Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • GNU 02'40", experimental film, 2011

    GNU

    Film eksperymentalny zrealizowany przy użyciu edytora tekstu OpenOffice oraz syntezatora mowy eSpeak, nawiązujący do tekstu "Manifest GNU" Richarda Stallmana z 1985 roku, przedstawiającego ideę wolnego oprogramowania.

    GNU

    Film eksperymentalny zrealizowany przy użyciu edytora tekstu OpenOffice oraz syntezatora mowy eSpeak, nawiązujący do tekstu "Manifest GNU" Richarda Stallmana z 1985 roku, przedstawiającego ideę wolnego oprogramowania.

    02'40", experimental film, 2011
  • Interceptions 07'24", documentary film, 2012

    Interceptions

    Film dokumentujący przebieg projektu artystycznego "Interception 5", polegającego na nielegalnym zainstalowaniu trójwymiarowej wizualizacji w systemie monitoringu Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

    Interceptions

    Film dokumentujący przebieg projektu artystycznego "Interception 5", polegającego na nielegalnym zainstalowaniu trójwymiarowej wizualizacji w systemie monitoringu Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

    07'24", documentary film, 2012
  • Kompetencje komunikacyjne w dobie mediatyzacji 01:13'24", lecture, 2014

    Kompetencje komunikacyjne w dobie mediatyzacji

    Rejestracja konferencji zorganizowanej w ramach Kongresu edukacji medialnej, który odbył się w dniach 25 - 26 września 2014 roku w Krakowie. Materiał przedstawia piąty panel poświęcony zagadnieniu kształcenia kompetencji komunikacyjnych i medialnych. Został on przygotowany pod patronatem Polskiego Towarzystwa Komunikacji społecznej. Udział w nim wzięli profesorowie, badacze, medioznawcy, którzy rozmawiali m.in. o tym, czym właściwie jest edukacja medialna, o kształtowaniu modelu krytycznego odbiorców mediów, edukowaniu ludzi mediów (np. dziennikarzy).

    Kompetencje komunikacyjne w dobie mediatyzacji

    Rejestracja konferencji zorganizowanej w ramach Kongresu edukacji medialnej, który odbył się w dniach 25 - 26 września 2014 roku w Krakowie. Materiał przedstawia piąty panel poświęcony zagadnieniu kształcenia kompetencji komunikacyjnych i medialnych. Został on przygotowany pod patronatem Polskiego Towarzystwa Komunikacji społecznej. Udział w nim wzięli profesorowie, badacze, medioznawcy, którzy rozmawiali m.in. o tym, czym właściwie jest edukacja medialna, o kształtowaniu modelu krytycznego odbiorców mediów, edukowaniu ludzi mediów (np. dziennikarzy).

    01:13'24", lecture, 2014
  • O muzyce elektroakustycznej 2007-06-17 14'00", cultural program, 2007

    O muzyce elektroakustycznej 2007-06-17

    Audycja Anny Rzeczyckiej poświęcona muzyce elektroakustycznej i polskim udziale w XXXVII Festiwalu Muzyki Elektroakustycznej w Bourges.

    O muzyce elektroakustycznej 2007-06-17

    Audycja Anny Rzeczyckiej poświęcona muzyce elektroakustycznej i polskim udziale w XXXVII Festiwalu Muzyki Elektroakustycznej w Bourges.

    14'00", cultural program, 2007
  • Warstwy poezji 3 00'20", video art, 2012

    Warstwy poezji 3

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać grafikę przedstawiającą na czarnym tle białą falująca siatkę. Na jej tle widać podkreślone na żółto fragmenty tekstu oraz duże nawiasy, pomiędzy które wypadają i wypadają kolorowe kropki. Po chwili pojawia się napis „Poezja tańcem znaków które udają ma rozgwieżdżone " oraz „znaków cień udawać, że przed urodzeniem Gra ". W tle słychać odgłosy komputerów.

    Warstwy poezji 3

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać grafikę przedstawiającą na czarnym tle białą falująca siatkę. Na jej tle widać podkreślone na żółto fragmenty tekstu oraz duże nawiasy, pomiędzy które wypadają i wypadają kolorowe kropki. Po chwili pojawia się napis „Poezja tańcem znaków które udają ma rozgwieżdżone " oraz „znaków cień udawać, że przed urodzeniem Gra ". W tle słychać odgłosy komputerów.

    00'20", video art, 2012
  • My ikony 2 00'20", video art, 2012

    My ikony 2

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór ikon jak na pulpicie komputera. Pod ikonami widnieją słowa. W niektóre ikony uderza strumień żółtych kwadracików. W tle słychać jednostajny dźwięk, jaki wydają komputery.

