Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Samotna 01'48", choir piece, 1962

    Samotna

    „Samotna” Beli Bartoka

    Samotna

    „Samotna” Beli Bartoka

    01'48", choir piece, 1962
  • Wiązanka melodii operetkowych 09'58", musical and spoken-word piece, 1952

    Wiązanka melodii operetkowych

    Nagranie studyjne Wiązanka melodii operetkowych Franza Lehara

    Wiązanka melodii operetkowych

    Nagranie studyjne Wiązanka melodii operetkowych Franza Lehara

    09'58", musical and spoken-word piece, 1952
  • Między słowami 2010-04-09 04'57", program, 2010

    Między słowami 2010-04-09

    Audycja cykliczna o tematyce językoznawczej i literaturoznawczej poświęcona twórczości Josepha Rotha. Z Tomaszem Różyckim rozmawia Katarzyna Nowak.

    Między słowami 2010-04-09

    Audycja cykliczna o tematyce językoznawczej i literaturoznawczej poświęcona twórczości Josepha Rotha. Z Tomaszem Różyckim rozmawia Katarzyna Nowak.

    04'57", program, 2010
  • Halela gąski me 01'16", musical and spoken-word piece, 1959

    Halela gąski me

    „Halela gąski me” - węg. mel. lud. w opracowaniu Zoltana Kodalya

    Halela gąski me

    „Halela gąski me” - węg. mel. lud. w opracowaniu Zoltana Kodalya

    01'16", musical and spoken-word piece, 1959
  • Nadciągnęła z wichrem zima 04'31", musical and spoken-word piece, 1959

    Nadciągnęła z wichrem zima

    „Nadciągnęła z wichrem zima” - węg. mel. lud. w opracowaniu Zoltana Kodalya

    Nadciągnęła z wichrem zima

    „Nadciągnęła z wichrem zima” - węg. mel. lud. w opracowaniu Zoltana Kodalya

    04'31", musical and spoken-word piece, 1959
  • Oj sieroto, oj ptaszyno 03'57", musical and spoken-word piece, 1959

    Oj sieroto, oj ptaszyno

    „Oj sieroto, oj ptaszyno” - węg. mel. lud. w opracowaniu Zoltana Kodalya

    Oj sieroto, oj ptaszyno

    „Oj sieroto, oj ptaszyno” - węg. mel. lud. w opracowaniu Zoltana Kodalya

    03'57", musical and spoken-word piece, 1959
  • O jak cudownie 02'10", musical and spoken-word piece, 1956

    O jak cudownie

    „O jak cudownie”, muz.: Franz Liszt

    O jak cudownie

    „O jak cudownie”, muz.: Franz Liszt

    02'10", musical and spoken-word piece, 1956
  • Spoglądajcie oczy modre 04'04", musical and spoken-word piece, 1956

    Spoglądajcie oczy modre

    „Spoglądajcie oczy modre”, muz.: Franz Liszt

    Spoglądajcie oczy modre

    „Spoglądajcie oczy modre”, muz.: Franz Liszt

    04'04", musical and spoken-word piece, 1956
  • Złotowłosy skarbie 05'09", musical and spoken-word piece, 1956

    Złotowłosy skarbie

    „Złotowłosy skarbie”, muz.: Franz Liszt

    Złotowłosy skarbie

    „Złotowłosy skarbie”, muz.: Franz Liszt

    05'09", musical and spoken-word piece, 1956
  • W miłosnych snach 02'45", musical and spoken-word piece, 1956

    W miłosnych snach

    „W miłosnych snach”, muz.: Franz Liszt

    W miłosnych snach

    „W miłosnych snach”, muz.: Franz Liszt

    02'45", musical and spoken-word piece, 1956
  • O, przyjdź we śnie 05'49", musical and spoken-word piece, 1956

    O, przyjdź we śnie

    „O, przyjdź we śnie”, muz.: Franz Liszt

    O, przyjdź we śnie

    „O, przyjdź we śnie”, muz.: Franz Liszt

    05'49", musical and spoken-word piece, 1956
  • Kiedy śnię 04'52", musical and spoken-word piece, 1978

    Kiedy śnię

    Nagranie studyjne pieśni F. Liszta „Kiedy śnię” w wyk. Alicji Borkowskiej (sopran) i Krystyny Hussar-Moczulskiej (fortepian)

