Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Człowiek z marmuru 02:34'07", feature film, 1976

    Człowiek z marmuru

    Jest połowa lat 70. Agnieszka, studentka reżyserii, otrzymuje szansę zrobienia swego filmu dyplomowego w telewizji. Temat, na jaki się decyduje, to biografia Mateusza Birkuta, budowniczego Nowej Huty, przodownika pracy sprzed ćwierćwiecza, jednego z lansowanych przez propagandę wzorców osobowych i bohaterów tamtych czasów. Dziewczyna przegląda archiwalne materiały filmowe, rozmawia z ludźmi, którzy go znali i wiele o nim wiedzą. W trakcie swojej pracy odsłania skrywane oblicze tamtej epoki. Dostrzega, że młody robotnik w istocie był przedmiotem wielkiej manipulacji, Birkut, który zorientował się w końcu w swojej roli, zbuntował się a za swój bunt zapłacił nie tylko zrzuceniem z piedestału, ale tez kilkuletnim więzieniem. Od początku sprzeciwiający się całemu niepoprawnemu politycznie przedsięwzięciu redaktor z telewizji na kilka dni przed ukończeniem filmu odbiera Agnieszce kamerę, ekipę i dostęp do materiałów. Film nie powstaje. Dziewczyna po chwili załamania wyrusza jednak na poszukiwanie samego Birkuta, którego dotąd nie udało jej się znaleźć. Dowiaduje się, że jej bohater nie żyje, ale w zamian spotyka jego syna, Maćka Tomczyka, z którym triumfalnie wkracza na telewizyjne korytarze. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Człowiek z marmuru

    Jest połowa lat 70. Agnieszka, studentka reżyserii, otrzymuje szansę zrobienia swego filmu dyplomowego w telewizji. Temat, na jaki się decyduje, to biografia Mateusza Birkuta, budowniczego Nowej Huty, przodownika pracy sprzed ćwierćwiecza, jednego z lansowanych przez propagandę wzorców osobowych i bohaterów tamtych czasów. Dziewczyna przegląda archiwalne materiały filmowe, rozmawia z ludźmi, którzy go znali i wiele o nim wiedzą. W trakcie swojej pracy odsłania skrywane oblicze tamtej epoki. Dostrzega, że młody robotnik w istocie był przedmiotem wielkiej manipulacji, Birkut, który zorientował się w końcu w swojej roli, zbuntował się a za swój bunt zapłacił nie tylko zrzuceniem z piedestału, ale tez kilkuletnim więzieniem. Od początku sprzeciwiający się całemu niepoprawnemu politycznie przedsięwzięciu redaktor z telewizji na kilka dni przed ukończeniem filmu odbiera Agnieszce kamerę, ekipę i dostęp do materiałów. Film nie powstaje. Dziewczyna po chwili załamania wyrusza jednak na poszukiwanie samego Birkuta, którego dotąd nie udało jej się znaleźć. Dowiaduje się, że jej bohater nie żyje, ale w zamian spotyka jego syna, Maćka Tomczyka, z którym triumfalnie wkracza na telewizyjne korytarze. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    02:34'07", feature film, 1976
  • Mgła 43'00", radio play, 1981

    Mgła

    Metaforyczna groteska o ludziach różnych profesji i zainteresowań, którzy ustawiają się w kolejkę w czasie gęstej mgły nie wiedząc po co i dlaczego. Kiedy mgła ustępuje, okazuje się, że stali zupełnie bez sensu i czekali na coś czego nie ma.

    Mgła

    Metaforyczna groteska o ludziach różnych profesji i zainteresowań, którzy ustawiają się w kolejkę w czasie gęstej mgły nie wiedząc po co i dlaczego. Kiedy mgła ustępuje, okazuje się, że stali zupełnie bez sensu i czekali na coś czego nie ma.

