Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Hiszpanka Ninateka
    02:00'47", feature film, 2015

    Hiszpanka

    Film fabularny przedstawiający czasy powstania wielkopolskiego w latach 1918- 1919. Przewodnim wątkiem jest próba powrotu polskiego pianisty i polityka Ignacego Jana Paderewskiego do Polski. Pracujący dla pruskiej armii Doktor Manfred Abuse chce przeszkodzić artyście w dotarciu do ojczyzny.

    Hiszpanka

    Film fabularny przedstawiający czasy powstania wielkopolskiego w latach 1918- 1919. Przewodnim wątkiem jest próba powrotu polskiego pianisty i polityka Ignacego Jana Paderewskiego do Polski. Pracujący dla pruskiej armii Doktor Manfred Abuse chce przeszkodzić artyście w dotarciu do ojczyzny.

    Ninateka
    02:00'47", feature film, 2015
  • Spirala 01:27'28", feature film, 1978

    Spirala

    Tomasz ma zaledwie 40 lat i zawsze wierzył w swoją niepohamowana witalność. Choroba niszczy jego karierę. Nie jest w stanie zaakceptować swojej sytuacji. Nie może żyć ze swoją chorobą i decyduje się na popełnienie samobójstwa w górach. Mieszkańcy schroniska w którym się zatrzymał zauważają jego brak i wyruszają na poszukiwanie. Do poszukiwań przyłączają się żołnierze i ratownicy GOPR. Mężczyznę udaje się odnaleźć i trafia do szpitala. W szpitalu odwiedzają go poznani w górach ludzie i i usiłują wesprzeć psychicznie. Pewnego dnia korzystając z nieuwagi personelu, Tomasz otwiera okno i kładzie się na parapecie.

    Spirala

    Tomasz ma zaledwie 40 lat i zawsze wierzył w swoją niepohamowana witalność. Choroba niszczy jego karierę. Nie jest w stanie zaakceptować swojej sytuacji. Nie może żyć ze swoją chorobą i decyduje się na popełnienie samobójstwa w górach. Mieszkańcy schroniska w którym się zatrzymał zauważają jego brak i wyruszają na poszukiwanie. Do poszukiwań przyłączają się żołnierze i ratownicy GOPR. Mężczyznę udaje się odnaleźć i trafia do szpitala. W szpitalu odwiedzają go poznani w górach ludzie i i usiłują wesprzeć psychicznie. Pewnego dnia korzystając z nieuwagi personelu, Tomasz otwiera okno i kładzie się na parapecie.

    01:27'28", feature film, 1978
  • Szkoła kobiet 01:16'30", radio play, 1968

    Szkoła kobiet

    Słuchowisko według komedii będącej przeróbką komedii Moliera, w pięciu aktach pod tym samym tytułem. Nie jest to zwykły przekład. Autor przenosi akcję sztuki do Polski sobie współczesnej, nadaje koloryt lokalnym sytuacjom, a postaciom - nie tylko strój i mowę, ale i rysy charakteru specyficznie sarmackie. Rzecz dzieje się w osiemnastowiecznej Warszawie. Zalotnik Anusi i jego służący "dzwonią ostrogami", Anzelm pragnie ożenić się ze swoją wychowanicą, a służący Anzelma otrzymują mazurskie imiona Maćka i Bartka. Piosenki w wykonaniu aktorów; muzyka Zbigniewa Wiszniewskiego, brak danych o wykonawcach: - Syrena głosem swym zwodnicza, Anonim [0.16-] My pięknych pociech tysiącami mamy... - Daremnie się mężu biedzisz, nigdy żony nie wyśledzisz..., Anonim [7.53-8.30] - Wieczory, Franciszek Bohomolec [32.37-34.32] Wdzięczne wieczory, rozkoszne me chwile...