    Kiedy śnię

    Nagranie studyjne pieśni F. Liszta „Kiedy śnię” w wyk. Alicji Borkowskiej (sopran) i Krystyny Hussar-Moczulskiej (fortepian)

    04'52", musical and spoken-word piece, 1978
  • Etiuda gis-moll „La Campanella” 05'08", musical piece, 1982

    Etiuda gis-moll „La Campanella”

    Nagranie studyjne Etiudy gis-moll „La Campanella” w wyk. Waldemara Wereckiego (fortepian)

    Etiuda gis-moll „La Campanella”

    Nagranie studyjne Etiudy gis-moll „La Campanella” w wyk. Waldemara Wereckiego (fortepian)

    05'08", musical piece, 1982
  • Taniec węgierski 01'42", musical piece, 1980

    Taniec węgierski

    Nagranie studyjne „Tańca węgierskiego” J. Brahmsa w wyk. Tria kameralnego „Scherzo”

    Taniec węgierski

    Nagranie studyjne „Tańca węgierskiego” J. Brahmsa w wyk. Tria kameralnego „Scherzo”

    01'42", musical piece, 1980
  • Czardasz /wyk. H. Starosta 04'01", musical piece, 1980

    Czardasz /wyk. H. Starosta

    Nagranie studyjne „Czardasza” V. Montiego w wyk. Hanny Starosty (skrzypce) z tow. Beaty Peter (fortepian)

    Czardasz /wyk. H. Starosta

    Nagranie studyjne „Czardasza” V. Montiego w wyk. Hanny Starosty (skrzypce) z tow. Beaty Peter (fortepian)

    04'01", musical piece, 1980
  • Oh, quand je dors /wyk. A. Borkowska 04'52", musical and spoken-word piece, 1978

    Oh, quand je dors /wyk. A. Borkowska

    Nagranie studyjne pieśni „Kiedy śnię” F. Liszta w wyk. Alicji Borkowskiej (sopran) i Krystyny Hussar-Moczulskiej (fortepian)

    Oh, quand je dors /wyk. A. Borkowska

    Nagranie studyjne pieśni „Kiedy śnię” F. Liszta w wyk. Alicji Borkowskiej (sopran) i Krystyny Hussar-Moczulskiej (fortepian)

    04'52", musical and spoken-word piece, 1978
  • Imre Nagy 13'35", education program, 1998

    Imre Nagy

    Audycja poświęcona sylwetce i dokonaniom Imre Nagy, premiera Węgier, działacza komunistycznego.

    Imre Nagy

    Audycja poświęcona sylwetce i dokonaniom Imre Nagy, premiera Węgier, działacza komunistycznego.

    13'35", education program, 1998
  • Tadeusz Olszański (4) 2009-07-09 15'00", statement, 2009

    Tadeusz Olszański (4) 2009-07-09

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. W pięciu odcinkach swoje historie z przeszłości opowiada polski dziennikarz, publicysta, tłumacz Tadeusz Olszański. W czwartym odcinku T. Olszański opowiada o swoim zainteresowaniu literaturą węgierską, które rozpoczęło się w latach 60. przetłumaczeniem książki „Droga po grudzie".

    Tadeusz Olszański (4) 2009-07-09

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. W pięciu odcinkach swoje historie z przeszłości opowiada polski dziennikarz, publicysta, tłumacz Tadeusz Olszański. W czwartym odcinku T. Olszański opowiada o swoim zainteresowaniu literaturą węgierską, które rozpoczęło się w latach 60. przetłumaczeniem książki „Droga po grudzie".

    15'00", statement, 2009
  • Tadeusz Olszański (1) 2009-07-06 12'30", statement, 2009

    Tadeusz Olszański (1) 2009-07-06

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. W pięciu odcinkach swoje historie z przeszłości opowiada polski dziennikarz, publicysta, tłumacz Tadeusz Olszański. W pierwszym odcinku mówi o swoim pochodzeniu, węgierskich korzeniach i latach dzieciństwa spędzonych w Stanisławowie.

