Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Mazepa 01:15'45", radio play, 1949

    Mazepa

    Akcja toczy się w XVII wieku na zamku wojewody, którego odwiedza król Jan II Kazimierz Waza wraz ze świtą. Głównym bohaterem jest młody Iwan Mazepa, paź i dworzanin królewski – przyszły hetman kozacki, który kocha się w Amelii, żonie wojewody.O względy Amelii zabiega także Zbigniew - syn wojewody z pierwszego małżeństwa. Zbiegi okoliczności prowadzą do tragicznego finału.

    Mazepa

    Akcja toczy się w XVII wieku na zamku wojewody, którego odwiedza król Jan II Kazimierz Waza wraz ze świtą. Głównym bohaterem jest młody Iwan Mazepa, paź i dworzanin królewski – przyszły hetman kozacki, który kocha się w Amelii, żonie wojewody.O względy Amelii zabiega także Zbigniew - syn wojewody z pierwszego małżeństwa. Zbiegi okoliczności prowadzą do tragicznego finału.

    01:15'45", radio play, 1949
  • Pan Jowialski 02:17'55", radio play, 1949

    Pan Jowialski

    Słuchowisko według komedii w czterech aktach. Ludomir, młody literat, wyjeżdża z miasta wspólnie z Wiktorem, artystą malarzem. Pierwszy z nich poszukuje tematów do nowej książki. I właśnie on trafia do domu państwa Jowialskich, gdzie mieszka tytułowy bohater z drugą żoną, córką z pierwszego małżeństwa oraz z synem i jego żoną. Zalotnikiem Heleny jest hreczkosiej Janusz. Helena zakochuje się natomiast w Ludomirze. Tytułowy pan Jowialski to gawędziarz. I to z tej komedii pochodzą znane powiedzonka: o osiołku, któremu w żłoby dano; z żartem jak ze solą, nie przesadź, bo bolą; stary, ale jary, lepszy czasem od młokosa; im kot starszy tym ogon twardszy; człowiek strzela, Pan Bóg kule nosi.

    Pan Jowialski

    Słuchowisko według komedii w czterech aktach. Ludomir, młody literat, wyjeżdża z miasta wspólnie z Wiktorem, artystą malarzem. Pierwszy z nich poszukuje tematów do nowej książki. I właśnie on trafia do domu państwa Jowialskich, gdzie mieszka tytułowy bohater z drugą żoną, córką z pierwszego małżeństwa oraz z synem i jego żoną. Zalotnikiem Heleny jest hreczkosiej Janusz. Helena zakochuje się natomiast w Ludomirze. Tytułowy pan Jowialski to gawędziarz. I to z tej komedii pochodzą znane powiedzonka: o osiołku, któremu w żłoby dano; z żartem jak ze solą, nie przesadź, bo bolą; stary, ale jary, lepszy czasem od młokosa; im kot starszy tym ogon twardszy; człowiek strzela, Pan Bóg kule nosi.

    02:17'55", radio play, 1949
  • Mizantrop 50'05", radio play, 1949

    Mizantrop

    Słuchowisko, w którym przedstawiono I i III akt sztuki Moliera "Mizantrop". Pozostałe akty zostały omówione w komentarzu. Satyra na XVII-wieczne salony, komedia charakterów oraz dramat o nieszczęśliwej miłości i obraz życia arystokracji za panowania Ludwika XIV. 1. Słowo wstępne [Krzyżanowska, 0.00-3.12] 2. Akt I [3.14-28.15] 3. Komentarz wiążący, omówienie treści [Krzyżanowska, 28.18-29.35] 4. Akt III [29.36-49.18] 5. Komentarz końcowy [Krzyżanowska, 49.19-50.04]

    Mizantrop

    Słuchowisko, w którym przedstawiono I i III akt sztuki Moliera "Mizantrop". Pozostałe akty zostały omówione w komentarzu. Satyra na XVII-wieczne salony, komedia charakterów oraz dramat o nieszczęśliwej miłości i obraz życia arystokracji za panowania Ludwika XIV. 1. Słowo wstępne [Krzyżanowska, 0.00-3.12] 2. Akt I [3.14-28.15] 3. Komentarz wiążący, omówienie treści [Krzyżanowska, 28.18-29.35] 4. Akt III [29.36-49.18] 5. Komentarz końcowy [Krzyżanowska, 49.19-50.04]

