Filter results

  • Available

    Use cursor keys to change selection.
  • Recording classification

    • genre Press enter to open
      Close filter

      genre

      Press the space bar to confirm your selection.
    • keyword Press enter to open
      Close filter

      keyword

      Press the space bar to confirm your selection.
    • type of recording Press enter to open
      Close filter

      type of recording

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Recording details

    • producers Press enter to open
      Close filter

      producers

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production country Press enter to open
      Close filter

      production country

      Press the space bar to confirm your selection.
    • production year Press enter to open
    • running time Press enter to open
      min min
    • color Press enter to open
      Close filter

      color

      Press the space bar to confirm your selection.
    • location of event Press enter to open
      Close filter

      location of event

      Press the space bar to confirm your selection.
    • legal status Press enter to open
      Close filter

      legal status

      Press the space bar to confirm your selection.
  • Strofy na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów 06'56", musical and spoken-word piece, 1990

    Strofy na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów

    Rejestracja utworu "Strofy" na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów Krzysztofa Pendereckiego, którego wykonanie odbyło się 5 czerwca 1990 roku na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia "Amadeus" dyryguje Agnieszka Duczmal, partię sopranu wykonuje Olga Szwajgier.

    Strofy na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów

    Rejestracja utworu "Strofy" na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów Krzysztofa Pendereckiego, którego wykonanie odbyło się 5 czerwca 1990 roku na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia "Amadeus" dyryguje Agnieszka Duczmal, partię sopranu wykonuje Olga Szwajgier.

    06'56", musical and spoken-word piece, 1990
  • Pogrom (materiały do filmu) - Borys Dorfman i Yechiel Alpert 2 01:01'47", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Borys Dorfman i Yechiel Alpert 2

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Borys Dorfman opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku. Polski Żyd z Kielc Yechiel Alpert opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    Pogrom (materiały do filmu) - Borys Dorfman i Yechiel Alpert 2

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Borys Dorfman opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku. Polski Żyd z Kielc Yechiel Alpert opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    01:01'47", forma dokumentalna, 1996
  • Pogrom (materiały do filmu) - Jakov Sarid vel Jakub Średni 7 32'15", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Jakov Sarid vel Jakub Średni 7

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Jakov Sarid (vel Jakub Średni), opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku i jak po latach mieszkania w Izraelu odwiedził Polskę aby spróbować zrozumieć to co się stało w 1946 roku.

    Pogrom (materiały do filmu) - Jakov Sarid vel Jakub Średni 7

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Jakov Sarid (vel Jakub Średni), opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku i jak po latach mieszkania w Izraelu odwiedził Polskę aby spróbować zrozumieć to co się stało w 1946 roku.

    32'15", forma dokumentalna, 1996
  • Pogrom (materiały do filmu) - Jerozolima i Tel Awiw-Jafa - plenery 14 01:04'11", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Jerozolima i Tel Awiw-Jafa - plenery 14

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Zdjęcia filmowe z Jerozolimy oraz Tel Awiwu-Jafy oraz wywiad z Żydem, który uciekł z Wileńszczyzny podczas II wojny światowej dzięki konsulowi Chiune Sugiharze.

    Pogrom (materiały do filmu) - Jerozolima i Tel Awiw-Jafa - plenery 14

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Zdjęcia filmowe z Jerozolimy oraz Tel Awiwu-Jafy oraz wywiad z Żydem, który uciekł z Wileńszczyzny podczas II wojny światowej dzięki konsulowi Chiune Sugiharze.

