Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Szkoła kobiet 01:16'30", radio play, 1968

    Szkoła kobiet

    Słuchowisko według komedii będącej przeróbką komedii Moliera, w pięciu aktach pod tym samym tytułem. Nie jest to zwykły przekład. Autor przenosi akcję sztuki do Polski sobie współczesnej, nadaje koloryt lokalnym sytuacjom, a postaciom - nie tylko strój i mowę, ale i rysy charakteru specyficznie sarmackie. Rzecz dzieje się w osiemnastowiecznej Warszawie. Zalotnik Anusi i jego służący "dzwonią ostrogami", Anzelm pragnie ożenić się ze swoją wychowanicą, a służący Anzelma otrzymują mazurskie imiona Maćka i Bartka. Piosenki w wykonaniu aktorów; muzyka Zbigniewa Wiszniewskiego, brak danych o wykonawcach: - Syrena głosem swym zwodnicza, Anonim [0.16-] My pięknych pociech tysiącami mamy... - Daremnie się mężu biedzisz, nigdy żony nie wyśledzisz..., Anonim [7.53-8.30] - Wieczory, Franciszek Bohomolec [32.37-34.32] Wdzięczne wieczory, rozkoszne me chwile...

    Szkoła kobiet

    Słuchowisko według komedii będącej przeróbką komedii Moliera, w pięciu aktach pod tym samym tytułem. Nie jest to zwykły przekład. Autor przenosi akcję sztuki do Polski sobie współczesnej, nadaje koloryt lokalnym sytuacjom, a postaciom - nie tylko strój i mowę, ale i rysy charakteru specyficznie sarmackie. Rzecz dzieje się w osiemnastowiecznej Warszawie. Zalotnik Anusi i jego służący "dzwonią ostrogami", Anzelm pragnie ożenić się ze swoją wychowanicą, a służący Anzelma otrzymują mazurskie imiona Maćka i Bartka. Piosenki w wykonaniu aktorów; muzyka Zbigniewa Wiszniewskiego, brak danych o wykonawcach: - Syrena głosem swym zwodnicza, Anonim [0.16-] My pięknych pociech tysiącami mamy... - Daremnie się mężu biedzisz, nigdy żony nie wyśledzisz..., Anonim [7.53-8.30] - Wieczory, Franciszek Bohomolec [32.37-34.32] Wdzięczne wieczory, rozkoszne me chwile...

    01:16'30", radio play, 1968
  • Polonus w opałach 42'09", radio play, 1972

    Polonus w opałach

    Słuchowisko oryginalne Pełny tytuł: Polonus w opałach czyli facecycja w sosie diabelskim na skórze osobistej przez świadka naocznego, niejakiego Wędrowca-Kronikarza, trojga imion: Kalasantego, Józefa, Seweryna - zakonotowana... Groteskowa wędrówka współczesnego Polaka po piekle, w którym wiele historycznych postaci. Gorzki rozrachunek z narodowymi wadami.

    Polonus w opałach

    Słuchowisko oryginalne Pełny tytuł: Polonus w opałach czyli facecycja w sosie diabelskim na skórze osobistej przez świadka naocznego, niejakiego Wędrowca-Kronikarza, trojga imion: Kalasantego, Józefa, Seweryna - zakonotowana... Groteskowa wędrówka współczesnego Polaka po piekle, w którym wiele historycznych postaci. Gorzki rozrachunek z narodowymi wadami.

    42'09", radio play, 1972
  • Mgła 43'00", radio play, 1981

    Mgła

    Metaforyczna groteska o ludziach różnych profesji i zainteresowań, którzy ustawiają się w kolejkę w czasie gęstej mgły nie wiedząc po co i dlaczego. Kiedy mgła ustępuje, okazuje się, że stali zupełnie bez sensu i czekali na coś czego nie ma.

    Mgła

    Metaforyczna groteska o ludziach różnych profesji i zainteresowań, którzy ustawiają się w kolejkę w czasie gęstej mgły nie wiedząc po co i dlaczego. Kiedy mgła ustępuje, okazuje się, że stali zupełnie bez sensu i czekali na coś czego nie ma.

    43'00", radio play, 1981
  • Kto zabił Palomina Molero 01:21'45", radio play, 1997

    Kto zabił Palomina Molero

    Powieść o skorumpowanym i przestępczym społeczeństwie południowoamerykańskim. Kiedy w makabryczny sposób zamordowany zostaje młodziutki śpiewak boler, tropem zbrodniczej zagadki podąża dwójka nietypowych policjantów.

    Kto zabił Palomina Molero

    Powieść o skorumpowanym i przestępczym społeczeństwie południowoamerykańskim. Kiedy w makabryczny sposób zamordowany zostaje młodziutki śpiewak boler, tropem zbrodniczej zagadki podąża dwójka nietypowych policjantów.

    01:21'45", radio play, 1997
  • Kaktus 40'25", radio play, 1985

    Kaktus

    Słuchowisko oryginalne Rzecz dzieje się w przedziale pociągu osobowego.

    Kaktus

    Słuchowisko oryginalne Rzecz dzieje się w przedziale pociągu osobowego.

    40'25", radio play, 1985
  • Hernani 01:21'01", radio play, 1977

    Hernani

    Słuchowisko według dramatu, w pięciu aktach, Wiktora Hugo "Hernani, czyli honor kastylijski". Akcja dramatu rozgrywa się w 1519 w Hiszpanii. O rękę pięknej doni Sol ubiegają się stary szlachcic Ruy Gomez, zbójca Hernani (w istocie przebrany szlachcic) oraz don Carlos, w rzeczywistości król Karol I

    Hernani

    Słuchowisko według dramatu, w pięciu aktach, Wiktora Hugo "Hernani, czyli honor kastylijski". Akcja dramatu rozgrywa się w 1519 w Hiszpanii. O rękę pięknej doni Sol ubiegają się stary szlachcic Ruy Gomez, zbójca Hernani (w istocie przebrany szlachcic) oraz don Carlos, w rzeczywistości król Karol I

    01:21'01", radio play, 1977