Archiwum NInA - menu szybkiego dostępu

Skip to content
Pokaż menu

Klaudiusz Baran 3 2014-02-08

Opis

Program edukacyjny prowadzony przez Agatę Kwiecińską, w obecności widowni w Studiu im. Władysława Szpilmana w siedzibie Polskiego Radia w Warszawie. Wywiad z wybitnymi muzykami połączony jest z krótkim recitalem. Gościem A. Kwiecińskiej jest polski akordeonista i bandoneonista Klaudiusz Baran. W trzeciej części prowadząca rozmawia z muzykiem o nostalgicznym brzmieniu bandoneonu, podróży do Argentyny i pracy muzyka koncertującego. Z widowni pada pytanie o różnicę między akordeonem klawiszowym a guzikowym, pochodzenie tanga oraz akordeon w muzyce fado. Ponadto, K. Baran tłumaczy nieścisłość związaną ze sporem o klasyfikację akordeonu przez jednych przyporządkowaną do grupy idiofonów, a przez innych do aerofonów oraz mówi o profesjonalnej nauce gry na bandoneonie w szkołach muzycznych. W studio muzycy wykonują utwory: Impression Tango, Graciane Finzi Villa Luro, Thomás Gubitsch Aqua e Vinho, Egberto Gismonti Historia Tanga: Bordel 1900, Astor Piazzolla

Szczegóły filmu

Informacje podstawowe

Język

  • język oryginału
    pl
  • napisy
    brak
  • lektor
    brak

Informacje prawne

Twórcy

Realizatorzy

Uczestnicy i wykonawcy

Kontakt z archiwistą

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
+

Zapytaj o licencję

co to znaczy? Nagranie będzie można pobrać przez link przesłany na adres email lub z Twojego konta na stronie Archiwum NInA
Pole wymagane
co to znaczy? Nagranie będzie można pobrać przez link przesłany na adres email lub z Twojego konta na stronie Archiwum NInA
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
+
Pole wymagane
Nagranie będzie można pobrać przez link przesłany na adres email lub z Twojego konta na stronie Archiwum NInA

Stopklatki

  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_01_00_00.jpg 00:01:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_03_00_00.jpg 00:03:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_06_00_00.jpg 00:06:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_09_00_00.jpg 00:09:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_12_00_00.jpg 00:12:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_15_00_00.jpg 00:15:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_18_00_00.jpg 00:18:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_21_00_00.jpg 00:21:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_24_00_00.jpg 00:24:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_27_00_00.jpg 00:27:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_30_00_00.jpg 00:30:00
  • 5914_five_o_clock__klaudiusz_baran__em_2014_02_08__cz_3__w_pl_00_33_00_00.jpg 00:33:00