Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Jestem mordercą 01:47'20", feature film, 2016

    Jestem mordercą

    Film inspirowany prawdziwymi wydarzeniami z początku lat 70. XX wieku. Główny bohater filmu, Janusz Jasiński jest młodym porucznikiem milicji. Po kolejnych niepowodzeniach dotychczasowego śledztwa w sprawie brutalnych zabójstw kobiet zostaje mianowany nowym szefem grupy dochodzeniowej. Stara się zrobić wszystko by wykorzystać życiową szansę i złapać seryjnego mordercę.

    Jestem mordercą

    Film inspirowany prawdziwymi wydarzeniami z początku lat 70. XX wieku. Główny bohater filmu, Janusz Jasiński jest młodym porucznikiem milicji. Po kolejnych niepowodzeniach dotychczasowego śledztwa w sprawie brutalnych zabójstw kobiet zostaje mianowany nowym szefem grupy dochodzeniowej. Stara się zrobić wszystko by wykorzystać życiową szansę i złapać seryjnego mordercę.

    01:47'20", feature film, 2016
  • Powidoki 01:35'28", feature film, 2016

    Powidoki

    Film o życiu polskiego malarza i teoretyka sztuki Władysława Strzemińskiego, którego sztuka nie spełniała norm doktryny realizmu socjalistycznego.

    Powidoki

    Film o życiu polskiego malarza i teoretyka sztuki Władysława Strzemińskiego, którego sztuka nie spełniała norm doktryny realizmu socjalistycznego.

    01:35'28", feature film, 2016
  • Tonia i jej dzieci Ninateka
    57'01", documentary film, 2011

    Tonia i jej dzieci

    Film dokumentalny o losie żydowskiej komunistki Toni Lechtman, aresztowanej i oskarżonej o współpracę z amerykańskim wywiadem a następnie skazanej na 5 lat więzienia i o losie jej dzieci Wery i Marcela, które ten czas (pobyt matki w więzieniu) spędziły w domu dziecka, jako "dzieci komunistów".

    Tonia i jej dzieci

    Film dokumentalny o losie żydowskiej komunistki Toni Lechtman, aresztowanej i oskarżonej o współpracę z amerykańskim wywiadem a następnie skazanej na 5 lat więzienia i o losie jej dzieci Wery i Marcela, które ten czas (pobyt matki w więzieniu) spędziły w domu dziecka, jako "dzieci komunistów".

    Ninateka
    57'01", documentary film, 2011
  • Rejs 01:06'45", feature film, 1970

    Rejs

    Przed rzecznym statkiem wycieczkowym zbierają się pasażerowie. Załoga opala się i obserwuje zmagania pasażerów podczas wsiadania na pokład. Widzimy wręczanie łapówki w zamian za bilet. Dwóch pasażerów dostaje się na statek dzięki tupetowi jednego z nich: kapitan jest przekonany, że to oczekiwany przez niego pracownik "kulturalno-oświatowy" (kaowiec). Na specjalnym zebraniu kapitan przedstawia go innym pasażerom. Między wycieczkowiczami nie ma porozumienia, więc fałszywy kaowiec łatwo staje się panem sytuacji i podporządkowuje sobie działania reszty grupy pod pozorem organizowania występów dla kapitana. Program artystyczny jest żenująca składanką popisów gimnastycznych, wokalnych, tanecznych oraz konkursów, które przypominają występy dzieci na letniej kolonii. Pasażerowie zaczynają zachowywać się coraz bardziej infantylnie, czemu towarzyszą konflikty i donosy. Im większy chaos i niezgoda panująca na statku, tym bardziej sugestywne jest wrażenie, ze samozwańczy kaowiec wprowadził ład i słusznie panuje nad anarchiczną masa ludzką. (opis filmu z broszury Filmoteka Szkolna)