    01:04'11", forma dokumentalna, 1996
  • Pogrom (materiały do filmu) - Niusia Nestel z domu Bornsztajn i Jakov Sarid vel Jakub Średni 6 32'09", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Niusia Nestel z domu Bornsztajn i Jakov Sarid vel Jakub Średni 6

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polscy Żydzi Niusia Nestel z domu Bornsztajn i Jakov Sarid, opowiadają o tym jak przetrwali pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    Pogrom (materiały do filmu) - Niusia Nestel z domu Bornsztajn i Jakov Sarid vel Jakub Średni 6

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polscy Żydzi Niusia Nestel z domu Bornsztajn i Jakov Sarid, opowiadają o tym jak przetrwali pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    32'09", forma dokumentalna, 1996
  • Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert i Jakub Aleksandrowicz 10 32'09", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert i Jakub Aleksandrowicz 10

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Yechiel Alpert snuje rozważania nad tym kto zorganizował pogrom kielecki 4 lipca 1946 roku oraz polski Żyd Jakub Aleksandrowicz opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki.

    Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert i Jakub Aleksandrowicz 10

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polski Żyd Yechiel Alpert snuje rozważania nad tym kto zorganizował pogrom kielecki 4 lipca 1946 roku oraz polski Żyd Jakub Aleksandrowicz opowiada o tym jak przetrwał pogrom kielecki.

    32'09", forma dokumentalna, 1996
  • Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert, Hanah Alpert i Tow Einwar vel Wajntraub 4 31'06", forma dokumentalna, 1996

    Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert, Hanah Alpert i Tow Einwar vel Wajntraub 4

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polscy Żydzi Yechiel Alpert, jego żona Hanah Alpert oraz Tow Einwar (poprzednie nazwisko Wajntraub) opowiadają o tym jak przetrwali pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    Pogrom (materiały do filmu) - Yechiel Alpert, Hanah Alpert i Tow Einwar vel Wajntraub 4

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Pogrom”. Polscy Żydzi Yechiel Alpert, jego żona Hanah Alpert oraz Tow Einwar (poprzednie nazwisko Wajntraub) opowiadają o tym jak przetrwali pogrom kielecki, który miał miejsce 4 lipca 1946 roku.

    31'06", forma dokumentalna, 1996
  • Paradise Lost (fragmenty) / wyk. 1998 01:26'51", musical and spoken-word piece, 1998

    Paradise Lost (fragmenty) / wyk. 1998

    Rejestracja opery "Raj utracony" Krzysztofa Pendereckiego zrealizowana w 1998 roku. Chórem Filharmonii Narodowej pod kierownictwem Henryka Wojnarowskiego oraz Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Krakowie dyryguje Antoni Wit. W roli solistów występują: sopranistka Bożena Harasimowicz-Has, alcistka Jadwiga Rappe, kontratenor Paul Esswood, tenor Mark Lundberg, barytony Piotr Nowacki i Adam Kruszewski oraz bas Radosław Żukowski.

    Paradise Lost (fragmenty) / wyk. 1998

    Rejestracja opery "Raj utracony" Krzysztofa Pendereckiego zrealizowana w 1998 roku. Chórem Filharmonii Narodowej pod kierownictwem Henryka Wojnarowskiego oraz Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Krakowie dyryguje Antoni Wit. W roli solistów występują: sopranistka Bożena Harasimowicz-Has, alcistka Jadwiga Rappe, kontratenor Paul Esswood, tenor Mark Lundberg, barytony Piotr Nowacki i Adam Kruszewski oraz bas Radosław Żukowski.

    01:26'51", musical and spoken-word piece, 1998
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 30 01:02'24", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 30

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z wnuczką Tali odwiedzają Kraków w 2000 roku. Spacerują nad Wisłą i ulicami miasta. Pisarka oprowadza wnuczkę po terenie dawnego getta. Zwiedzają „Aptekę pod orłem” - tamtejsze Muzeum Pamięci Narodowej. Odnajdują resztki muru getta. Zwiedzają Kazimierz - żydowską dzielnicę Krakowa. Kobiety rozmawiają między sobą w języku hebrajskim.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 30

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z wnuczką Tali odwiedzają Kraków w 2000 roku. Spacerują nad Wisłą i ulicami miasta. Pisarka oprowadza wnuczkę po terenie dawnego getta. Zwiedzają „Aptekę pod orłem” - tamtejsze Muzeum Pamięci Narodowej. Odnajdują resztki muru getta. Zwiedzają Kazimierz - żydowską dzielnicę Krakowa. Kobiety rozmawiają między sobą w języku hebrajskim.

