Jana Komasy, z wykorzystaniem materiałów propagandowych, o wydarzeniach z czerwca 1956 roku w Poznaniu.
Impresja filmowo-muzyczna według koncepcji Jana Komasy, z wykorzystaniem materiałów propagandowych, o wydarzeniach z czerwca 1956 roku w Poznaniu.
Ninateka