Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Zabić motyla 2012-10-20 45'58", radio play, 2012

    Zabić motyla 2012-10-20

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie powieści „Miraż” Zbigniewa Wojnarowskiego, którego premierowa emisja odbyła się 20 października 2012 roku w ramach cyklu Teatr Polskiego Radia w Programie Pierwszym. Utwór stanowi próbę wniknięcia w podświadomość historyczną Polaków.

    Zabić motyla 2012-10-20

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie powieści „Miraż” Zbigniewa Wojnarowskiego, którego premierowa emisja odbyła się 20 października 2012 roku w ramach cyklu Teatr Polskiego Radia w Programie Pierwszym. Utwór stanowi próbę wniknięcia w podświadomość historyczną Polaków.

    45'58", radio play, 2012
  • Wujaszek Wania 03'52", musical and spoken-word piece, 2009

    Wujaszek Wania

    Rejestracja fragmentu muzyki Stanisława Radwana do spektaklu „Wujaszek Wania” w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Interpretacji dokonuje zespół muzyczny Teatru Narodowego w Warszawie pod kierownictwem Mirosława Jastrzębskiego.

    Wujaszek Wania

    Rejestracja fragmentu muzyki Stanisława Radwana do spektaklu „Wujaszek Wania” w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Interpretacji dokonuje zespół muzyczny Teatru Narodowego w Warszawie pod kierownictwem Mirosława Jastrzębskiego.

    03'52", musical and spoken-word piece, 2009
  • Tak zwana ludzkość w obłędzie 06'31", musical and spoken-word piece, 2009

    Tak zwana ludzkość w obłędzie

    Rejestracja fragmentu muzyki Stanisława Radwana do spektaklu „Tak zwana ludzkość w obłędzie” w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Interpretacji dokonuje zespół muzyczny Teatru Narodowego w Warszawie pod kierownictwem Mirosława Jastrzębskiego.

    Tak zwana ludzkość w obłędzie

    Rejestracja fragmentu muzyki Stanisława Radwana do spektaklu „Tak zwana ludzkość w obłędzie” w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Interpretacji dokonuje zespół muzyczny Teatru Narodowego w Warszawie pod kierownictwem Mirosława Jastrzębskiego.

    06'31", musical and spoken-word piece, 2009
  • Śmierć w starych dekoracjach 02'11", musical and spoken-word piece, 2009

    Śmierć w starych dekoracjach

    Rejestracja fragmentu muzyki Stanisława Radwana do spektaklu „Śmierć w starych dekoracjach” w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Interpretacji dokonuje zespół muzyczny Teatru Narodowego w Warszawie pod kierownictwem Mirosława Jastrzębskiego.

    Śmierć w starych dekoracjach

    Rejestracja fragmentu muzyki Stanisława Radwana do spektaklu „Śmierć w starych dekoracjach” w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Interpretacji dokonuje zespół muzyczny Teatru Narodowego w Warszawie pod kierownictwem Mirosława Jastrzębskiego.

    02'11", musical and spoken-word piece, 2009
  • Śmierć Dantona 01:14'56", radio play, 2010

    Śmierć Dantona

    Słuchowisko według dramatu. Dramat Büchnera przypomina, że tysiące ofiar Rewolucji Francuskiej nie nauczyły społeczności ludzkiej niczego. Po niej nastąpiły jeszcze większe, pochłaniające już miliony, hekatomby wojen i rewolucji, ustrojów totalitarnych i czystek etnicznych. Może to przypomnienie każe nam bardziej docenić, bezkrwawą likwidację komunizmu, przy wszystkich zastrzeżeniach jakie mamy do stanu życia publicznego i politycznego w Polsce. Niech zabrzmi też jak ostrzeżenie, bo jak o słowach rzucanych z mównicy przez Robespierra powiada Danton: …tak się hebluje deski na gilotynę!. Autor pochyla się nad losem człowieka i pokazuje tragedie, jakimi owocuje bezwzględne dążenie do osiągnięcia celów politycznych. Bohaterowie dramatu mają krew na rękach. Danton nie jest niewinną ofiarą, a Robespierre i Komitet Ocalenia Publicznego skazują go na śmierć przy pomocy Trybunału Rewolucyjnego, który sam stworzył. Obydwaj odczuwają wyrzuty sumienia, ale w imię zasady "cel uświęca środki" podążają nadal drogą rewolucji, nie bacząc na trupy, po których stąpają.