    01:02'24", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 31 32'22", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 31

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z wnuczką Tali odwiedzają Kraków w 2000 roku. Spacerują ulicami miasta. Wychodzą z Synagogi Izaaka Jakubowicza w Krakowie. Szukają ulicy Miodowej, gdzie zwiedzają wnętrza Synagogi Tempel. Kobiety rozmawiają między sobą w języku hebrajskim.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 31

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z wnuczką Tali odwiedzają Kraków w 2000 roku. Spacerują ulicami miasta. Wychodzą z Synagogi Izaaka Jakubowicza w Krakowie. Szukają ulicy Miodowej, gdzie zwiedzają wnętrza Synagogi Tempel. Kobiety rozmawiają między sobą w języku hebrajskim.

    32'22", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 32 01:02'49", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 32

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przyjeżdża do Warszawy. Odbiera tu Medal Tolerancji w Teatrze Żydowskim im. Ester i Racheli Kamińskich w Warszawie. Odczytuje przemówienie o tolerancji i swoich losach wojennych i powojennych. Materiał filmowy z podróży z wnuczką Tali. Jadą pociągiem do Krakowa. Opowiadanie wnuczce o Krakowie, rodzinie i wydarzeniach z życia w Polsce w języku hebrajskim.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 32

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przyjeżdża do Warszawy. Odbiera tu Medal Tolerancji w Teatrze Żydowskim im. Ester i Racheli Kamińskich w Warszawie. Odczytuje przemówienie o tolerancji i swoich losach wojennych i powojennych. Materiał filmowy z podróży z wnuczką Tali. Jadą pociągiem do Krakowa. Opowiadanie wnuczce o Krakowie, rodzinie i wydarzeniach z życia w Polsce w języku hebrajskim.

    01:02'49", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 34 01:01'36", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 34

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w swoim mieszkaniu na osiedlu Neot Afeka w Tel Awiwie i mówi kolejno o: - pisaniu książki „Moja winnica", o której wspomina życie rodzinne przed II wojną światową, aż do wybuchu wojny, - przekazywaniu wiedzy o swoich locach dzieciom i wnukom, - pisaniu „Jesień młodości", w której opisuje listopad 1942 roku, kiedy przebywała wraz z bratem Iziem we Lwowie, - nowym życiu w Palestynie i później w Izraelu, o wychowaniu jakie otrzymała w domu rodzinnym, - chodzeniu do szkoły i relacjach z koleżankami, - zachowaniach antysemickich w Krakowie przed II wojną światową, - lekarzach w getcie w Płaszowie, którzy mierzyli żydowskie kobiety w celu udowodnienia na podstawie parametrów ciała ludzkiego niższość rasy żydowskiej.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 34

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w swoim mieszkaniu na osiedlu Neot Afeka w Tel Awiwie i mówi kolejno o: - pisaniu książki „Moja winnica", o której wspomina życie rodzinne przed II wojną światową, aż do wybuchu wojny, - przekazywaniu wiedzy o swoich locach dzieciom i wnukom, - pisaniu „Jesień młodości", w której opisuje listopad 1942 roku, kiedy przebywała wraz z bratem Iziem we Lwowie, - nowym życiu w Palestynie i później w Izraelu, o wychowaniu jakie otrzymała w domu rodzinnym, - chodzeniu do szkoły i relacjach z koleżankami, - zachowaniach antysemickich w Krakowie przed II wojną światową, - lekarzach w getcie w Płaszowie, którzy mierzyli żydowskie kobiety w celu udowodnienia na podstawie parametrów ciała ludzkiego niższość rasy żydowskiej.

    01:01'36", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 36 56'34", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 36

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w ogrodzie kibucu i opowiada o swoim życiu w Erec Izrael od momentu przyjazdu do Palestyny, aż do chwili obecnej.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 36

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia siedzi w ogrodzie kibucu i opowiada o swoim życiu w Erec Izrael od momentu przyjazdu do Palestyny, aż do chwili obecnej.