    Szkoła kobiet

    Słuchowisko według komedii będącej przeróbką komedii Moliera, w pięciu aktach pod tym samym tytułem. Nie jest to zwykły przekład. Autor przenosi akcję sztuki do Polski sobie współczesnej, nadaje koloryt lokalnym sytuacjom, a postaciom - nie tylko strój i mowę, ale i rysy charakteru specyficznie sarmackie. Rzecz dzieje się w osiemnastowiecznej Warszawie. Zalotnik Anusi i jego służący "dzwonią ostrogami", Anzelm pragnie ożenić się ze swoją wychowanicą, a służący Anzelma otrzymują mazurskie imiona Maćka i Bartka. Piosenki w wykonaniu aktorów; muzyka Zbigniewa Wiszniewskiego, brak danych o wykonawcach: - Syrena głosem swym zwodnicza, Anonim [0.16-] My pięknych pociech tysiącami mamy... - Daremnie się mężu biedzisz, nigdy żony nie wyśledzisz..., Anonim [7.53-8.30] - Wieczory, Franciszek Bohomolec [32.37-34.32] Wdzięczne wieczory, rozkoszne me chwile...

    01:16'30", radio play, 1968
  • Partita na instrument drewniany 48'22", radio play, 1962

    Partita na instrument drewniany

    Słuchowisko według dramatu. Dramat człowieka postawionego wobec konieczności współudziału w zbrodni i znajdującego w sobie dość sił moralnych, aby się jej przeciwstawić. Akcja rozgrywa się podczas okupacji, a bohaterem jest cieśla budujący szubienice dla uwięzionych partyzantów.

    Partita na instrument drewniany

    Słuchowisko według dramatu. Dramat człowieka postawionego wobec konieczności współudziału w zbrodni i znajdującego w sobie dość sił moralnych, aby się jej przeciwstawić. Akcja rozgrywa się podczas okupacji, a bohaterem jest cieśla budujący szubienice dla uwięzionych partyzantów.

    48'22", radio play, 1962
  • Księżyc 40'21", radio play, 1967

    Księżyc

    Słuchowisko oryginalne. Opowieść o odwiecznym prawie człowieka do marzeń. Akcja toczy się w czasie wojny domowej w Rosji. Biały oficer jest prowadzony przez dwóch konwojentów, Pietruchowa i jego wnuka Aloszę, za miasto na rozstrzelanie. Rozmowa jaką prowadzą staje się pretekstem do ukazania dwóch, przeciwstawnych postaw i skrajnie odmiennych światów jakie reprezentują. Atak oddziału białogwardzistów odwraca role. Oficer zostaje uratowany, a konwojenci powieszeni.

    Księżyc

    Słuchowisko oryginalne. Opowieść o odwiecznym prawie człowieka do marzeń. Akcja toczy się w czasie wojny domowej w Rosji. Biały oficer jest prowadzony przez dwóch konwojentów, Pietruchowa i jego wnuka Aloszę, za miasto na rozstrzelanie. Rozmowa jaką prowadzą staje się pretekstem do ukazania dwóch, przeciwstawnych postaw i skrajnie odmiennych światów jakie reprezentują. Atak oddziału białogwardzistów odwraca role. Oficer zostaje uratowany, a konwojenci powieszeni.

    40'21", radio play, 1967
  • Wiosenne wody 01:01'56", radio play, 1966

    Wiosenne wody

    Słuchowisko według powieści Iwana Turgieniewa "Wiosenne wody". Historia pierwszej, niespełnionej miłości młodego rosyjskiego szlachcica Dymitra Sanina do urodziwej Włoszki Gemmy Roselli.

    Wiosenne wody

    Słuchowisko według powieści Iwana Turgieniewa "Wiosenne wody". Historia pierwszej, niespełnionej miłości młodego rosyjskiego szlachcica Dymitra Sanina do urodziwej Włoszki Gemmy Roselli.

    01:01'56", radio play, 1966
  • Hernani 01:21'01", radio play, 1977

    Hernani

    Słuchowisko według dramatu, w pięciu aktach, Wiktora Hugo "Hernani, czyli honor kastylijski". Akcja dramatu rozgrywa się w 1519 w Hiszpanii. O rękę pięknej doni Sol ubiegają się stary szlachcic Ruy Gomez, zbójca Hernani (w istocie przebrany szlachcic) oraz don Carlos, w rzeczywistości król Karol I

    Hernani

    Słuchowisko według dramatu, w pięciu aktach, Wiktora Hugo "Hernani, czyli honor kastylijski". Akcja dramatu rozgrywa się w 1519 w Hiszpanii. O rękę pięknej doni Sol ubiegają się stary szlachcic Ruy Gomez, zbójca Hernani (w istocie przebrany szlachcic) oraz don Carlos, w rzeczywistości król Karol I

    01:21'01", radio play, 1977
  • Realizatorzy Pana Tadeusza (6) 12'57", statement, 1998

    Realizatorzy Pana Tadeusza (6)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Wspomnienia Andrzeja Szenajcha poświęcone pracy przy filmie Andrzeja Wajdy p.t. „Pan Tadeusz”.