    Rejs

    Przed rzecznym statkiem wycieczkowym zbierają się pasażerowie. Załoga opala się i obserwuje zmagania pasażerów podczas wsiadania na pokład. Widzimy wręczanie łapówki w zamian za bilet. Dwóch pasażerów dostaje się na statek dzięki tupetowi jednego z nich: kapitan jest przekonany, że to oczekiwany przez niego pracownik "kulturalno-oświatowy" (kaowiec). Na specjalnym zebraniu kapitan przedstawia go innym pasażerom. Między wycieczkowiczami nie ma porozumienia, więc fałszywy kaowiec łatwo staje się panem sytuacji i podporządkowuje sobie działania reszty grupy pod pozorem organizowania występów dla kapitana. Program artystyczny jest żenująca składanką popisów gimnastycznych, wokalnych, tanecznych oraz konkursów, które przypominają występy dzieci na letniej kolonii. Pasażerowie zaczynają zachowywać się coraz bardziej infantylnie, czemu towarzyszą konflikty i donosy. Im większy chaos i niezgoda panująca na statku, tym bardziej sugestywne jest wrażenie, ze samozwańczy kaowiec wprowadził ład i słusznie panuje nad anarchiczną masa ludzką. (opis filmu z broszury Filmoteka Szkolna)

    01:06'45", feature film, 1970
  • Na podobieństwo Jacka (napisy angielskie) 54'05", documentary film, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy angielskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy angielskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", documentary film, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy niemieckie) 54'05", documentary film, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy niemieckie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy niemieckie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", documentary film, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy polskie) 54'05", documentary film, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy polskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy polskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", documentary film, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy rosyjskie) 54'05", documentary film, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy rosyjskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy rosyjskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", documentary film, 2000
  • Na podobieństwo Jacka (napisy francuskie) 54'05", documentary film, 2000

    Na podobieństwo Jacka (napisy francuskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka (napisy francuskie)

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", documentary film, 2000
  • Na podobieństwo Jacka 54'05", documentary film, 2000

    Na podobieństwo Jacka

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    Na podobieństwo Jacka

    Jacek Kuroń mówi w filmie o swoim ojcu socjaliście, który wpoił mu przykazanie: zawsze stawaj po stronie słabszego. Mówi o latach powojennych, o początkach swojego społecznictwa, o tym jak stawał się młodym aparatczykiem partyjnym, wreszcie opozycjonistą. O harcerstwie, jako próbie realizacji utopii, w której sprawiedliwość łączy się z wolnością. (opis z broszury Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu)

    54'05", documentary film, 2000
  • Jestem mężczyzną 16'05", documentary film, 1985

    Jestem mężczyzną

    Portret działacza społecznego i politycznego jednego z wrocławskich osiedli. Mężczyzna pełni funkcje - I sekretarza POP PZPR, przewodniczącego Rady Osiedlowej, komendanta ORMO, kieruje chórem "Wesołe Anulki", pracuje w PRON-ie i komitecie przeciwalkoholowym. Organizuje różne zajęcia sportowe, prowadzi zebrania i akdemie, jest duszą wszystkich spotkań. Finałową sceną filmu jest wręczenie bohaterowi odznaki działacza Ligi Kobiet Polskich z okazji 40 lecia tej organizacji. Mężczyzna bowiem pełni również funkcję. . . przewodniczącego osiedlowego Koła Ligi Kobiet.

    Jestem mężczyzną

    Portret działacza społecznego i politycznego jednego z wrocławskich osiedli. Mężczyzna pełni funkcje - I sekretarza POP PZPR, przewodniczącego Rady Osiedlowej, komendanta ORMO, kieruje chórem "Wesołe Anulki", pracuje w PRON-ie i komitecie przeciwalkoholowym. Organizuje różne zajęcia sportowe, prowadzi zebrania i akdemie, jest duszą wszystkich spotkań. Finałową sceną filmu jest wręczenie bohaterowi odznaki działacza Ligi Kobiet Polskich z okazji 40 lecia tej organizacji. Mężczyzna bowiem pełni również funkcję. . . przewodniczącego osiedlowego Koła Ligi Kobiet.

    16'05", documentary film, 1985
  • Każdy wie kto za kim stoi 06'24", documentary film, 1983

    Każdy wie kto za kim stoi

    Ironiczne spojrzenie na jeden z ponadczasowych „sportów” Polaków – stanie w kolejce.

    Każdy wie kto za kim stoi

    Ironiczne spojrzenie na jeden z ponadczasowych „sportów” Polaków – stanie w kolejce.

