Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • L’Art du violon 2000-12-16 25'27", program, 2000

    L’Art du violon 2000-12-16

    Audycja Stefana Riegera o filmie „L'Art du violon” francuskiego skrzypka, eseisty i reżysera Bruna Monsaingeona.

    L’Art du violon 2000-12-16

    Audycja Stefana Riegera o filmie „L'Art du violon” francuskiego skrzypka, eseisty i reżysera Bruna Monsaingeona.

    25'27", program, 2000
  • Kameralny, czasy łódzkie (1) 2009-10-12 27'18", program, 2009

    Kameralny, czasy łódzkie (1) 2009-10-12

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W pierwszym odcinku Barbara Osterloff przybliża historię początków Teatru, którego pierwsza siedziba mieściła się w Łodzi i działała pod szyldem Teatru Kameralnego.

    Kameralny, czasy łódzkie (1) 2009-10-12

    Cykliczna audycja o charakterze publicystycznym zrealizowana z okazji 60. rocznicy utworzenia Teatru Współczesnego w Warszawie. W pierwszym odcinku Barbara Osterloff przybliża historię początków Teatru, którego pierwsza siedziba mieściła się w Łodzi i działała pod szyldem Teatru Kameralnego.

    27'18", program, 2009
  • Uczeń diabła 01:18'41", radio play, 1972

    Uczeń diabła

    Słuchowisko według sztuki George'a Bernarda Shawa "Uczeń diabła". Akcja rozgrywa się w Ameryce, w 1778 roku, w czasie wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych z Anglikami.. W mieszczańskiej rodzinie Dudgeonów umiera ojciec. Podczas odczytania jego testamentu gromadzi się cała rodzina, łącznie ze stryjostwem. Przybywa też młody Ryszard, niemal wyklęty przez matkę z powodu swego ateizmu, libertyńskiego stylu życia i otwartej krytyki kołtuństwa swej rodziny. Właśnie dlatego nadano mu przezwisko "uczeń diabła". Zgodnie z testamentem to właśnie Ryszard otrzymuje większą część majątku. Pastor Anderson, także obecny przy odczytywaniu testamentu Tymoteusza Dudgeona, ostrzega Ryszarda przed grożącym mu ze strony Anglików niebezpieczeństwem, gdyby nadal zachowywał się jak dotychczas. W czasie pobytu Ryszarda w domu Andersonów przybywa wojsko angielskie z nakazem aresztowania buntowniczego pastora. Ryszard, ku zdumieniu żony pastora, podaje się za jej męża i trafia do więzienia. Unikna śmierci dzięki interwencji kapitana amerykańskiej policji Antoniego Andersona [wcześniej pastora] i staje się bohaterem.

    Uczeń diabła

    Słuchowisko według sztuki George'a Bernarda Shawa "Uczeń diabła". Akcja rozgrywa się w Ameryce, w 1778 roku, w czasie wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych z Anglikami.. W mieszczańskiej rodzinie Dudgeonów umiera ojciec. Podczas odczytania jego testamentu gromadzi się cała rodzina, łącznie ze stryjostwem. Przybywa też młody Ryszard, niemal wyklęty przez matkę z powodu swego ateizmu, libertyńskiego stylu życia i otwartej krytyki kołtuństwa swej rodziny. Właśnie dlatego nadano mu przezwisko "uczeń diabła". Zgodnie z testamentem to właśnie Ryszard otrzymuje większą część majątku. Pastor Anderson, także obecny przy odczytywaniu testamentu Tymoteusza Dudgeona, ostrzega Ryszarda przed grożącym mu ze strony Anglików niebezpieczeństwem, gdyby nadal zachowywał się jak dotychczas. W czasie pobytu Ryszarda w domu Andersonów przybywa wojsko angielskie z nakazem aresztowania buntowniczego pastora. Ryszard, ku zdumieniu żony pastora, podaje się za jej męża i trafia do więzienia. Unikna śmierci dzięki interwencji kapitana amerykańskiej policji Antoniego Andersona [wcześniej pastora] i staje się bohaterem.

