Filtrowanie wyników

  • Gdzie obejrzysz materiał

    Aby zmienić wybór użyj kursorów.
  • Klasyfikacja materiału

    • gatunek Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      gatunek

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • słowa kluczowe Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      słowa kluczowe

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • typ nagrania Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      typ nagrania

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Szczegóły materiału

    • producent Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      producent

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • kraj produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      kraj produkcji

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • rok produkcji Aby otworzyć wciśnij enter
    • czas trwania Aby otworzyć wciśnij enter
      min min
    • barwa Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      barwa

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • miejsce wydarzenia Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      miejsce wydarzenia

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
    • status prawny materiału Aby otworzyć wciśnij enter
      zamknij filtr

      status prawny materiału

      Aby zatwierdzić wybór elementów listy należy nacisnąć spację.
  • Fotoamator 56'15", film dokumentalny, 1998

    Fotoamator

    Dariusz Jabłoński opowiada o łódzkim getcie za pomocą fotografii, listów i raportów buchaltera dzielnicy zamkniętej, Waltera Geneweina. Tę wizję zestawia ze wspomnieniami Arnolda Mostowicza, lekarza ocalonego z Zagłady i czarno-białymi ujęciami współczesnej Łodzi. Tworzy zaskakujący i wykraczający daleko poza percepcyjne stereotypy obraz getta we wszystkich kolorach. Genewein korzystał, bowiem z kolorowych negatywów w przekonaniu, że kolor lepiej przedstawia osiągnięcia jego placówki, w jego własnym mniemaniu - dobrze zorganizowanego i wydajnego przedsiębiorstwa. Fotografował zakłady pracy, ludzi przy maszynach, przy naprędce ustawianych straganach, oficjalne spotkania władz niemieckich z żydowskim zarządem, dzieci podczas zabawy, wystawy towarów produkowanych przez mieszkańców getta. Kolorowy obraz getta zderzony zostaje z wstrząsająca relacją Mostowicza, która uzupełni to, czego nie widać, czego nie chciał pokazać Genewein. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Fotoamator

    Dariusz Jabłoński opowiada o łódzkim getcie za pomocą fotografii, listów i raportów buchaltera dzielnicy zamkniętej, Waltera Geneweina. Tę wizję zestawia ze wspomnieniami Arnolda Mostowicza, lekarza ocalonego z Zagłady i czarno-białymi ujęciami współczesnej Łodzi. Tworzy zaskakujący i wykraczający daleko poza percepcyjne stereotypy obraz getta we wszystkich kolorach. Genewein korzystał, bowiem z kolorowych negatywów w przekonaniu, że kolor lepiej przedstawia osiągnięcia jego placówki, w jego własnym mniemaniu - dobrze zorganizowanego i wydajnego przedsiębiorstwa. Fotografował zakłady pracy, ludzi przy maszynach, przy naprędce ustawianych straganach, oficjalne spotkania władz niemieckich z żydowskim zarządem, dzieci podczas zabawy, wystawy towarów produkowanych przez mieszkańców getta. Kolorowy obraz getta zderzony zostaje z wstrząsająca relacją Mostowicza, która uzupełni to, czego nie widać, czego nie chciał pokazać Genewein. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    56'15", film dokumentalny, 1998
  • Historia kina w Popielawach 01:35'35", film fabularny, 1998

    Historia kina w Popielawach

    Akcja filmu rozgrywa się na dwóch plaszczyznach czasowych. Bohaterem partii współczesnej jest dziesiecioletni Staszek Szewczyk, który zimą 1967 roku przyjeżdza do wsi Popielawy, by zamieszkac w domu swoich dziadków i rozpocząć naukę w miejscowej szkole. W Popielawach poznaje rówieśnika Szustka, należącego do słynnego w okolicy kowalskiego rodu Andryszków. Obu chłopców połączy przyjaźń i bezgraniczna fascynacja filmami, które docierają na wieś dzięki objazdowemu kinu wujka Janka.

    Historia kina w Popielawach

    Akcja filmu rozgrywa się na dwóch plaszczyznach czasowych. Bohaterem partii współczesnej jest dziesiecioletni Staszek Szewczyk, który zimą 1967 roku przyjeżdza do wsi Popielawy, by zamieszkac w domu swoich dziadków i rozpocząć naukę w miejscowej szkole. W Popielawach poznaje rówieśnika Szustka, należącego do słynnego w okolicy kowalskiego rodu Andryszków. Obu chłopców połączy przyjaźń i bezgraniczna fascynacja filmami, które docierają na wieś dzięki objazdowemu kinu wujka Janka.