    06'24", documentary film, 1983
  • Usłyszcie mój krzyk 46'18", documentary film, 1991

    Usłyszcie mój krzyk

    Film dokumentalny o Ryszardzie Siwcu, który 8 września 1968 roku podczas uroczystości dożynkowych na stadionie X-lecia dokonał samospalenia w obecności 100 000 ludzi. W filmie wykorzystano fragmenty autentycznego nagrania zarejestrowanego przez Ryszarda Siwca dwa dnie przed samospaleniem oraz ujęcie (7 sekund) płonącego Ryszarda Siwca utrwalone przez operatora Polskiej Kroniki Filmowej Zbigniewa Skoczka.

    Usłyszcie mój krzyk

    Film dokumentalny o Ryszardzie Siwcu, który 8 września 1968 roku podczas uroczystości dożynkowych na stadionie X-lecia dokonał samospalenia w obecności 100 000 ludzi. W filmie wykorzystano fragmenty autentycznego nagrania zarejestrowanego przez Ryszarda Siwca dwa dnie przed samospaleniem oraz ujęcie (7 sekund) płonącego Ryszarda Siwca utrwalone przez operatora Polskiej Kroniki Filmowej Zbigniewa Skoczka.

    46'18", documentary film, 1991
  • Człowiek z marmuru 02:34'07", feature film, 1976

    Człowiek z marmuru

    Jest połowa lat 70. Agnieszka, studentka reżyserii, otrzymuje szansę zrobienia swego filmu dyplomowego w telewizji. Temat, na jaki się decyduje, to biografia Mateusza Birkuta, budowniczego Nowej Huty, przodownika pracy sprzed ćwierćwiecza, jednego z lansowanych przez propagandę wzorców osobowych i bohaterów tamtych czasów. Dziewczyna przegląda archiwalne materiały filmowe, rozmawia z ludźmi, którzy go znali i wiele o nim wiedzą. W trakcie swojej pracy odsłania skrywane oblicze tamtej epoki. Dostrzega, że młody robotnik w istocie był przedmiotem wielkiej manipulacji, Birkut, który zorientował się w końcu w swojej roli, zbuntował się a za swój bunt zapłacił nie tylko zrzuceniem z piedestału, ale tez kilkuletnim więzieniem. Od początku sprzeciwiający się całemu niepoprawnemu politycznie przedsięwzięciu redaktor z telewizji na kilka dni przed ukończeniem filmu odbiera Agnieszce kamerę, ekipę i dostęp do materiałów. Film nie powstaje. Dziewczyna po chwili załamania wyrusza jednak na poszukiwanie samego Birkuta, którego dotąd nie udało jej się znaleźć. Dowiaduje się, że jej bohater nie żyje, ale w zamian spotyka jego syna, Maćka Tomczyka, z którym triumfalnie wkracza na telewizyjne korytarze. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    Człowiek z marmuru

    Jest połowa lat 70. Agnieszka, studentka reżyserii, otrzymuje szansę zrobienia swego filmu dyplomowego w telewizji. Temat, na jaki się decyduje, to biografia Mateusza Birkuta, budowniczego Nowej Huty, przodownika pracy sprzed ćwierćwiecza, jednego z lansowanych przez propagandę wzorców osobowych i bohaterów tamtych czasów. Dziewczyna przegląda archiwalne materiały filmowe, rozmawia z ludźmi, którzy go znali i wiele o nim wiedzą. W trakcie swojej pracy odsłania skrywane oblicze tamtej epoki. Dostrzega, że młody robotnik w istocie był przedmiotem wielkiej manipulacji, Birkut, który zorientował się w końcu w swojej roli, zbuntował się a za swój bunt zapłacił nie tylko zrzuceniem z piedestału, ale tez kilkuletnim więzieniem. Od początku sprzeciwiający się całemu niepoprawnemu politycznie przedsięwzięciu redaktor z telewizji na kilka dni przed ukończeniem filmu odbiera Agnieszce kamerę, ekipę i dostęp do materiałów. Film nie powstaje. Dziewczyna po chwili załamania wyrusza jednak na poszukiwanie samego Birkuta, którego dotąd nie udało jej się znaleźć. Dowiaduje się, że jej bohater nie żyje, ale w zamian spotyka jego syna, Maćka Tomczyka, z którym triumfalnie wkracza na telewizyjne korytarze. (opis z broszury Filmoteka Szkolna)

    02:34'07", feature film, 1976
  • Harcerze na zlocie 18'04", report, 1952

    Harcerze na zlocie

    Reportaż ze Zlotu Młodych Przodowników Budowniczych Polski Ludowej, który odbył się w lipcu 1952 roku w Warszawie.