    56'34", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 37 01:00'41", forma dokumentalna, 2000

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 37

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przedstawia swoje publikacje książkowe i inne książki z prywatnych zbiorów bibliotecznych, swoje dyplomy za działalność literacką oraz za otrzymane za działalność na rzecz przyjaźni izraelsko-polskiej. Pisarka prezentuje również fotografie rodzinne (czb.) oraz inne pamiątkowe fotografie i przedmioty. Miriam Akavia opowiada również o życiu po Holocauście w we współczesnym Izraelu i własnej twórczości pisarskiej.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 37

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przedstawia swoje publikacje książkowe i inne książki z prywatnych zbiorów bibliotecznych, swoje dyplomy za działalność literacką oraz za otrzymane za działalność na rzecz przyjaźni izraelsko-polskiej. Pisarka prezentuje również fotografie rodzinne (czb.) oraz inne pamiątkowe fotografie i przedmioty. Miriam Akavia opowiada również o życiu po Holocauście w we współczesnym Izraelu i własnej twórczości pisarskiej.

    01:00'41", forma dokumentalna, 2000
  • Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 1 01:00'43", forma dokumentalna, 2000

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 1

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Pinchas Rozengarten opowiada o tym jak został rabinem wojskowym w wojsku generała Władysława Andersa oraz o własnych losach podczas II wojny światowej.

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 1

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Pinchas Rozengarten opowiada o tym jak został rabinem wojskowym w wojsku generała Władysława Andersa oraz o własnych losach podczas II wojny światowej.

    01:00'43", forma dokumentalna, 2000
  • Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 2 01:21'21", forma dokumentalna, 2000

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 2

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Pinchas Rozengarten – były rabin Wojska Polskiego w armii generała Władysława Andersa - opowiada o swoim szlaku wojskowym oraz powojennym osiedleniu się w Palestynie.

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 2

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Pinchas Rozengarten – były rabin Wojska Polskiego w armii generała Władysława Andersa - opowiada o swoim szlaku wojskowym oraz powojennym osiedleniu się w Palestynie.

    01:21'21", forma dokumentalna, 2000
  • Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 3 01:02'37", forma dokumentalna, 2000

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 3

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Były rabin Wojska Polskiego Pinchas Rozengarten opowiada o żołnierzach żydowskich służącym w Wojsku Polskim podczas II wojny światowej oraz odwiedza pomnik poległych żołnierzy żydowskich walczących w szeregach Wojska Polskiego w latach 1939-1945.

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten 3

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Były rabin Wojska Polskiego Pinchas Rozengarten opowiada o żołnierzach żydowskich służącym w Wojsku Polskim podczas II wojny światowej oraz odwiedza pomnik poległych żołnierzy żydowskich walczących w szeregach Wojska Polskiego w latach 1939-1945.

    01:02'37", forma dokumentalna, 2000
  • Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten i Raphael Blumenfeld 4 01:02'35", forma dokumentalna, 2000

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten i Raphael Blumenfeld 4

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Były rabin Wojska Polskiego Pinchas Rozengarten wraz z polskim drugim polskim Żydem Raphaelem Blumenfeldem odwiedza Pomnik żołnierzy żydowskich poległych w służbie w wojsku polskim podczas II wojny światowej znajdujący się na Narodowym Cmentarzu dla żołnierzy i policjantów na wzgórzach Herzla w Jerozolimie. Mężczyźni rozmawiają tam o patriotyzmie oraz o książce P. Rozengartena, która jest dziennikiem z wydarzeń jakie przeżył podczas II wojny światowej służąc w Wojsku Polskim. R. Blumenfeld z około trzydziestoletnim mężczyzną stoją na cmentarzu żydowskim w Jerozolimie i modlą się w języku hebrajskim oraz francuskim.