    43'00", radio play, 1981
  • Najważniejsze to się nie łamać 23'44", radio play, 1983

    Najważniejsze to się nie łamać

    Historia z życia dwóch ołówków z drzewa cedrowego. Aby mieć tylko dla siebie pół bloku do rysowania muszą pokonać złośliwą Temperówę, która każdego dnia pożera jedną kredkę. Udaje się to Ołówkowi Miękkiemu dzięki pomocy Wiecznego Pióra, które Ołówek uratował od śmierci głodowej. Zaklęcie Wiecznego Pióra zadziałało. Temperówa została wyszczerbiona.

    Najważniejsze to się nie łamać

    Historia z życia dwóch ołówków z drzewa cedrowego. Aby mieć tylko dla siebie pół bloku do rysowania muszą pokonać złośliwą Temperówę, która każdego dnia pożera jedną kredkę. Udaje się to Ołówkowi Miękkiemu dzięki pomocy Wiecznego Pióra, które Ołówek uratował od śmierci głodowej. Zaklęcie Wiecznego Pióra zadziałało. Temperówa została wyszczerbiona.

    23'44", radio play, 1983
  • Z głębokości wód 56'07", radio play, 1989

    Z głębokości wód

    Słuchowisko oryginalne - I nagroda na międzynarodowym festiwalu Prix Italia 1989. Do małego miasteczka, wiele lat po wojnie, wraca stary Żyd, który jako młody chłopak przeżył tam w ukryciu wojnę - szuka śladów przeszłości.

    Z głębokości wód

    Słuchowisko oryginalne - I nagroda na międzynarodowym festiwalu Prix Italia 1989. Do małego miasteczka, wiele lat po wojnie, wraca stary Żyd, który jako młody chłopak przeżył tam w ukryciu wojnę - szuka śladów przeszłości.

    56'07", radio play, 1989
  • Ferdydurke 1 45'43", radio play, 1989

    Ferdydurke 1

    Słuchowisko według powieści z kanonu literatury polskiej Słuchowisko ilustrowane muzyką Marcina Błażewicza. Brak informacji o wykonawcach. Zapowiedzi początkowa i końcowa nagrane.

    Ferdydurke 1

    Słuchowisko według powieści z kanonu literatury polskiej Słuchowisko ilustrowane muzyką Marcina Błażewicza. Brak informacji o wykonawcach. Zapowiedzi początkowa i końcowa nagrane.

    45'43", radio play, 1989
  • Cyrk odjechał, lwy zostały 59'35", radio play, 1995

    Cyrk odjechał, lwy zostały

    Słuchowisko oryginalne nagrodzone Grand Prix na festiwalu Prix Italia w 1996 roku, a wcześniej II nagrodą w konkursie zamkniętym ogłoszonym przez Program 2, Ministerstwo Kultury i Sztuki oraz Radio Kraków. Jego bohaterami są dziewczyna, zwana Jasną, Gabriel, który wcale nie jest archaniołem, rosyjski dezerter Misza-Grisza, niejaki Zając, który jako reprezentant władzy stał się zakładnikiem i niejaki Polepa, który jako reprezentant biznesu musi się ukrywać. Co wyniknie z ich spotkania na poligonie, który opuściło "bratnie" wojsko.

    Cyrk odjechał, lwy zostały

    Słuchowisko oryginalne nagrodzone Grand Prix na festiwalu Prix Italia w 1996 roku, a wcześniej II nagrodą w konkursie zamkniętym ogłoszonym przez Program 2, Ministerstwo Kultury i Sztuki oraz Radio Kraków. Jego bohaterami są dziewczyna, zwana Jasną, Gabriel, który wcale nie jest archaniołem, rosyjski dezerter Misza-Grisza, niejaki Zając, który jako reprezentant władzy stał się zakładnikiem i niejaki Polepa, który jako reprezentant biznesu musi się ukrywać. Co wyniknie z ich spotkania na poligonie, który opuściło "bratnie" wojsko.

    59'35", radio play, 1995