    Tadeusz Olszański (1) 2009-07-06

    Zapiski ze współczesności to cykl audycji, które dają słuchaczowi możliwość zaznajomienia się z gościem programu – bohaterem tygodnia. Pisarze, artyści, naukowcy snują biograficzne wspomnienia lub dzielą się przemyśleniami i refleksjami na temat różnych zjawisk współczesnego świata. W pięciu odcinkach swoje historie z przeszłości opowiada polski dziennikarz, publicysta, tłumacz Tadeusz Olszański. W pierwszym odcinku mówi o swoim pochodzeniu, węgierskich korzeniach i latach dzieciństwa spędzonych w Stanisławowie.

    12'30", statement, 2009
  • Węgrzy potrzebują pomocy 03'19", documentary film, 1957

    Węgrzy potrzebują pomocy

    Etiuda próbuje zilustrować nastrój społeczeństwa polskiego po interwencji wojsk radzieckich na Węgrzech.

    Węgrzy potrzebują pomocy

    Etiuda próbuje zilustrować nastrój społeczeństwa polskiego po interwencji wojsk radzieckich na Węgrzech.

    03'19", documentary film, 1957
  • Buda Folk Band 2016-11-06 01:29'27", education program, 2016

    Buda Folk Band 2016-11-06

    Kuba Borysiak w ramach cyklu Muzyczna scena tradycji gości zespół Buda Folk Band

    Buda Folk Band 2016-11-06

    Kuba Borysiak w ramach cyklu Muzyczna scena tradycji gości zespół Buda Folk Band

    01:29'27", education program, 2016
  • Polska Kronika Filmowa 43 1992-10-21 10'13", report, 1992

    Polska Kronika Filmowa 43 1992-10-21

    Polska Kronika Filmowa to emitowany w latach 1944–94 cotygodniowy magazyn filmowy, realizowany przez warszawską Wytwórnię Filmów Fabularnych. Na poszczególne odcinki składały się materiały informujące o najważniejszych wydarzeniach w kraju, m.in. z zakresu życia kulturalnego, gospodarczego i społecznego. Na ten odcinek Polskiej Kroniki Filmowej składają się następujące materiały: „Budapeszt 56" , „Słony rachunek", „Mali zaradni", „Nauka jazdy".

    Polska Kronika Filmowa 43 1992-10-21

    Polska Kronika Filmowa to emitowany w latach 1944–94 cotygodniowy magazyn filmowy, realizowany przez warszawską Wytwórnię Filmów Fabularnych. Na poszczególne odcinki składały się materiały informujące o najważniejszych wydarzeniach w kraju, m.in. z zakresu życia kulturalnego, gospodarczego i społecznego. Na ten odcinek Polskiej Kroniki Filmowej składają się następujące materiały: „Budapeszt 56" , „Słony rachunek", „Mali zaradni", „Nauka jazdy".

    10'13", report, 1992
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 9 01:03'02", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 9

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza Budapeszt - miejsce gdzie przebywała jako pracownik dyplomatyczny ambasady Izraela w latach 1964-1967. Opisuje sytuację społeczną i polityczną na Węgrzech w tamtym okresie oraz swoje życie zawodowe, rodzinne i towarzyskie.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 9

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza Budapeszt - miejsce gdzie przebywała jako pracownik dyplomatyczny ambasady Izraela w latach 1964-1967. Opisuje sytuację społeczną i polityczną na Węgrzech w tamtym okresie oraz swoje życie zawodowe, rodzinne i towarzyskie.

    01:03'02", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 10 01:02'27", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 10

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza Budapeszt - miejsce gdzie przebywała jako pracownik dyplomatyczny ambasady Izraela w latach 1964-1967. Najpierw zwiedza miasto następnie w Instytucie Polskim odczytuje swój tekst dotyczący losu narodu Żydowskiego w historii oraz współcześnie w Izraelu. Druga część materiału to wywiad z dwiema kobietami - Żydówkami -, które kiedyś wyemigrowały do Ameryki. Jedna z nich wróciła do Polski na stałe, druga się na to nie zdecydowała.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 10

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza Budapeszt - miejsce gdzie przebywała jako pracownik dyplomatyczny ambasady Izraela w latach 1964-1967. Najpierw zwiedza miasto następnie w Instytucie Polskim odczytuje swój tekst dotyczący losu narodu Żydowskiego w historii oraz współcześnie w Izraelu. Druga część materiału to wywiad z dwiema kobietami - Żydówkami -, które kiedyś wyemigrowały do Ameryki. Jedna z nich wróciła do Polski na stałe, druga się na to nie zdecydowała.

    01:02'27", forma dokumentalna, 2002