    Za naszą i waszą wolność (materiały do filmu) - Pinchas Rozengarten i Raphael Blumenfeld 4

    Materiał roboczy do filmu dokumentalnego „Za naszą i waszą wolność". Były rabin Wojska Polskiego Pinchas Rozengarten wraz z polskim drugim polskim Żydem Raphaelem Blumenfeldem odwiedza Pomnik żołnierzy żydowskich poległych w służbie w wojsku polskim podczas II wojny światowej znajdujący się na Narodowym Cmentarzu dla żołnierzy i policjantów na wzgórzach Herzla w Jerozolimie. Mężczyźni rozmawiają tam o patriotyzmie oraz o książce P. Rozengartena, która jest dziennikiem z wydarzeń jakie przeżył podczas II wojny światowej służąc w Wojsku Polskim. R. Blumenfeld z około trzydziestoletnim mężczyzną stoją na cmentarzu żydowskim w Jerozolimie i modlą się w języku hebrajskim oraz francuskim.

    01:02'35", forma dokumentalna, 2000
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 39 23'16", forma dokumentalna, 2001

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 39

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przebywa w 2001 roku na uroczystość przyznania tytułu Honorowego Obywatela miasta Tel Awiwu (materiał w języku hebrajskim). Wywiad z Miriam Akavią. Pisarka mówi o swojej działalności na rzecz społeczności żydowskiej, głównie nowych imigrantów w latach 50-tych XX wieku, w Tel Awiwie (materiał w języku polskim).

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 39

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia przebywa w 2001 roku na uroczystość przyznania tytułu Honorowego Obywatela miasta Tel Awiwu (materiał w języku hebrajskim). Wywiad z Miriam Akavią. Pisarka mówi o swojej działalności na rzecz społeczności żydowskiej, głównie nowych imigrantów w latach 50-tych XX wieku, w Tel Awiwie (materiał w języku polskim).

    23'16", forma dokumentalna, 2001
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 11 01:00'25", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 11

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z grupą młodzieży izraelskiej odwiedza w listopadzie 2002 roku Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 11

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z grupą młodzieży izraelskiej odwiedza w listopadzie 2002 roku Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.

    01:00'25", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 12 01:02'40", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 12

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z mężem Hananem Akavią oprowadzają ekipę filmową po kibucu, do którego przybyli ze Szwecji w 1946 roku. Następnie jadą nad Jezioro Galilejskie, gdzie wzięli ślub.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 12

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia wraz z mężem Hananem Akavią oprowadzają ekipę filmową po kibucu, do którego przybyli ze Szwecji w 1946 roku. Następnie jadą nad Jezioro Galilejskie, gdzie wzięli ślub.

    01:02'40", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 13 35'49", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 13

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia zwiedza Muzeum Bojowników Getta w kibucu Lachomaj HaGata'ot w Izraelu (pełna nazwa: Muzeum Dziedzictwa Żydowskiego Oporu i Holocaustu, Centrum Studiów i Dokumentacji imienia Icchaka Katzenelsona). Wspomina tu życia w getcie krakowskim i śmierć braci jej matki oraz śmierć dzieci siostry męża M. Akavii.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 13

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia zwiedza Muzeum Bojowników Getta w kibucu Lachomaj HaGata'ot w Izraelu (pełna nazwa: Muzeum Dziedzictwa Żydowskiego Oporu i Holocaustu, Centrum Studiów i Dokumentacji imienia Icchaka Katzenelsona). Wspomina tu życia w getcie krakowskim i śmierć braci jej matki oraz śmierć dzieci siostry męża M. Akavii.

