Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Przechodzień / napisy francuskie 36'59", documentary film, 1984

    Przechodzień / napisy francuskie

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    Przechodzień / napisy francuskie

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    36'59", documentary film, 1984
  • Przechodzień / napisy rosyjskie 36'59", documentary film, 1984

    Przechodzień / napisy rosyjskie

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    Przechodzień / napisy rosyjskie

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    36'59", documentary film, 1984
  • Przechodzień / napisy polskie 36'59", documentary film, 1984

    Przechodzień / napisy polskie

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    Przechodzień / napisy polskie

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    36'59", documentary film, 1984
  • Przechodzień / napisy angielskie 36'59", documentary film, 1984

    Przechodzień / napisy angielskie

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    Przechodzień / napisy angielskie

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    36'59", documentary film, 1984
  • Przechodzień / napisy niemieckie 36'59", documentary film, 1984

    Przechodzień / napisy niemieckie

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    Przechodzień / napisy niemieckie

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    36'59", documentary film, 1984
  • Człowiek z marmuru 02:34'07", feature film, 1976

    Człowiek z marmuru

    Jest połowa lat 70. Agnieszka, studentka reżyserii, otrzymuje szansę zrobienia swego filmu dyplomowego w telewizji. Temat, na jaki się decyduje, to biografia Mateusza Birkuta, budowniczego Nowej Huty, przodownika pracy sprzed ćwierćwiecza, jednego z lansowanych przez propagandę wzorców osobowych i bohaterów tamtych czasów. Dziewczyna przegląda archiwalne materiały filmowe, rozmawia z ludźmi, którzy go znali i wiele o nim wiedzą. W trakcie swojej pracy odsłania skrywane oblicze tamtej epoki. Dostrzega, że młody robotnik w istocie był przedmiotem wielkiej manipulacji, Birkut, który zorientował się w końcu w swojej roli, zbuntował się a za swój bunt zapłacił nie tylko zrzuceniem z piedestału, ale tez kilkuletnim więzieniem. Od początku sprzeciwiający się całemu niepoprawnemu politycznie przedsięwzięciu redaktor z telewizji na kilka dni przed ukończeniem filmu odbiera Agnieszce kamerę, ekipę i dostęp do materiałów. Film nie powstaje. Dziewczyna po chwili załamania wyrusza jednak na poszukiwanie samego Birkuta, którego dotąd nie udało jej się znaleźć. Dowiaduje się, że jej bohater nie żyje, ale w zamian spotyka jego syna, Maćka Tomczyka, z którym triumfalnie wkracza na telewizyjne korytarze. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Człowiek z marmuru

    Jest połowa lat 70. Agnieszka, studentka reżyserii, otrzymuje szansę zrobienia swego filmu dyplomowego w telewizji. Temat, na jaki się decyduje, to biografia Mateusza Birkuta, budowniczego Nowej Huty, przodownika pracy sprzed ćwierćwiecza, jednego z lansowanych przez propagandę wzorców osobowych i bohaterów tamtych czasów. Dziewczyna przegląda archiwalne materiały filmowe, rozmawia z ludźmi, którzy go znali i wiele o nim wiedzą. W trakcie swojej pracy odsłania skrywane oblicze tamtej epoki. Dostrzega, że młody robotnik w istocie był przedmiotem wielkiej manipulacji, Birkut, który zorientował się w końcu w swojej roli, zbuntował się a za swój bunt zapłacił nie tylko zrzuceniem z piedestału, ale tez kilkuletnim więzieniem. Od początku sprzeciwiający się całemu niepoprawnemu politycznie przedsięwzięciu redaktor z telewizji na kilka dni przed ukończeniem filmu odbiera Agnieszce kamerę, ekipę i dostęp do materiałów. Film nie powstaje. Dziewczyna po chwili załamania wyrusza jednak na poszukiwanie samego Birkuta, którego dotąd nie udało jej się znaleźć. Dowiaduje się, że jej bohater nie żyje, ale w zamian spotyka jego syna, Maćka Tomczyka, z którym triumfalnie wkracza na telewizyjne korytarze. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    02:34'07", feature film, 1976
  • Tristan 1946 01:19'59", radio play, 1996

    Tristan 1946

    Słuchowisko według powieści pod tym samym tytułem Opowieść o miłości i skomplikowanych losach ludzkich po II wojnie światowej nawiązująca do celtyckiej historii miłości Tristana i Izoldy.

    Tristan 1946

    Słuchowisko według powieści pod tym samym tytułem Opowieść o miłości i skomplikowanych losach ludzkich po II wojnie światowej nawiązująca do celtyckiej historii miłości Tristana i Izoldy.

    01:19'59", radio play, 1996
  • Wszystko na sprzedaż 01:35'17", feature film, 1968

    Wszystko na sprzedaż

    Pełnometrażowy film fabularny. Aktor znika w tajemniczych okolicznościach, co zmusza reżysera do zastąpienia go w pewnej karkołomnej scenie kaskaderskiej. Doprowadza to do serii nieprzewidzianych wypadków.

    Wszystko na sprzedaż

    Pełnometrażowy film fabularny. Aktor znika w tajemniczych okolicznościach, co zmusza reżysera do zastąpienia go w pewnej karkołomnej scenie kaskaderskiej. Doprowadza to do serii nieprzewidzianych wypadków.

    01:35'17", feature film, 1968
  • Wyjdę, kiedy zechcę ... Ninateka
    11'00", statement, 2013

    Wyjdę, kiedy zechcę ...

    Notacje jest to audycja cykliczna, w której osoby zasłużone Polsce (m.in. naukowcy, artyści) opowiadają o ważnych wydarzeniach ze swojego życia. Gościem odcinka jest aktorka Irena Laskowska.

    Wyjdę, kiedy zechcę ...

    Notacje jest to audycja cykliczna, w której osoby zasłużone Polsce (m.in. naukowcy, artyści) opowiadają o ważnych wydarzeniach ze swojego życia. Gościem odcinka jest aktorka Irena Laskowska.

    Ninateka
    11'00", statement, 2013
  • Przechodzień Ninateka
    36'59", documentary film, 1984

    Przechodzień

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    Przechodzień

    Na tle zdjęć z epoki, zainscenizowanych scenek towarzyskich i kadrów filmowych Tadeusz Konwicki opowiada historię swojego życia.

    Ninateka
    36'59", documentary film, 1984