    Śmierć Dantona

    Słuchowisko według dramatu. Dramat Büchnera przypomina, że tysiące ofiar Rewolucji Francuskiej nie nauczyły społeczności ludzkiej niczego. Po niej nastąpiły jeszcze większe, pochłaniające już miliony, hekatomby wojen i rewolucji, ustrojów totalitarnych i czystek etnicznych. Może to przypomnienie każe nam bardziej docenić, bezkrwawą likwidację komunizmu, przy wszystkich zastrzeżeniach jakie mamy do stanu życia publicznego i politycznego w Polsce. Niech zabrzmi też jak ostrzeżenie, bo jak o słowach rzucanych z mównicy przez Robespierra powiada Danton: …tak się hebluje deski na gilotynę!. Autor pochyla się nad losem człowieka i pokazuje tragedie, jakimi owocuje bezwzględne dążenie do osiągnięcia celów politycznych. Bohaterowie dramatu mają krew na rękach. Danton nie jest niewinną ofiarą, a Robespierre i Komitet Ocalenia Publicznego skazują go na śmierć przy pomocy Trybunału Rewolucyjnego, który sam stworzył. Obydwaj odczuwają wyrzuty sumienia, ale w imię zasady "cel uświęca środki" podążają nadal drogą rewolucji, nie bacząc na trupy, po których stąpają.

    01:14'56", radio play, 2010
  • Powidoki 01:35'28", feature film, 2016

    Powidoki

    Film o życiu polskiego malarza i teoretyka sztuki Władysława Strzemińskiego, którego sztuka nie spełniała norm doktryny realizmu socjalistycznego.

    Powidoki

    Film o życiu polskiego malarza i teoretyka sztuki Władysława Strzemińskiego, którego sztuka nie spełniała norm doktryny realizmu socjalistycznego.

    01:35'28", feature film, 2016
  • Nowe Bloomusalem 13'17", musical and spoken-word piece, 2009

    Nowe Bloomusalem

    Rejestracja fragmentu muzyki Stanisława Radwana do spektaklu „Nowe Bloomusalem” w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Interpretacji dokonuje zespół muzyczny Teatru Narodowego w Warszawie pod kierownictwem Mirosława Jastrzębskiego.

    Nowe Bloomusalem

    Rejestracja fragmentu muzyki Stanisława Radwana do spektaklu „Nowe Bloomusalem” w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Interpretacji dokonuje zespół muzyczny Teatru Narodowego w Warszawie pod kierownictwem Mirosława Jastrzębskiego.

    13'17", musical and spoken-word piece, 2009
  • Gdy wstaniemy z martwych 2012-12-23 44'57", radio play, 2012

    Gdy wstaniemy z martwych 2012-12-23

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu Henryka Ibsena, którego premierowa emisja odbyła się 23 grudnia 2012 roku w ramach cyklu Teatr Polskiego Radia w Programie Pierwszym. Przedstawiona jest historia spotkania po latach rzeźbiarza Arnolda Rubeka z jego dawną miłością Ireną von Satow.

    Gdy wstaniemy z martwych 2012-12-23

    Słuchowisko zrealizowane na podstawie dramatu Henryka Ibsena, którego premierowa emisja odbyła się 23 grudnia 2012 roku w ramach cyklu Teatr Polskiego Radia w Programie Pierwszym. Przedstawiona jest historia spotkania po latach rzeźbiarza Arnolda Rubeka z jego dawną miłością Ireną von Satow.

    44'57", radio play, 2012