    35'49", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 14 01:05'00", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 14

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Izraelska pisarka Miriam Akavia obwozi operatora filmowego autem po bliskich jej miejscach w Izraelu. Przybliża ich historię. Zabiera ekipę filmową do kibucu nad Morzem Śródziemnym, w którym zamieszkała zaraz po przyjeździe w 1946 r. Spotyka tam kilku starych znajomych. Opowiada o codziennym życiu w kolektywie i trudnościach w adaptacji. Oprowadza po Muzeum „Pałacu Dziecka”, poświęconemu 1,5 mln pomordowanych dzieci żydowskich.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 14

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Izraelska pisarka Miriam Akavia obwozi operatora filmowego autem po bliskich jej miejscach w Izraelu. Przybliża ich historię. Zabiera ekipę filmową do kibucu nad Morzem Śródziemnym, w którym zamieszkała zaraz po przyjeździe w 1946 r. Spotyka tam kilku starych znajomych. Opowiada o codziennym życiu w kolektywie i trudnościach w adaptacji. Oprowadza po Muzeum „Pałacu Dziecka”, poświęconemu 1,5 mln pomordowanych dzieci żydowskich.

    01:05'00", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 15 01:02'36", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 15

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza kibuc Ginegar, w którym mieszkała po opuszczeniu kibucu Degania. Pokazuje opuszczone budynki, opowiada o społeczności i problemach życia codziennego. Materiał filmowy ze spotkania z rodziną w ich domu koło Jerozolimy. Materiał filmowy z Cezarei, gdzie na widowni starożytnego amfiteatru M. Akavia opowiada o kulturze Izraela i języku hebrajskim.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 15

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia odwiedza kibuc Ginegar, w którym mieszkała po opuszczeniu kibucu Degania. Pokazuje opuszczone budynki, opowiada o społeczności i problemach życia codziennego. Materiał filmowy ze spotkania z rodziną w ich domu koło Jerozolimy. Materiał filmowy z Cezarei, gdzie na widowni starożytnego amfiteatru M. Akavia opowiada o kulturze Izraela i języku hebrajskim.

    01:02'36", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 16 01:03'11", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 16

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia prezentuje książki przez siebie napisane oraz te przez siebie przetłumaczone w swoim mieszkaniu na osiedlu Neot Afeka w Tel Awiwie. Materiał filmowy z Via Dolorosa w Jerozolimie.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 16

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia prezentuje książki przez siebie napisane oraz te przez siebie przetłumaczone w swoim mieszkaniu na osiedlu Neot Afeka w Tel Awiwie. Materiał filmowy z Via Dolorosa w Jerozolimie.

    01:03'11", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 17 28'35", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 17

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia stoi przed Murem–Pomnikiem na Umschlagplatz przy ulicy Stawki 4/6 w Warszawie - ogląda monument i wypowiada swoje refleksje na temat upamiętniania tych co zginęli w Holocauście. Zdjęcia filmowe M. Akavii siedzącej na tylnym siedzeniu samochodu jadącego Aleją Jana Pawła II w Warszawie. Materiał filmowy ukazujący M. Akavię jadąca pociągiem, która opowiada o swoim sentymencie do Polski, mówi o tym dlaczego powraca do Polski, dlaczego zaczęła pisać, a także wspomina miesiąc spędzony we Lwowie wraz z bratem podczas II wojny światowej.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 17

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Pisarka izraelska Miriam Akavia stoi przed Murem–Pomnikiem na Umschlagplatz przy ulicy Stawki 4/6 w Warszawie - ogląda monument i wypowiada swoje refleksje na temat upamiętniania tych co zginęli w Holocauście. Zdjęcia filmowe M. Akavii siedzącej na tylnym siedzeniu samochodu jadącego Aleją Jana Pawła II w Warszawie. Materiał filmowy ukazujący M. Akavię jadąca pociągiem, która opowiada o swoim sentymencie do Polski, mówi o tym dlaczego powraca do Polski, dlaczego zaczęła pisać, a także wspomina miesiąc spędzony we Lwowie wraz z bratem podczas II wojny światowej.