    01:35'35", film fabularny, 1998
  • Ich bin ein Danziger 44'14", film dokumentalny, 1996

    Ich bin ein Danziger

    Film dokumentalny o losach niemieckojęzycznej ludności Gdańska.

    Ich bin ein Danziger

    Film dokumentalny o losach niemieckojęzycznej ludności Gdańska.

    44'14", film dokumentalny, 1996
  • IO 09'35", film animowany, 2005

    IO

    Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający m.in. multiplikację kulek.

    IO

    Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający m.in. multiplikację kulek.

    09'35", film animowany, 2005
  • IO / napisy angielskie 09'35", film animowany, 2005

    IO / napisy angielskie

    Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający m.in. multiplikację kulek.

    IO / napisy angielskie

    Krótkometrażowy film animowany o charakterze eksperymentalnym przedstawiający m.in. multiplikację kulek.

    09'35", film animowany, 2005
  • Kobiety i wojna 01:00'00", film dokumentalny, 1996

    Kobiety i wojna

    Film dokumentalny o służbie kobiet - żołnierek podczas II wojny światowej.

    Kobiety i wojna

    Film dokumentalny o służbie kobiet - żołnierek podczas II wojny światowej.

    01:00'00", film dokumentalny, 1996
  • Sławomir Mrożek przedstawia 48'01", film dokumentalny, 1997

    Sławomir Mrożek przedstawia

    Kiedy w 1997 roku Sławomir Mrożek – najwybitniejszy polski dramaturg współczesny – wracał do Polski z emigracji w Meksyku, jego powrót poprzedził wywiad-rzeka Jacka Żakowskiego i realizowany w tym samym czasie, w meksykańskiej posiadłości pisarza, film Pawła Łozińskiego. S. Mrożek wymyka się filmowcom, nie chce mówić o sobie, oprowadza ich po ogrodzie, oni go śledzą, próbują przyłapać na szczerym wyznaniu. Paradoksalnie, mimo tych uników, a może właśnie dzięki temu, że zostały zarejestrowane, powstał intymny portret artysty-filozofa, który przez całe życie ucieka: od rodziny, od państwa, od sukcesu, nawet od samego siebie. (opis z broszury Paweł Łoziński. Polska Szkoła Dokumentu)

    Sławomir Mrożek przedstawia

    Kiedy w 1997 roku Sławomir Mrożek – najwybitniejszy polski dramaturg współczesny – wracał do Polski z emigracji w Meksyku, jego powrót poprzedził wywiad-rzeka Jacka Żakowskiego i realizowany w tym samym czasie, w meksykańskiej posiadłości pisarza, film Pawła Łozińskiego. S. Mrożek wymyka się filmowcom, nie chce mówić o sobie, oprowadza ich po ogrodzie, oni go śledzą, próbują przyłapać na szczerym wyznaniu. Paradoksalnie, mimo tych uników, a może właśnie dzięki temu, że zostały zarejestrowane, powstał intymny portret artysty-filozofa, który przez całe życie ucieka: od rodziny, od państwa, od sukcesu, nawet od samego siebie. (opis z broszury Paweł Łoziński. Polska Szkoła Dokumentu)

    48'01", film dokumentalny, 1997
  • Stadion czyli Jarmark Europa Ninateka
    56'00", film dokumentalny, 1998

    Stadion czyli Jarmark Europa

    Film przedstawia historię przekształcenia Stadionu X-lecia w Warszawie, który rozpoczął swoją działalność w 1989 roku, a później zamienił się w jedno z największych targowisk - Jarmark Europa. W materiale ukazano jeden dzień handlowy w sierpniu 1997 roku na Stadionie oraz rozmowy z jego pracownikami.

    Stadion czyli Jarmark Europa

    Film przedstawia historię przekształcenia Stadionu X-lecia w Warszawie, który rozpoczął swoją działalność w 1989 roku, a później zamienił się w jedno z największych targowisk - Jarmark Europa. W materiale ukazano jeden dzień handlowy w sierpniu 1997 roku na Stadionie oraz rozmowy z jego pracownikami.