    01:18'41", radio play, 1972
  • Pigmalion 01:33'29", radio play, 1953

    Pigmalion

    Słuchowisko według komedii G.B. Shaw'a "Pigmalion: przygoda romantyczna w pięciu aktach". Profesor Higgins zakłada się ze swym przyjacielem Pickeringiem, że w ciągu 6 miesięcy wprowadzi na salony biedną kwiaciarkę Elizę.

    Pigmalion

    Słuchowisko według komedii G.B. Shaw'a "Pigmalion: przygoda romantyczna w pięciu aktach". Profesor Higgins zakłada się ze swym przyjacielem Pickeringiem, że w ciągu 6 miesięcy wprowadzi na salony biedną kwiaciarkę Elizę.

    01:33'29", radio play, 1953
  • George Bernard Shaw (3) Ninateka
    09'12", program, 1996

    George Bernard Shaw (3)

    Trzeci odcinek cyklicznej audycji o charakterze kulturalnym, emitowanej w Polskim Radiu, poświęconej twórczości irlandzkiego dramaturga George'a Bernarda Shawa.

    George Bernard Shaw (3)

    Trzeci odcinek cyklicznej audycji o charakterze kulturalnym, emitowanej w Polskim Radiu, poświęconej twórczości irlandzkiego dramaturga George'a Bernarda Shawa.

    Ninateka
    09'12", program, 1996
  • George Bernard Shaw (2) Ninateka
    09'13", program, 1996

    George Bernard Shaw (2)

    Drugi odcinek cyklicznej audycji o charakterze kulturalnym, emitowanej w Polskim Radiu, poświęconej twórczości irlandzkiego dramaturga George'a Bernarda Shawa.

    George Bernard Shaw (2)

    Drugi odcinek cyklicznej audycji o charakterze kulturalnym, emitowanej w Polskim Radiu, poświęconej twórczości irlandzkiego dramaturga George'a Bernarda Shawa.

    Ninateka
    09'13", program, 1996
  • George Bernard Shaw (1) Ninateka
    09'35", program, 1996

    George Bernard Shaw (1)

    Pierwszy odcinek cyklicznej audycji o charakterze kulturalnym, emitowanej w Polskim Radiu, poświęconej twórczości irlandzkiego dramaturga George'a Bernarda Shawa.

    George Bernard Shaw (1)

    Pierwszy odcinek cyklicznej audycji o charakterze kulturalnym, emitowanej w Polskim Radiu, poświęconej twórczości irlandzkiego dramaturga George'a Bernarda Shawa.

    Ninateka
    09'35", program, 1996
  • George Bernard Shaw (5) Ninateka
    08'35", program, 1996

    George Bernard Shaw (5)

    Piąty odcinek cyklicznej audycji o charakterze kulturalnym, emitowanej w Polskim Radiu, poświęconej twórczości irlandzkiego dramaturga George'a Bernarda Shawa.

    George Bernard Shaw (5)

    Piąty odcinek cyklicznej audycji o charakterze kulturalnym, emitowanej w Polskim Radiu, poświęconej twórczości irlandzkiego dramaturga George'a Bernarda Shawa.

    Ninateka
    08'35", program, 1996
  • George Bernard Shaw (4) Ninateka
    08'41", program, 1996

    George Bernard Shaw (4)

    Czwarty odcinek cyklicznej audycji o charakterze kulturalnym, emitowanej w Polskim Radiu, poświęconej twórczości irlandzkiego dramaturga George'a Bernarda Shawa.

    George Bernard Shaw (4)

    Czwarty odcinek cyklicznej audycji o charakterze kulturalnym, emitowanej w Polskim Radiu, poświęconej twórczości irlandzkiego dramaturga George'a Bernarda Shawa.

    Ninateka
    08'41", program, 1996