    Harcerze na zlocie

    Reportaż ze Zlotu Młodych Przodowników Budowniczych Polski Ludowej, który odbył się w lipcu 1952 roku w Warszawie.

    18'04", report, 1952
  • Tkacze 49'41", radio play, 1950

    Tkacze

    Słuchowisko według sztuki "Tkacze" Gerharta Hauptmanna. W dramacie dedykowanym ojcu pisarz wykorzystuje wątki rodzinne - dziadek był tkaczem. Słuchowisko poprzedza krótki wstęp [Krasnowiecki, 0.09-1.57] Dzieje buntu tkaczy śląskich w 1844 roku.

    Tkacze

    Słuchowisko według sztuki "Tkacze" Gerharta Hauptmanna. W dramacie dedykowanym ojcu pisarz wykorzystuje wątki rodzinne - dziadek był tkaczem. Słuchowisko poprzedza krótki wstęp [Krasnowiecki, 0.09-1.57] Dzieje buntu tkaczy śląskich w 1844 roku.

    49'41", radio play, 1950
  • Wózek 2015-03-21 44'18", radio play, 2015

    Wózek 2015-03-21

    Słuchowisko oryginalne. Początek lat pięćdziesiątych XX wieku. Grzegorkowie oczekują na narodziny bliźniaków. Nie mogą kupić odpowiedniego wózka. Za namową sąsiada, Antoni pisze list do prezydenta Bolesława Bieruta. Prosi o pomoc w zakupie wózka. Sprawa ta staje się sprawa wagi państwowej. Rodzina zostaje objęta opieką "odpowiedniego" resortu. Sam towarzysz Bierut zjawia się osobiście w Miedzeszynie na ulicy Patriotów 41, aby wręczyć prezent dla dzieci. Okazuje się, że wózek został wyprodukowany w USA a nie w przyjaznym Związku Radzieckim.

    Wózek 2015-03-21

    Słuchowisko oryginalne. Początek lat pięćdziesiątych XX wieku. Grzegorkowie oczekują na narodziny bliźniaków. Nie mogą kupić odpowiedniego wózka. Za namową sąsiada, Antoni pisze list do prezydenta Bolesława Bieruta. Prosi o pomoc w zakupie wózka. Sprawa ta staje się sprawa wagi państwowej. Rodzina zostaje objęta opieką "odpowiedniego" resortu. Sam towarzysz Bierut zjawia się osobiście w Miedzeszynie na ulicy Patriotów 41, aby wręczyć prezent dla dzieci. Okazuje się, że wózek został wyprodukowany w USA a nie w przyjaznym Związku Radzieckim.

    44'18", radio play, 2015
  • Julia 2015-06-13 42'25", radio play, 2015

    Julia 2015-06-13

    Słuchowisko oryginalne. Teatr w latach komunizmu, a w tle historia Polaków z Kresów Wschodnich. Historia Julii, dziewczyny urodzonej we Lwowie, która opuściła Związek Radziecki wraz z wojskiem Andersa. W Londynie utrzymuje kontakty z Ireną Anders i generałem. Po powrocie do Polski i zatrudnieniu w teatrze, zostaje uznana za element antysocjalistyczny, gdyż zagrażała pozycji ukochanej wysoko postawionego działacza partyjnego. Kłopoty ma też dyrektor sceny. Obydwoje płaca najwyższą ceną - muszą opuścić teatr.

    Julia 2015-06-13

    Słuchowisko oryginalne. Teatr w latach komunizmu, a w tle historia Polaków z Kresów Wschodnich. Historia Julii, dziewczyny urodzonej we Lwowie, która opuściła Związek Radziecki wraz z wojskiem Andersa. W Londynie utrzymuje kontakty z Ireną Anders i generałem. Po powrocie do Polski i zatrudnieniu w teatrze, zostaje uznana za element antysocjalistyczny, gdyż zagrażała pozycji ukochanej wysoko postawionego działacza partyjnego. Kłopoty ma też dyrektor sceny. Obydwoje płaca najwyższą ceną - muszą opuścić teatr.

    42'25", radio play, 2015
  • Długi upalny dzień 2015-05-24 45'05", radio play, 2015

    Długi upalny dzień 2015-05-24

    Słuchowisko oryginalne. Scenariusz powstał z inspiracji wydarzeniem z 18 listopada 1983 roku, kiedy to samospalenia dokonał działacz podziemnej Solidarności Henryk Walczak.