    Ninateka
    56'00", film dokumentalny, 1998
  • Wyjscie na jaw robotników kina z fabryki snów 12'44", film animowany, 1995

    Wyjscie na jaw robotników kina z fabryki snów

    Krótkometrażowy film dokumentalny prezentujący sceny z piętnastu polskich filmów, począwszy od "Wszystko na sprzedaż (1969)" poprzez "Rejs" Marka Piwowskiego, "Czloweika z marmuru" Andrzeja Wajdy, "Misia" Stanisława Bareji, Pociągu do Hollywood" M. Piwowarkiego aż po "Ucieczkę z kina Wolność" Wojciecha Marczewskiego. W ten sposób reżyser przypomina to. co samo kino powiedziało o "kinie w szczególe", scenarzystach, reżyserach, operatorach, aktorach oraz "kinie" w ogóle i na tej podstawie chce skłonić widza do refleksji na temat istoty kina oraz sytuacji polskiej kinematografii przełomu lat 80. i 90. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Wyjscie na jaw robotników kina z fabryki snów

    Krótkometrażowy film dokumentalny prezentujący sceny z piętnastu polskich filmów, począwszy od "Wszystko na sprzedaż (1969)" poprzez "Rejs" Marka Piwowskiego, "Czloweika z marmuru" Andrzeja Wajdy, "Misia" Stanisława Bareji, Pociągu do Hollywood" M. Piwowarkiego aż po "Ucieczkę z kina Wolność" Wojciecha Marczewskiego. W ten sposób reżyser przypomina to. co samo kino powiedziało o "kinie w szczególe", scenarzystach, reżyserach, operatorach, aktorach oraz "kinie" w ogóle i na tej podstawie chce skłonić widza do refleksji na temat istoty kina oraz sytuacji polskiej kinematografii przełomu lat 80. i 90. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    12'44", film animowany, 1995
  • Wyjście na jaw robotników kina z fabryki snów 12'44", forma eksperymentalna, 1995

    Wyjście na jaw robotników kina z fabryki snów

    Krótkometrażowy film dokumentalny prezentujący sceny z piętnastu polskich filmów, począwszy od "Wszystko na sprzedaż" Andrzeja Wajdy, poprzez "Rejs" Marka piwowskiego , "Człowieka z marmuru" Andrzeja Wajdy ," Misia" Stanisława Barei, "Pociąg do Hollywood" M. Piwowskiego, aż po 'Ucieczkę z kina Wolność" Wojciecha Marczewskiego. W ten sposób reżyser przypomina to, co samo kino powiedzialo o: "kinie w szczególe", scenarzystach, reżyserach, operatorach, aktorach oraz "kinie w ogóle" i na tej podstawie chce skłonic widza do refleksji na temat istoty kina oraz sytuacji polskiej kinematografii przełomu lat 80. i 90. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Wyjście na jaw robotników kina z fabryki snów

    Krótkometrażowy film dokumentalny prezentujący sceny z piętnastu polskich filmów, począwszy od "Wszystko na sprzedaż" Andrzeja Wajdy, poprzez "Rejs" Marka piwowskiego , "Człowieka z marmuru" Andrzeja Wajdy ," Misia" Stanisława Barei, "Pociąg do Hollywood" M. Piwowskiego, aż po 'Ucieczkę z kina Wolność" Wojciecha Marczewskiego. W ten sposób reżyser przypomina to, co samo kino powiedzialo o: "kinie w szczególe", scenarzystach, reżyserach, operatorach, aktorach oraz "kinie w ogóle" i na tej podstawie chce skłonic widza do refleksji na temat istoty kina oraz sytuacji polskiej kinematografii przełomu lat 80. i 90. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    12'44", forma eksperymentalna, 1995
  • Ze snu sen 40'00", film dokumentalny, 1998

    Ze snu sen

    Fabularyzowany film dokumentalny o twórczości polskiego reżysera Wojciecha Hasa.

    Ze snu sen

    Fabularyzowany film dokumentalny o twórczości polskiego reżysera Wojciecha Hasa.

    40'00", film dokumentalny, 1998
  • Zoopraxiscope 11'46", film kombinowany, 2005

    Zoopraxiscope

    Film kombinowany o charakterze eksperymentalnym, poświęcony pamięci Eadwearda Muybridge'a, wynalazcy wczesnego projektora filmowego Zoopraxiscope.

    Zoopraxiscope

    Film kombinowany o charakterze eksperymentalnym, poświęcony pamięci Eadwearda Muybridge'a, wynalazcy wczesnego projektora filmowego Zoopraxiscope.

    11'46", film kombinowany, 2005
  • Zoopraxiscope / napisy angielskie 11'46", film kombinowany, 2005

    Zoopraxiscope / napisy angielskie

    Film kombinowany o charakterze eksperymentalnym, poświęcony pamięci Eadwearda Muybridge'a, wynalazcy wczesnego projektora filmowego Zoopraxiscope.

    Zoopraxiscope / napisy angielskie

    Film kombinowany o charakterze eksperymentalnym, poświęcony pamięci Eadwearda Muybridge'a, wynalazcy wczesnego projektora filmowego Zoopraxiscope.

    11'46", film kombinowany, 2005