    50'05", radio play, 1949
  • Dziady - słuchowisko pierwsze / wersja pełna 01:43'31", radio play, 1949

    Dziady - słuchowisko pierwsze / wersja pełna

    Pełna wersja pierwszego słuchowiska zrealizowanego na podstawie dramatu „Dziady. Poema” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - słuchowisko pierwsze / wersja pełna

    Pełna wersja pierwszego słuchowiska zrealizowanego na podstawie dramatu „Dziady. Poema” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:43'31", radio play, 1949
  • Dziady - słuchowisko pierwsze / wersja skrócona 01:22'37", radio play, 1949

    Dziady - słuchowisko pierwsze / wersja skrócona

    Skrócona wersja pierwszego słuchowiska zrealizowanego na podstawie dramatu „Dziady. Poema” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - słuchowisko pierwsze / wersja skrócona

    Skrócona wersja pierwszego słuchowiska zrealizowanego na podstawie dramatu „Dziady. Poema” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:22'37", radio play, 1949
  • Dziady - słuchowisko drugie / wersja pełna 01:06'44", radio play, 1949

    Dziady - słuchowisko drugie / wersja pełna

    Drugie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - słuchowisko drugie / wersja pełna

    Drugie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:06'44", radio play, 1949
  • Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna 01:00'04", radio play, 1949

    Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna

    Trzecie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna

    Trzecie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:00'04", radio play, 1949
  • Kopercaki 16'16", program, 1949

    Kopercaki

    Fragment audycji słowno-muzycznej, w której prawdopodobnie pojawia się utwór Witolda Lutosławskiego „Kopercaki na głosy solo, chór i małą orkiestrę”. W materiale wykorzystano teksty ludowych przyśpiewek związanych z zalotami.

    Kopercaki

    Fragment audycji słowno-muzycznej, w której prawdopodobnie pojawia się utwór Witolda Lutosławskiego „Kopercaki na głosy solo, chór i małą orkiestrę”. W materiale wykorzystano teksty ludowych przyśpiewek związanych z zalotami.

    16'16", program, 1949
  • Uwertura smyczkowa / dyr. Grzegorz Fitelberg 05'04", musical piece, 1949

    Uwertura smyczkowa / dyr. Grzegorz Fitelberg

    Rejestracja "Uwertury smyczkowej" Witolda Lutosławskiego, której wykonanie odbyło się 31 października 1949 roku w Katowicach. Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach dyryguje Grzegorz Fitelberg.

    Uwertura smyczkowa / dyr. Grzegorz Fitelberg

    Rejestracja "Uwertury smyczkowej" Witolda Lutosławskiego, której wykonanie odbyło się 31 października 1949 roku w Katowicach. Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach dyryguje Grzegorz Fitelberg.

    05'04", musical piece, 1949
  • Nokturn na orkiestrę / dyr. Andrzej Panufnik Ninateka
    16'10", musical piece, 1949

    Nokturn na orkiestrę / dyr. Andrzej Panufnik

    Nagranie studyjne „Nokturnu na orkiestrę” Andrzeja Panufnika zrealizowane 14 listopada 1949 roku w Katowicach. Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach dyryguje sam kompozytor.

    Nokturn na orkiestrę / dyr. Andrzej Panufnik

    Nagranie studyjne „Nokturnu na orkiestrę” Andrzeja Panufnika zrealizowane 14 listopada 1949 roku w Katowicach. Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach dyryguje sam kompozytor.

    Ninateka
    16'10", musical piece, 1949
  • Uwertura tragiczna na orkiestrę / dyr. Witold Rowicki Ninateka
    07'57", musical piece, 1949

    Uwertura tragiczna na orkiestrę / dyr. Witold Rowicki

    Nagranie studyjne „Uwertury tragicznej na orkiestrę” Andrzeja Panufnika zrealizowane 23 kwietnia 1949 roku w Katowicach. Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach dyryguje Witold Rowicki.

    Uwertura tragiczna na orkiestrę / dyr. Witold Rowicki

    Nagranie studyjne „Uwertury tragicznej na orkiestrę” Andrzeja Panufnika zrealizowane 23 kwietnia 1949 roku w Katowicach. Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach dyryguje Witold Rowicki.

    Ninateka
    07'57", musical piece, 1949