Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Epizod z Narodowym (3) 2009-11-16 28'49", program, 2009

    Epizod z Narodowym (3) 2009-11-16

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W trzecim odcinku Barbara Osterloff przybliża historię czasów, kiedy Teatr Współczesny został połączony z Teatrem Narodowym tworząc w 1955 roku "Państwowe Teatry: Narodowy i Współczesny" pod dyrekcją Erwina Axera.

    Epizod z Narodowym (3) 2009-11-16

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W trzecim odcinku Barbara Osterloff przybliża historię czasów, kiedy Teatr Współczesny został połączony z Teatrem Narodowym tworząc w 1955 roku "Państwowe Teatry: Narodowy i Współczesny" pod dyrekcją Erwina Axera.

    28'49", program, 2009
  • Sprawa jednego konia 51'06", radio play, 1951

    Sprawa jednego konia

    Słuchowisko na podstawie reportażu śledczego Józefa Kuśmierka. Opowiedziana historia jest autentyczna. Oparta została na materiałach zebranych przez autora, dziennikarza i korespondenta terenowego podczas jego powojennych podróży po polskich wsiach. Obraz działalności i wpływów szabrowników, Głównego Urzędu Likwidacyjnego [1946], władz samorządowych i partyjnych w pierwszych latach władzy ludowej w Polsce. Akcja rozpoczyna się jesienią 1948 roku. Dziennikarz słyszy w pociągu rozmowę dwóch kobiet. Jej treść sprawia, że postanawia zbadać sprawę, o której była mowa - spór Leona Zawidowskiego z Zadrzewia z Karolem Koroną z Krzepic o konia.

    Sprawa jednego konia

    Słuchowisko na podstawie reportażu śledczego Józefa Kuśmierka. Opowiedziana historia jest autentyczna. Oparta została na materiałach zebranych przez autora, dziennikarza i korespondenta terenowego podczas jego powojennych podróży po polskich wsiach. Obraz działalności i wpływów szabrowników, Głównego Urzędu Likwidacyjnego [1946], władz samorządowych i partyjnych w pierwszych latach władzy ludowej w Polsce. Akcja rozpoczyna się jesienią 1948 roku. Dziennikarz słyszy w pociągu rozmowę dwóch kobiet. Jej treść sprawia, że postanawia zbadać sprawę, o której była mowa - spór Leona Zawidowskiego z Zadrzewia z Karolem Koroną z Krzepic o konia.

    51'06", radio play, 1951
  • Noc tysięczna i druga 50'45", radio play, 1955

    Noc tysięczna i druga

    Słuchowisko według komedii w jednym akcie "Noc tysiączna druga". Rzecz dzieje się w Castel-Fermo pod Weroną. Jest noc, burza. Do oberży przybywa Roger z Czarnolesia, wrażliwy artysta. Zajmuje jeden z najładniejszych pokoi, z którego rozciąga się przepiękny widok. Roger przeżywa miłosny zawód. Czyta list od swojej ukochanej, mając nadzieję, że ta ustosunkuje się do wyznanych przez niego przed wyjazdem uczuć. Czuje się zawiedziony i zlekceważony gdy okazuje się, że część listu od kochanki to fragment jego listu miłosnego. Przybyła do oberży dama chce skorzystać z pokoju Rogera, aby móc podziwiać piękny widok za oknem. Okazuje się, że ową damą jest Klaudia - jego ukochana.

    Noc tysięczna i druga

    Słuchowisko według komedii w jednym akcie "Noc tysiączna druga". Rzecz dzieje się w Castel-Fermo pod Weroną. Jest noc, burza. Do oberży przybywa Roger z Czarnolesia, wrażliwy artysta. Zajmuje jeden z najładniejszych pokoi, z którego rozciąga się przepiękny widok. Roger przeżywa miłosny zawód. Czyta list od swojej ukochanej, mając nadzieję, że ta ustosunkuje się do wyznanych przez niego przed wyjazdem uczuć. Czuje się zawiedziony i zlekceważony gdy okazuje się, że część listu od kochanki to fragment jego listu miłosnego. Przybyła do oberży dama chce skorzystać z pokoju Rogera, aby móc podziwiać piękny widok za oknem. Okazuje się, że ową damą jest Klaudia - jego ukochana.

    50'45", radio play, 1955
  • Pigmalion 01:33'29", radio play, 1953

    Pigmalion

    Słuchowisko według komedii G.B. Shaw'a "Pigmalion: przygoda romantyczna w pięciu aktach". Profesor Higgins zakłada się ze swym przyjacielem Pickeringiem, że w ciągu 6 miesięcy wprowadzi na salony biedną kwiaciarkę Elizę.

    Pigmalion

    Słuchowisko według komedii G.B. Shaw'a "Pigmalion: przygoda romantyczna w pięciu aktach". Profesor Higgins zakłada się ze swym przyjacielem Pickeringiem, że w ciągu 6 miesięcy wprowadzi na salony biedną kwiaciarkę Elizę.

    01:33'29", radio play, 1953
  • Niedźwiedź 39'53", radio play, 1953

    Niedźwiedź

    Słuchowisko według komedii w jednym akcie Opowieść o tym, jak rodzi się miłość. Do bogatej wdowy przyjeżdża wdowiec, aby odebrać dług zaciągnięty przez jej zmarłego męża. Popowa udaje niedostępną, ale tak naprawdę jest kobietą pełną uczuć i temperamentu. W końcu Smirnow zakochuje się Helenie i o zadłużeniu nie ma już więcej mowy.