    My ikony 2

    Wideo-wiersz to refleksja nad poezją współczesną, rolą Autora i Odbiorcy w procesie powstawania i odczytywania dzieła. Wideoklip jest częściowo tekstem, częściowo poprzez formę, pokazuje, jak słowo, obraz i dźwięk tworzą integralną jedność. Nie wiadomo kim jest autor, który się ukrywa i pozostawił odbiorcę samego z utworem. Nieważne „co autor miał na myśli”. Odbiorca musi sam się odnaleźć w polifoniczności obrazów, dźwięków i w symbolice znaków. To odbiorca jest teraz autorem i jakie to będą wiersze zależy tylko od Niego. Na ekranie widać zbiór ikon jak na pulpicie komputera. Pod ikonami widnieją słowa. W niektóre ikony uderza strumień żółtych kwadracików. W tle słychać jednostajny dźwięk, jaki wydają komputery.

    00'20", video art, 2012
  • Polska Kronika Filmowa 46 1993-11-10 10'05", report, 1993

    Polska Kronika Filmowa 46 1993-11-10

    Polska Kronika Filmowa to emitowany w latach 1944–94 cotygodniowy magazyn filmowy, realizowany przez warszawską Wytwórnię Filmów Fabularnych. Na poszczególne odcinki składały się materiały informujące o najważniejszych wydarzeniach w kraju, m.in. z zakresu życia kulturalnego, gospodarczego i społecznego. Wydanie Kroniki poświęcone m.in. pracy strażników miejskich, warszawskiemu Placowi Bankowemu oraz Bożenie Wahl – malarce, która poświęciła swoje życie potrzebującym opieki zwierzętom.

    Polska Kronika Filmowa 46 1993-11-10

    Polska Kronika Filmowa to emitowany w latach 1944–94 cotygodniowy magazyn filmowy, realizowany przez warszawską Wytwórnię Filmów Fabularnych. Na poszczególne odcinki składały się materiały informujące o najważniejszych wydarzeniach w kraju, m.in. z zakresu życia kulturalnego, gospodarczego i społecznego. Wydanie Kroniki poświęcone m.in. pracy strażników miejskich, warszawskiemu Placowi Bankowemu oraz Bożenie Wahl – malarce, która poświęciła swoje życie potrzebującym opieki zwierzętom.

    10'05", report, 1993
  • Transformacja 03'49", video art, 1978

    Transformacja

    Wideo-art polskiego artysty sztuk wizualnych Grzegorza G. Zgrai będący zabawą ze struktura obrazu audiowizualnego. Przedmiotem pracy jest widziany na ekranie monitora portret kobiety.

    Transformacja

    Wideo-art polskiego artysty sztuk wizualnych Grzegorza G. Zgrai będący zabawą ze struktura obrazu audiowizualnego. Przedmiotem pracy jest widziany na ekranie monitora portret kobiety.

    03'49", video art, 1978
  • Polska Kronika Filmowa 7 1993-02-10 10'15", report, 1993

    Polska Kronika Filmowa 7 1993-02-10

    Polska Kronika Filmowa to emitowany w latach 1944–94 cotygodniowy magazyn filmowy, realizowany przez warszawską Wytwórnię Filmów Fabularnych. Na poszczególne odcinki składały się materiały informujące o najważniejszych wydarzeniach w kraju, m.in. z zakresu życia kulturalnego, gospodarczego i społecznego. Targi komputerowe, żywot maklera, rozmowy kwalifikacyjne oraz „Sekrety modnych pań” to tematy, które zostały podjęte w tym wydaniu Kroniki.

    Polska Kronika Filmowa 7 1993-02-10

    Polska Kronika Filmowa to emitowany w latach 1944–94 cotygodniowy magazyn filmowy, realizowany przez warszawską Wytwórnię Filmów Fabularnych. Na poszczególne odcinki składały się materiały informujące o najważniejszych wydarzeniach w kraju, m.in. z zakresu życia kulturalnego, gospodarczego i społecznego. Targi komputerowe, żywot maklera, rozmowy kwalifikacyjne oraz „Sekrety modnych pań” to tematy, które zostały podjęte w tym wydaniu Kroniki.

    10'15", report, 1993
  • Adaptive Recommended Learning: a new design for education! (7) 17'46", lecture, 2012

    Adaptive Recommended Learning: a new design for education! (7)

    Rejestracja prezentacji „Adaptive Recommended Learning: a new design for education!”, która odbyła się 18 kwietnia 2012 roku w Bibliotece Narodowej w Warszawie w ramach Międzynarodowej konferencji o projektowaniu w edukacji „Od Ala ma kota do e-matury”. Tematem wystąpienia Keesa Versteega jest nowa jakość w nauczaniu szkolnym, stanowiąca połączenie samodzielnego i spersonifikowanego procesu uczenia się.

    Adaptive Recommended Learning: a new design for education! (7)

    Rejestracja prezentacji „Adaptive Recommended Learning: a new design for education!”, która odbyła się 18 kwietnia 2012 roku w Bibliotece Narodowej w Warszawie w ramach Międzynarodowej konferencji o projektowaniu w edukacji „Od Ala ma kota do e-matury”. Tematem wystąpienia Keesa Versteega jest nowa jakość w nauczaniu szkolnym, stanowiąca połączenie samodzielnego i spersonifikowanego procesu uczenia się.