    Długi upalny dzień 2015-05-24

    Słuchowisko oryginalne. Scenariusz powstał z inspiracji wydarzeniem z 18 listopada 1983 roku, kiedy to samospalenia dokonał działacz podziemnej Solidarności Henryk Walczak.

    45'05", radio play, 2015
  • Testament (Złota Setka Teatru) 46'30", radio play, 1992

    Testament (Złota Setka Teatru)

    Słuchowisko dokumentalne opowiadające historię ostatnich dni życia Ryszarda Siwca, który buntując się przeciwko systemowi komunistycznemu, dokonał samospalenia na znak protestu "przeciw tyranii kłamstwa, ogarniającego świat". Stało się to podczas dożynek na Stadionie X-lecia w Warszawie 8 września 1968 roku. Ten przejmujący dokument otrzymał główną nagrodę na międzynarodowym festiwalu Prix Italia w 1992 roku.

    Testament (Złota Setka Teatru)

    Słuchowisko dokumentalne opowiadające historię ostatnich dni życia Ryszarda Siwca, który buntując się przeciwko systemowi komunistycznemu, dokonał samospalenia na znak protestu "przeciw tyranii kłamstwa, ogarniającego świat". Stało się to podczas dożynek na Stadionie X-lecia w Warszawie 8 września 1968 roku. Ten przejmujący dokument otrzymał główną nagrodę na międzynarodowym festiwalu Prix Italia w 1992 roku.

    46'30", radio play, 1992
  • Jadą goście, jadą 53'05", radio play, 1960

    Jadą goście, jadą

    Słuchowisko oparte na fakcie autentycznym, czyli słynnym liście rolnika Władysława Rokosza z miejscowości Łobez, zamieszczonym w piśmie "Gromada-Rolnik Polski" i w "Nowej Kulturze". Rok 1956. Wzorowy gospodarz z województwa szczecińskiego otrzymuje nakaz zapłacenia podatku, który już zapłacił. Gehenna Rokosza trwa kilka lat. Słuchowisko ilustrowane muzyką. Brak informacji o wykorzystanych utworach muzycznych, ich autorach i wykonawcach.

    Jadą goście, jadą

    Słuchowisko oparte na fakcie autentycznym, czyli słynnym liście rolnika Władysława Rokosza z miejscowości Łobez, zamieszczonym w piśmie "Gromada-Rolnik Polski" i w "Nowej Kulturze". Rok 1956. Wzorowy gospodarz z województwa szczecińskiego otrzymuje nakaz zapłacenia podatku, który już zapłacił. Gehenna Rokosza trwa kilka lat. Słuchowisko ilustrowane muzyką. Brak informacji o wykorzystanych utworach muzycznych, ich autorach i wykonawcach.

    53'05", radio play, 1960
  • Jak wygrać wybory? 1 Ninateka
    14'09", interview, 1989

    Jak wygrać wybory? 1

    Wywiad Grzegorza Dobieckiego z polskim satyrykiem, aktorem i dziennikarzem radiowym, Jackiem Federowiczem na temat sytuacji w Polsce i polskiej radiofonii w 1989 r.

    Jak wygrać wybory? 1

    Wywiad Grzegorza Dobieckiego z polskim satyrykiem, aktorem i dziennikarzem radiowym, Jackiem Federowiczem na temat sytuacji w Polsce i polskiej radiofonii w 1989 r.

    Ninateka
    14'09", interview, 1989
  • Jak wygrać wybory? 2 Ninateka
    09'23", interview, 1989

    Jak wygrać wybory? 2

    Wywiad Grzegorza Dobieckiego z polskim satyrykiem, aktorem i dziennikarzem radiowym, Jackiem Federowiczem na temat pracy w radiu, znaczenia polskojęzycznej audycji radia RFI dla Polaków i sytuacji w Polsce w 1989 r.

    Jak wygrać wybory? 2

    Wywiad Grzegorza Dobieckiego z polskim satyrykiem, aktorem i dziennikarzem radiowym, Jackiem Federowiczem na temat pracy w radiu, znaczenia polskojęzycznej audycji radia RFI dla Polaków i sytuacji w Polsce w 1989 r.

    Ninateka
    09'23", interview, 1989