    Realizatorzy Pana Tadeusza (6)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Wspomnienia Andrzeja Szenajcha poświęcone pracy przy filmie Andrzeja Wajdy p.t. „Pan Tadeusz”.

    12'57", statement, 1998
  • Realizatorzy Pana Tadeusza (7) 13'08", statement, 1998

    Realizatorzy Pana Tadeusza (7)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Wspomnienia Andrzeja Szenajcha poświęcone pracy przy filmie Andrzeja Wajdy p.t. „Pan Tadeusz”.

    Realizatorzy Pana Tadeusza (7)

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. Wspomnienia Andrzeja Szenajcha poświęcone pracy przy filmie Andrzeja Wajdy p.t. „Pan Tadeusz”.

    13'08", statement, 1998
  • Baryton 01:33'52", feature film, 1984

    Baryton

    Historia śpiewaka operowego Taviatiniego, który przyjeżdża do Polski, do swojego miasta rodzinnego. Po bankiecie wielki mistrz traci głos. Kochanek jego żony próbuje mu pomóc - ale ma w tym swoje cele. Tavianini otaczony ludźmi o wątpliwej moralności, nieuchronnie zmierza ku przepaści.

    Baryton

    Historia śpiewaka operowego Taviatiniego, który przyjeżdża do Polski, do swojego miasta rodzinnego. Po bankiecie wielki mistrz traci głos. Kochanek jego żony próbuje mu pomóc - ale ma w tym swoje cele. Tavianini otaczony ludźmi o wątpliwej moralności, nieuchronnie zmierza ku przepaści.

    01:33'52", feature film, 1984
  • Epilog norymberski 1969-11-24 Ninateka
    02:06'02", play, 1969

    Epilog norymberski 1969-11-24

    Rejestracja spektaklu teatralnego przedstawiającego rekonstrukcję procesu trwającego od 20 listopada 1945 roku do 1 października roku 1946 i wytoczonego przed Międzynarodowym Trybunałem Wojskowym w Norymberdze.

    Epilog norymberski 1969-11-24

    Rejestracja spektaklu teatralnego przedstawiającego rekonstrukcję procesu trwającego od 20 listopada 1945 roku do 1 października roku 1946 i wytoczonego przed Międzynarodowym Trybunałem Wojskowym w Norymberdze.

    Ninateka
    02:06'02", play, 1969
  • Trzy opowiadania 48'00", play, 1965

    Trzy opowiadania

    Rejestracja spektaklu teatralnego przedstawiającego tytułowe trzy opowiadania: „Złoczyńca", „Drogi pies", „Narzeczony i Ojczulek".

    Trzy opowiadania

    Rejestracja spektaklu teatralnego przedstawiającego tytułowe trzy opowiadania: „Złoczyńca", „Drogi pies", „Narzeczony i Ojczulek".

    48'00", play, 1965
  • Mistrz 1966-10-07 01:17'07", play, 1966

    Mistrz 1966-10-07

    Rejestracja spektaklu teatralnego na podstawie dramatu Zdzisława Skowrońskiego. Przedstawia wydarzenia rozgrywające się pod koniec II wojny światowej w 1944 roku. Grupa warszawiaków ukrywa się w podmiejskim dworze należącym do nauczycielki.

    Mistrz 1966-10-07

    Rejestracja spektaklu teatralnego na podstawie dramatu Zdzisława Skowrońskiego. Przedstawia wydarzenia rozgrywające się pod koniec II wojny światowej w 1944 roku. Grupa warszawiaków ukrywa się w podmiejskim dworze należącym do nauczycielki.

    01:17'07", play, 1966