    17'46", lecture, 2012
  • Titanic World 08'40", animated film, 2008

    Titanic World

    Film animowany pośrednio nawiązujący do katastrofy statku Titanic. W wyniku awarii prądu członkowie trzyosobowej rodziny, na co dzień pochłonięci kontaktami z urządzeniami elektronicznymi, zmuszeni są do wspólnego spędzenia czasu i nawiązania relacji.

    Titanic World

    Film animowany pośrednio nawiązujący do katastrofy statku Titanic. W wyniku awarii prądu członkowie trzyosobowej rodziny, na co dzień pochłonięci kontaktami z urządzeniami elektronicznymi, zmuszeni są do wspólnego spędzenia czasu i nawiązania relacji.

    08'40", animated film, 2008
  • Tworzenie oraz projektowanie efektów audio i Max/MSP i Max 4live, prowadzenie: Wojciech Morawski. Podsumowanie warsztatu 01'25", report, 2013

    Tworzenie oraz projektowanie efektów audio i Max/MSP i Max 4live, prowadzenie: Wojciech Morawski. Podsumowanie warsztatu

    Reportaż poświęcony podsumowaniu warsztatu „Tworzenie oraz projektowanie efektów audio i Max/MSP i Max 4live” zrealizowanego w ramach MediaLab Opole, IV edycji projektu Obóz Kultury 2.0, który odbył się w dniach 4-8 września 2013 roku w Opolu.

    Tworzenie oraz projektowanie efektów audio i Max/MSP i Max 4live, prowadzenie: Wojciech Morawski. Podsumowanie warsztatu

    Reportaż poświęcony podsumowaniu warsztatu „Tworzenie oraz projektowanie efektów audio i Max/MSP i Max 4live” zrealizowanego w ramach MediaLab Opole, IV edycji projektu Obóz Kultury 2.0, który odbył się w dniach 4-8 września 2013 roku w Opolu.

    01'25", report, 2013
  • Masterclass 2013: sBody, prowadzenie: Irena Lipińska i Paweł Janicki. Podsumowanie warsztatu 03'44", report, 2013

    Masterclass 2013: sBody, prowadzenie: Irena Lipińska i Paweł Janicki. Podsumowanie warsztatu

    Reportaż poświęcony podsumowaniu warsztatu Masterclass 2013 „sBody” zrealizowanego w ramach MediaLab Opole, IV edycji projektu Obóz Kultury 2.0, który odbył się w dniach 4-8 września 2013 roku w Opolu.

    Masterclass 2013: sBody, prowadzenie: Irena Lipińska i Paweł Janicki. Podsumowanie warsztatu

    Reportaż poświęcony podsumowaniu warsztatu Masterclass 2013 „sBody” zrealizowanego w ramach MediaLab Opole, IV edycji projektu Obóz Kultury 2.0, który odbył się w dniach 4-8 września 2013 roku w Opolu.

    03'44", report, 2013
  • Samplowanie natury, prowadzenie: Piotr Barszczewski i Krzysztof Cybulski (Kolektyw PanGenerator). Podsumowanie warsztatu 04'13", report, 2013

    Samplowanie natury, prowadzenie: Piotr Barszczewski i Krzysztof Cybulski (Kolektyw PanGenerator). Podsumowanie warsztatu

    Reportaż poświęcony podsumowaniu warsztatu „Samplowanie natury” zrealizowanego w ramach MediaLab Opole, IV edycji projektu Obóz Kultury 2.0, który odbył się w dniach 4-8 września 2013 roku w Opolu.

    Samplowanie natury, prowadzenie: Piotr Barszczewski i Krzysztof Cybulski (Kolektyw PanGenerator). Podsumowanie warsztatu

    Reportaż poświęcony podsumowaniu warsztatu „Samplowanie natury” zrealizowanego w ramach MediaLab Opole, IV edycji projektu Obóz Kultury 2.0, który odbył się w dniach 4-8 września 2013 roku w Opolu.

    04'13", report, 2013
  • Modele rzeczywistości, prowadzenie: Jakub Koźniewski, Krzysztof Goliński (Kolektyw PanGenerator). Podsumowanie warsztatu 05'00", report, 2013

    Modele rzeczywistości, prowadzenie: Jakub Koźniewski, Krzysztof Goliński (Kolektyw PanGenerator). Podsumowanie warsztatu

    Reportaż poświęcony podsumowaniu warsztatu „Modele rzeczywistości” zrealizowanego w ramach MediaLab Opole, IV edycji projektu Obóz Kultury 2.0, który odbył się w dniach 4-8 września 2013 roku w Opolu.

    Modele rzeczywistości, prowadzenie: Jakub Koźniewski, Krzysztof Goliński (Kolektyw PanGenerator). Podsumowanie warsztatu

    Reportaż poświęcony podsumowaniu warsztatu „Modele rzeczywistości” zrealizowanego w ramach MediaLab Opole, IV edycji projektu Obóz Kultury 2.0, który odbył się w dniach 4-8 września 2013 roku w Opolu.

    05'00", report, 2013