    28'35", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 22 49'45", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 22

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Izraelska pisarka Miriam Akavia siedzi na tle fragmentu muru dawnego getta krakowskiego na Podgórzu i opowiada o życiu w getcie krakowskim, swoim miesięcznym pobycie we Lwowie w listopadzie 1942 roku oraz o przybyciu do obozu w Płaszowie. Fragment nagrania z odczytu dotyczącego stosunku polsko-żydowskich dokonanego przez niezidentyfikowanego mężczyznę. Miriam Akavia siedzi wśród widowni.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 22

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Izraelska pisarka Miriam Akavia siedzi na tle fragmentu muru dawnego getta krakowskiego na Podgórzu i opowiada o życiu w getcie krakowskim, swoim miesięcznym pobycie we Lwowie w listopadzie 1942 roku oraz o przybyciu do obozu w Płaszowie. Fragment nagrania z odczytu dotyczącego stosunku polsko-żydowskich dokonanego przez niezidentyfikowanego mężczyznę. Miriam Akavia siedzi wśród widowni.

    49'45", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 27 31'52", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 27

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Izraelska pisarka Miriam Akavia przebywa na terenie Krakowa. Spaceruje wieczorem po ulicach dzielnicy Kazimierz, a następnie spędza czas ze znajomymi w kawiarni Ariel.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 27

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Izraelska pisarka Miriam Akavia przebywa na terenie Krakowa. Spaceruje wieczorem po ulicach dzielnicy Kazimierz, a następnie spędza czas ze znajomymi w kawiarni Ariel.

    31'52", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 4 01:02'24", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 4

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Wieczór autorski izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka odczytuje w języku angielskim przemówienie na temat swojego życia w Polsce, wydarzeń z czasów drugiej wojny światowej, pobytu w Szwecji i przeprowadzki do Izraela. M. Akavia mówi również o swojej twórczości literackiej i działalności na rzecz Towarzystwa Przyjaźni Izrael-Polska.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 4

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Wieczór autorski izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka odczytuje w języku angielskim przemówienie na temat swojego życia w Polsce, wydarzeń z czasów drugiej wojny światowej, pobytu w Szwecji i przeprowadzki do Izraela. M. Akavia mówi również o swojej twórczości literackiej i działalności na rzecz Towarzystwa Przyjaźni Izrael-Polska.

    01:02'24", forma dokumentalna, 2002
  • Nie zapomnieć (materiały do filmu) 5 01:02'46", forma dokumentalna, 2002

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 5

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Ciąg dalszy wieczoru autorskiego izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka opowiada o pierwszych latach życia w Izraelu, o życiu w traumie po wojnie i utracie bliskich.. Mówi również o swojej twórczości. Wspomina jak po wojnie trafiła do Szwecji do Narviku. Spotkanie kończy się. M. Akavia dostaje podziękowania i kwiaty. Materiał filmowy bez dźwięku, w którym pokazane są zdjęcia filmowe M. Akavii chodzącej ulicami Sztokholmu. Kobieta wchodzi na klatkę schodową kamienicy i dzwoni do drzwi z napisem „Bohman". Nikt nie otwiera. Materiał filmowy ze wspomnieniami M. Akavii z czasów uwięzienia w obozie Bergen-Belsen, oswobodzeniu przez Anglików i życiu po wojnie w Szwecji.

    Nie zapomnieć (materiały do filmu) 5

    Materiał roboczy do filmu „Nie zapomnieć". Ciąg dalszy wieczoru autorskiego izraelskiej pisarki Miriam Akavii w Instytucie Polskim w Sztokholmie. Pisarka opowiada o pierwszych latach życia w Izraelu, o życiu w traumie po wojnie i utracie bliskich.. Mówi również o swojej twórczości. Wspomina jak po wojnie trafiła do Szwecji do Narviku. Spotkanie kończy się. M. Akavia dostaje podziękowania i kwiaty. Materiał filmowy bez dźwięku, w którym pokazane są zdjęcia filmowe M. Akavii chodzącej ulicami Sztokholmu. Kobieta wchodzi na klatkę schodową kamienicy i dzwoni do drzwi z napisem „Bohman". Nikt nie otwiera. Materiał filmowy ze wspomnieniami M. Akavii z czasów uwięzienia w obozie Bergen-Belsen, oswobodzeniu przez Anglików i życiu po wojnie w Szwecji.

    01:02'46", forma dokumentalna, 2002