Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • "Biesy" po latach Ninateka
    52'24", documentary film, 2013

    "Biesy" po latach

    Film dokumentujący proces powstawania i prezentujący zachowane fragmenty sceniczne, wspomnienia aktorów i twórców spektaklu „Biesy” wystawionego w Starym Teatrze w Krakowie w 1971 roku.

    "Biesy" po latach

    Film dokumentujący proces powstawania i prezentujący zachowane fragmenty sceniczne, wspomnienia aktorów i twórców spektaklu „Biesy” wystawionego w Starym Teatrze w Krakowie w 1971 roku.

    Ninateka
    52'24", documentary film, 2013
  • „Demons" (the Possessed) a retrospect / napisy angielskie 52'24", documentary film, 2013

    „Demons" (the Possessed) a retrospect / napisy angielskie

    Film dokumentujący proces powstawania i prezentujący zachowane fragmenty sceniczne, wspomnienia aktorów i twórców spektaklu „Biesy” wystawionego w Starym Teatrze w Krakowie w 1971 roku.

    „Demons" (the Possessed) a retrospect / napisy angielskie

    Film dokumentujący proces powstawania i prezentujący zachowane fragmenty sceniczne, wspomnienia aktorów i twórców spektaklu „Biesy” wystawionego w Starym Teatrze w Krakowie w 1971 roku.

    52'24", documentary film, 2013
  • Amator Ninateka
    01:48'36", feature film, 1979

    Amator

    Film po rekonstrukcji cyfrowej obrazu i dźwięku. Filip Mosz, zaopatrzeniowiec w zakładzie przemysłowym w podkrakowskim miasteczku, kupuje amatorską kamerę filmową, aby rejestrować kolejne miesiące życia swojej nowo narodzonej córeczki. Wieść o zakupie obiega zakład pracy. Filip otrzymuje od dyrektora propozycje nakręcenia filmu dokumentującego uroczystości z okazji 25-lecia istnienia przedsiębiorstwa. Bohater po pierwszym sukcesie angażuje się w tworzenie amatorskiego klubu filmowego, nawiązuje także kontakty z profesjonalnymi filmowcami. (opis filmu pochodzi z broszury Filmoteka Szkolna)

    Amator

    Film po rekonstrukcji cyfrowej obrazu i dźwięku. Filip Mosz, zaopatrzeniowiec w zakładzie przemysłowym w podkrakowskim miasteczku, kupuje amatorską kamerę filmową, aby rejestrować kolejne miesiące życia swojej nowo narodzonej córeczki. Wieść o zakupie obiega zakład pracy. Filip otrzymuje od dyrektora propozycje nakręcenia filmu dokumentującego uroczystości z okazji 25-lecia istnienia przedsiębiorstwa. Bohater po pierwszym sukcesie angażuje się w tworzenie amatorskiego klubu filmowego, nawiązuje także kontakty z profesjonalnymi filmowcami. (opis filmu pochodzi z broszury Filmoteka Szkolna)

    Ninateka
    01:48'36", feature film, 1979
  • Bez znieczulenia 01:50'39", feature film, 1978

    Bez znieczulenia

    Bohaterami filmu jest Jerzy Michałowski, znany korespondent zagraniczny, występujący w programie „Trzech na jednego.”

    Bez znieczulenia

    Bohaterami filmu jest Jerzy Michałowski, znany korespondent zagraniczny, występujący w programie „Trzech na jednego.”

    01:50'39", feature film, 1978
  • Człowiek z marmuru 02:34'07", feature film, 1976

    Człowiek z marmuru

    Jest połowa lat 70. Agnieszka, studentka reżyserii, otrzymuje szansę zrobienia swego filmu dyplomowego w telewizji. Temat, na jaki się decyduje, to biografia Mateusza Birkuta, budowniczego Nowej Huty, przodownika pracy sprzed ćwierćwiecza, jednego z lansowanych przez propagandę wzorców osobowych i bohaterów tamtych czasów. Dziewczyna przegląda archiwalne materiały filmowe, rozmawia z ludźmi, którzy go znali i wiele o nim wiedzą. W trakcie swojej pracy odsłania skrywane oblicze tamtej epoki. Dostrzega, że młody robotnik w istocie był przedmiotem wielkiej manipulacji, Birkut, który zorientował się w końcu w swojej roli, zbuntował się a za swój bunt zapłacił nie tylko zrzuceniem z piedestału, ale tez kilkuletnim więzieniem. Od początku sprzeciwiający się całemu niepoprawnemu politycznie przedsięwzięciu redaktor z telewizji na kilka dni przed ukończeniem filmu odbiera Agnieszce kamerę, ekipę i dostęp do materiałów. Film nie powstaje. Dziewczyna po chwili załamania wyrusza jednak na poszukiwanie samego Birkuta, którego dotąd nie udało jej się znaleźć. Dowiaduje się, że jej bohater nie żyje, ale w zamian spotyka jego syna, Maćka Tomczyka, z którym triumfalnie wkracza na telewizyjne korytarze. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Człowiek z marmuru

    Jest połowa lat 70. Agnieszka, studentka reżyserii, otrzymuje szansę zrobienia swego filmu dyplomowego w telewizji. Temat, na jaki się decyduje, to biografia Mateusza Birkuta, budowniczego Nowej Huty, przodownika pracy sprzed ćwierćwiecza, jednego z lansowanych przez propagandę wzorców osobowych i bohaterów tamtych czasów. Dziewczyna przegląda archiwalne materiały filmowe, rozmawia z ludźmi, którzy go znali i wiele o nim wiedzą. W trakcie swojej pracy odsłania skrywane oblicze tamtej epoki. Dostrzega, że młody robotnik w istocie był przedmiotem wielkiej manipulacji, Birkut, który zorientował się w końcu w swojej roli, zbuntował się a za swój bunt zapłacił nie tylko zrzuceniem z piedestału, ale tez kilkuletnim więzieniem. Od początku sprzeciwiający się całemu niepoprawnemu politycznie przedsięwzięciu redaktor z telewizji na kilka dni przed ukończeniem filmu odbiera Agnieszce kamerę, ekipę i dostęp do materiałów. Film nie powstaje. Dziewczyna po chwili załamania wyrusza jednak na poszukiwanie samego Birkuta, którego dotąd nie udało jej się znaleźć. Dowiaduje się, że jej bohater nie żyje, ale w zamian spotyka jego syna, Maćka Tomczyka, z którym triumfalnie wkracza na telewizyjne korytarze. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    02:34'07", feature film, 1976