    Niedźwiedź

    Słuchowisko według komedii w jednym akcie Opowieść o tym, jak rodzi się miłość. Do bogatej wdowy przyjeżdża wdowiec, aby odebrać dług zaciągnięty przez jej zmarłego męża. Popowa udaje niedostępną, ale tak naprawdę jest kobietą pełną uczuć i temperamentu. W końcu Smirnow zakochuje się Helenie i o zadłużeniu nie ma już więcej mowy.

    39'53", radio play, 1953
  • Wieczór Trzech Króli 01:59'13", radio play, 1951

    Wieczór Trzech Króli

    Słuchowisko według komedii "Wieczór Trzech Króli" Williama Shakespeare'a. Główna bohaterka, Viola rozbija się wraz ze swoim bratem bliźniakiem, Sebastianem u wybrzeży Ilirii. Rodzeństwo jednak traci ze sobą kontakt i nie potrafi się odnaleźć. Viola postanawia przebrać się za mężczyznę i rozpoczyna służbę na dworze księcia Orsino, zakochanego w pięknej damie, Olivii. Książę postanawia więc użyć rozbitka jako posłańca między nimi. Olivia, wierząc, że Viola jest mężczyzną, zakochuje się w niej. Ta zaś podkochuje się w księciu, który uznaje ją za swoją powierniczkę. Kiedy na scenie pojawia się Sebastian, zamieszanie staje się jeszcze większe. Olivia, biorąc Sebastiana za Violę, bierze z nim potajemnie ślub. Kiedy wreszcie na scenie pojawia się cała czwórka, nie ma już wątpliwości, że Viola jest kobietą w przebraniu, a Sebastian jest jej zaginionym bratem Muzykę na motywach staroangielskich opracowała Franciszka Leszczyńska

    Wieczór Trzech Króli

    Słuchowisko według komedii "Wieczór Trzech Króli" Williama Shakespeare'a. Główna bohaterka, Viola rozbija się wraz ze swoim bratem bliźniakiem, Sebastianem u wybrzeży Ilirii. Rodzeństwo jednak traci ze sobą kontakt i nie potrafi się odnaleźć. Viola postanawia przebrać się za mężczyznę i rozpoczyna służbę na dworze księcia Orsino, zakochanego w pięknej damie, Olivii. Książę postanawia więc użyć rozbitka jako posłańca między nimi. Olivia, wierząc, że Viola jest mężczyzną, zakochuje się w niej. Ta zaś podkochuje się w księciu, który uznaje ją za swoją powierniczkę. Kiedy na scenie pojawia się Sebastian, zamieszanie staje się jeszcze większe. Olivia, biorąc Sebastiana za Violę, bierze z nim potajemnie ślub. Kiedy wreszcie na scenie pojawia się cała czwórka, nie ma już wątpliwości, że Viola jest kobietą w przebraniu, a Sebastian jest jej zaginionym bratem Muzykę na motywach staroangielskich opracowała Franciszka Leszczyńska

    01:59'13", radio play, 1951
  • Domek z kart 01:41'57", radio play, 1957

    Domek z kart

    Słuchowisko według dramatu w trzech aktach. Nagranie spektaklu z Państwowego Teatru Współczesnego w Warszawie, z udziałem publiczności, z dnia 30.04.1953 roku, uzupełnione narracją.

    Domek z kart

    Słuchowisko według dramatu w trzech aktach. Nagranie spektaklu z Państwowego Teatru Współczesnego w Warszawie, z udziałem publiczności, z dnia 30.04.1953 roku, uzupełnione narracją.

    01:41'57", radio play, 1957
  • Czy pan istnieje Mr. Johns? 24'35", radio play, 1955

    Czy pan istnieje Mr. Johns?

    Słuchowisko według opowiadania science-fiction Przebieg rozprawy sądowej wytoczonej kierowcy wyścigowemu Jonesowi przez firmę Cybernetyk Company.

    Czy pan istnieje Mr. Johns?

    Słuchowisko według opowiadania science-fiction Przebieg rozprawy sądowej wytoczonej kierowcy wyścigowemu Jonesowi przez firmę Cybernetyk Company.

    24'35", radio play, 1955
  • Bardell contra Pickwik 01:18'00", radio play, 1954

    Bardell contra Pickwik

    Słuchowisko według fragmentu powieści Karola Dickensa "Klub Pickwicka". Satyra na angielski wymiar sprawiedliwości. Przebieg procesu w sprawie wytoczonej przez panią Bardell panu Pickwickowi o niedotrzymanie obietnicy małżeństwa.

    Bardell contra Pickwik

    Słuchowisko według fragmentu powieści Karola Dickensa "Klub Pickwicka". Satyra na angielski wymiar sprawiedliwości. Przebieg procesu w sprawie wytoczonej przez panią Bardell panu Pickwickowi o niedotrzymanie obietnicy małżeństwa.

    01:18'00", radio play, 1954
  • Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna 01:00'04", radio play, 1949

    Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna

    Trzecie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - słuchowisko trzecie / wersja pełna

    Trzecie słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    01:00'04", radio play, 1949
  • Dziady - Salon warszawski, Bal u Senatora 23'00", radio play, 1955

    Dziady - Salon warszawski, Bal u Senatora

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie fragmentów trzeciej części dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    Dziady - Salon warszawski, Bal u Senatora

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie fragmentów trzeciej części dramatu „Dziady” Adama Mickiewicza w reżyserii Tadeusza Łopalewskiego. Materiał ilustrowany jest muzyką Witolda Lutosławskiego.

    23'00", radio play, 1955